99 دستگاه به سفارش لورینزر آلمان

تیونیگ هاوال H9 برای لوکس‌سواران

11 اسفند 1399 09:44

گریت وال هاوال H9 محصول سال 2015 میلادی است و بعنوان لوکس‌ترین و بزرگترین شاسی‌بلند هاوال (Haval)، جایگاه ویژه‌ای در میان اعضای خانواده گریت‌وال دارد.

این H9 حدود 20 هزار دلار گرانتر است و فقط 99 دستگاه از آن ساخته میشود.هاوال H9 در اواخر سال 1397 حتی به بازار ایران هم آمد اما خروج آمریکا از برجام در همان سال و سپس شروع تحریم‌ها، باعث شد تا بهمن موتور نتواند نام هاوال H9 وارداتی را در بازار کشورمان، جا بیاندازد. البته رقیبان مستقیم H9 در ایران، یعنی سانگ‌یانگ رکستون G4 و فوتون ساوانا هم دچار همین بدشانسی شدند. 

هاوال H9 در سال 2019 فیس‌لیفتی را تجربه کرد که با تغییر چراغ‌ها، جلوپنجره و بهبود چیدمان کابین همراه بود. اما گریت‌وال در سال 2020، نسخه کاملا متفاوتی از هاوال H9 را در نمایشگاه خودرو شانگهای، در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داد.

خودرویی که در اینجا می‌بینید، صرفا بعنوان مدلی مفهومی رونمایی شده بود و قرار نبود به تولید برسد. اما ظاهرا آنقدر بازخوردهای مثبتی داشته که گریت‌وال حاضر شده تولید محدود آنرا در سال 2021 شروع کند.

ارتقای این هاوال H9 جذاب، توسط مهندسان تیونر نام‌آشنای لورینزر (Lorinser) انجام شده. این تیونر آلمانی، که عمده فعالیتش برای ارتقای محصولات مرسدس‌بنز و اسمارت است، نام پکیج این هاوال H9 را پولستار ادیشن (Polestar edition) گذاشته.

کیت بدنه لورینزر، آنقدر حجیم و عجیب است که فقط از روی چراغ‌های این خودرو می‌توانید به هاوال بودنش پی‌ببرید. سیستم تعلیق، هم تغییر کرده و هم ارتفاعش بیشتر شده است. روی سقف خودرو نیز پکیج چراغ‌های LED به چشم می‌خورد.

درون کابین این هاوال، لورینزر تمام تلاشش را خرج کرده تا محصولی سوپرلوکس، در اختیار خریدارانش قرار دهد. به همین دلیل روکش چرم صندلی‌ها و حتی رودری‌ها را خودش ساخته و از تریم مشکی و قرمز در کنسول وسط، رودری‌ها و صندلی‌ها استفاده کرده است.

علی‌رغم همه این تغییرات، تغییری در موتور 2.0 لیتری توربوشارژ یورو6 هاوال H9 رخ نداده و همچنان 224 اسب بخار و 385 نیوتن متر را با کمک گیربکس 8 دنده اتومات، به هر چهارچرخش می‌فرستد.

درحالیکه قیمت هاوال H9 در فول‌ترین تیپ، حدود 240 هزار یوآن یا معادل تقریبی 37 هزار دلار است، اما گریت‌وال قیمت این نسخه «پولستار ادیشن» را دقیقا 368 هزار یوآن یا تقریبا 56 هزار دلار اعلام کرده و این قول را هم داده که فقط 99 دستگاه از این H9 خاص را روانه بازار می‌کند.

دیدگاه کاربران