نیسان خودرو دیگری برمبنای فیلم‌های جنگ ستارگان ساخته است

نیسان روگ 2018 به «شاهین هزاره» تبدیل می‌شود

23 اردیبهشت 1397 17:59

نیسان خودرو دیگری برمبنای فیلم‌های جنگ ستارگان ساخته، که به نظر می‌رسد نسبت به نمونه‌های قبلی جانشین شایسته‌تری خواهد بود.

نیسان روگ با طراحی برگرفته از فضاپیمای millennium falcon قرار است در قسمت جدیدی از سری فیلم‌های جنگ ستارگان نقش‌آفرینی کند.

در طراحی این مدل از فضاپیمای millennium falcon یا همان "شاهین هزاره" الهام گرفته شده است که اولین بار در سال 1977 در سری فیلم‌های علمی-تخیلی جنگ ستارگان ظاهر شد و پس از چند بار حضور در این سری فیلم‌ها و البته چندین سال غیبت، دوباره در سال 2017 در قسمت جدیدی از جنگ ستارگان روی پرده نقره‌ای سینما خودنمایی کرد.

برای هرچه بیشتر شبیه بودن به فضاپیمای اصلی، این نیسان روگ خاص از قطعات آلومینیومی روی بدنه و شیشه جلو چند تکه برخوردار است، که نمونه آن‌ها را در فضاپیمای فالکون شاهد بوده‌ایم. همچنین یک گیرنده رادار و لوله شلیک لیزری نیز روی سقف خودرو قرار دارند.

در قسمت عقب پس زمینه چراغ‌ها به رنگ آبی درآمده و سه اسپیکر بوز روی شیشه عقب جانمایی شده‌اند. مطمئنا در طراحی چنین خودرویی دید عقب راننده اهمیت خاصی نداشته است زیرا بعید به نظر می‌رسد در هنگام رانندگی با چنین خودرو سفینه مانندی، بابت دید عقب خودرو نگرانی وجود داشته باشد.

این مدل اولین خودرو اختصاصی نیسان برای فیلم جنگ ستارگان است، که کابین آن دستخوش تغییرات مهمی شده است. روی داشبورد پر از چراغ‌ها، دکمه‌ها، دکمه‌های کنترل جلوه‌های صوتی و کنترل‌های اختصاصی رانندگی با این مدل است. حتی صندلی‌های ردیف اول و دوم این خودرو نیز با المان‌های تاثیر گرفته از نمونه استفاده شده در فضاپیمای فالکون طراحی شده‌اند.

نیسان برای طراحی این خودرو با استودیوهای سازنده فیلم جنگ ستارگان و همچنین با موسسه‌ای که برای تعدادی از فیلم‌ها همچون سریع وخشن خودروهای سفارشی ساخته، همکاری کرده است. خودرو سفارشی قبلی نیسان که در قسمت دیگری از جنگ ستارگان شرکت داشت نیز طراحی این کمپانی بود.

دیدگاه کاربران