شش چرخی با سابقه 35 سال

نگاهی به لندرور AMG 6×6

17 اسفند 1399 13:35

احتمالاً نسخه سه محور از مرسدس‌بنز G کلاس که در فاصله سال‌های 2013 تا 2015 تولید شد را به خاطر داشته باشید. این خودروی عجیب که به نام three-axle Geländwagen Mercedes-AMG شناخته می­‌شد، به پیشرانه 5.5 لیتری 8 سیلندر توئین توربو مجهز بود و 536 اسب‌بخار قدرت در اختیار داشت. این خودرو که به سفارش ارتش اتریش تولید شد، با وجود وزن 4 تنی خود قادر بود ظرف کمتر از 6 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برساعت دست یابد.

شرکت آلمانی AMG سال‌ها قبل از معرفی نسخه شش چرخ بنز، اقدام به تولید یک نمونه سه محوره از لندرور سری 3 کرده است.اما حقیقت این است که این خودرو نخستین محصول شش چرخ و 8 سیلندر عرضه شده از سوی AMG در اروپا نبود چراکه این شرکت آلمانی سال‌ها قبل اقدام به تولید یک نمونه سه محوره از لندرور سری 3 کرده است.

خودروی مورد بحث یک لندرور سری سه 109 مدل 1981 بوده که به دلیل فاصله 109 اینچی (276 سانتیمتری) میان محورهای خود به این نام شناخته شده است. افزودن محور سوم به بدنه این خودرو باعث افزایش 76 سانتی‌متری فاصله محوری و افزایش فضای بار شده است.

پیشرانه 8 سیلندر 3.5 لیتری لندرور سری 3 در حالت استاندارد 91 اسب‌بخار قدرت و 227 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کرد که این روزها چندان هیجان‌انگیز به نظر نمی‌­رسد.

لندرور دیفندر AMG 6×6

این خودروی 6×6 برای حمل بار مالک اول مورد استفاده قرار می‌­گرفته و پس از چند بار دست به دست شدن، در سال 2016 توسط شخصی خریداری شده که در طول 2 سال آن را مورد بازسازی قرار داده است. این لندرور سبز رنگ اکنون با قیمت 39,995 پوند (تقریباً 55,800 دلار) در بریتانیا عرضه شده که در صورت حمل به سایر کشورها، هزینه اضافی به قیمت آن افزوده خواهد شد.

کارشناسان حدس می‌­زنند که یک نمونه دیگر مشابه با این خودرو نیز موجود باشد، هرچند براساس تصاویر اولیه ممکن است چند دستگاه دیگر نیز ساخته شده باشد.

دیدگاه کاربران