کاهش محبوبیت فراری در دهه گذشته

بررسی میزان محبوبیت برندهای خودرویی

15 اسفند 1399 15:30

ابزارهای مختلفی برای تعیین میزان محبوبیت یک خودرو وجود دارد. یکی از متداول‌ترین راه‌ها، میزان جستجو در گوگل است. این را به راحتی می‌توان از طریق پنل Google Trends مشاهده کرد. اکنون پایگاه اینترنتی Compare the Market که به مرجع مقایسه قیمتی در انگلستان مشهور است، با استفاده از داده‌های گوگل ترندز میزان محبوبیت 10 سال اخیر برندهای خودرویی را بررسی کرده است.

با تحلیل داده‌های سال 2010 تا 2020 پنج برند خودرویی فیات، سیتروئن، واکسهال، میتسوبیشی و فراری طی یک دهه اخیر با کاهش قابل‌توجه محبوبیت مواجه شده‌اند.با تحلیل داده‌های سال 2010 تا 2020 نتایج حیرت‌انگیزی به دست آمده است. بر اساس این مطالعه گسترده، 5 برند خودرویی طی یک دهه اخیر با کاهش قابل‌توجه محبوبیت مواجه شده‌اند. این 5 شرکت شامل فیات، سیتروئن، واکسهال، میتسوبیشی و به طرزی باورنکردنی فراری می‌شوند.

اگر از حضور چهار برند فوق در پایین این جدول چندان غافلگیر نشده‌ایم ولی درمورد برند فراری ایتالیا اوضاع فرق می‌کند. بر اساس این تحقیق فراری با کاهش 35.3 درصدی میزان جستجو در گوگل طی یک دهه اخیر مواجه شده است. این بی‌اندازه تعجب‌برانگیز است. چراکه شرکت در همین مدت فوق‌العاده خبرساز بوده است.

برخی از کارشناسان می‌گویند ورود این غول‌ساز ایتالیایی به دنیای خودروهای الکترونیکی طرفداران متعصب خود را دلزده کرده است. شاید فراری خود بهتر از همه شرایط بیرونی را درک کرده باشد. چراکه اولین شاسی‌بلند تاریخ آنها به اسم پورسانگ به‌عنوان مدل 2023 رونمایی خواهد شد. بد نیست بدانید 5 برندی بیشترین میزان محبوبیت را در این مدت داشته‌اند شامل تسلا، کیا، رولزرویس، هیوندای و لامبورگینی می‌شوند.

در مقایسه مدل خودرو نیز 5 مدلی که بیشترین میزان محبوبیت را کسب کرده‌اند شامل مینی هاچ‌بک، مرسدس‌بنز A کلاس، لندرور رنجرور، تویوتا یاریس و لندرور دیسکاوری می‌شوند. در پایین جدول نیز به ترتیب مدل‌های واکسهال کورسا، واکسهال آسترا، فورد موندئو، آئودی TT و سئات ایبیزا دیده می‌شوند.

دیدگاه کاربران