با کمترین مقاومت در میان جریان هوا

برتری نیسان آرییا در تست‌های آیرودینامیک

11 اسفند 1399 11:30

زمانی که بحث‌ بهره‌وری و صرفه‌جویی در انرژی مطرح می‌شود، فروش خودروهای شاسی‌بلند برای شرکت‌های بزرگ خودروسازی تبدیل به یک چالش می‌شود. با این حال آن‌ها مجبور هستند آنچه مشتریان نیاز دارند را طراحی و تولید کنند.

نیسان آرییا با ضریب درگ 0.297 آیرودینامیک‌ترین کراس‌اوری است که تاکنون تولید شده.در همین راستا نیسان به خوبی می‌دانست که کراس‌اور تمام برقی‌اش یعنی آرییا - Ariya - باید قابلیت‌های خاصی داشته باشد تا بتواند در بازار پرترافیک کراس‌اورهای برقی موفق از آب دربیاید. حالا ژاپنی‌ها می‌گویند برگ برنده آن را پیدا کرده‌اند. آرییا با ضریب درگ 0.297 آیرودینامیک‌ترین کراس‌اوری است که تاکنون تولید شده است.

این عدد حتی از بسیاری از سدان‌های اسپرت نیز بهتر است. کارشناسان می‌گویند مساحت بزرگ قسمت جلویی این خودرو به ثبت این رکورد کمکی کرده است. اما متاسفانه نیسان مساحت این بخش را فاش نکرده است. با این وجود شرکت مدعی است که آرییا می‌تواند با یک بار شارژ تا 500 کیلومتر پیمایش داشته باشد.

بی‌تردید آیرودینامیک آن در ثبت این رکورد بی‌تاثیر نیست. برای کارایی بیشتر، اصطکاک و وزن کمتر ازجمله مهم‌ترین فاکتورها در یک خودروی برقی هستند تا موتور الکتریکی بتواند انرژی کمتری را صرف کند.

برتری نیسان آرییا در تست‌های آیرودینامیک

موفقیت محصول جدید نیسان می‌تواند در سطح جهانی نیز بررسی شود. چراکه در حال حاضر کراس‌اور تسلا مدل Y ضریب درگی معادل 0.23 واحد دارد البته این ادعای تسلاست و مدرکی برای آن ارائه نشده.

ژاپنی‌ها می‌گویند در حال حاضر بیش از 25 هزار مشتری از اروپا برای خرید این خودرو درخواست داده‌اند. اگرچه نیسان درباره مشتریان بازار آمریکایی حرفی به میان نیاورده ولی گفته می‌شود آمار مشتریان جهانی آرییا چیزی بیش از 100 هزار نفر است. فارغ از محصل زندگی خریداران، آن‌ها باید دست‌کم یک سال منتظر به پایان رسیدن پروسه تست باشند. این یعنی احتمالاً نیسان آرییا اواخر سال جاری میلادی به دست خریداران می‌رسد.

دیدگاه کاربران