هرچند جای پای خودروسازان آلمانی در بخش سدانهای میان-سایز محکم شده اما اعضای اروپایی گروه استلانتیس هم از مبارزه خسته نشدهاند چراکه پس از معرفی پژو 508 و دی اس 9، اکنون شاهد رونمایی یک پرچمدار دیگر از سوی سیتروئن هستیم که قصد رویارویی با مرسدسبنز E کلاس، بامو سری 5 و آئودی A6 را دارد.
”سیتروئن C5 X ویژگیهای ظاهری خودروهای سدان، استیشنواگن و حتی کراساور را به صورت همزمان به نمایش میگذارد.“رقبای آلمانی سیتروئن C5 X را میتوان در نسخه سدان یا استیشنواگن خریداری کرد ولی این خودرو بگونهای طراحی شده که ویژگیهای ظاهری خودروهای سدان، استیشنواگن و حتی کراساور را به صورت همزمان به نمایش میگذارد.
البته سیتروئن همواره به طراحی عجیب محصولاتش مشهور بوده اما C5 X که تحت تاثیر کانسپت Cxperience شکل گرفته، پا را فراتر نهاده چراکه شیب سقف آن مشابه خودروهای سدان و بخش انتهایی بدنه مشابه مدلهای استیشنواگن است درحالیکه ارتفاع بدنه از سطح زمین، کراساورهایی همچون C5 ایرکراس را تداعی میکند.
با توجه به ابعاد طول، عرض و ارتفاع سیتروئن C5 X که به ترتیب برابر با 4.805، 1.865 و 1.485 متر است، این خودرو ابعادی کوچکتر از رقبای آلمانی خود دارد. فضای 545 لیتری محفظه بار نیز با جمعآوری صندلیهای ردیف عقب به 1640 لیتر افزایش خواهد یافت.
نمایشگر لمسی 12 اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی، هداپ دیسپلی با پشتیبانی از واقعیت مجازی و صفحه پشت آمپر دیجیتال از موارد قابل ذکر در کابین سیتروئن C5 X است.
طیف گستردهای از پیشرانهها برای نصب روی محصول جدید سیتروئن تدارک دیده شده اما شرکت سازنده روی پیشرانه پلاگین هیبرید مانور بیشتری داده است. قدرت خروجی این پیشرانه 225 اسببخار است و نیروی لازم برای پیمایش 50 کیلومتر را در حالت کاملاً برقی فراهم میکند؛ هرچند که حداکثر سرعت در این حالت به رقم 135 کیلومتر برساعت محدود خواهد شد.
سیتروئن C5 X به عنوان محصول پرچمدار برند فرانسوی به سیستم تعلیق پیشرفته سیتروئن مجهز شده ضمناینکه در نسخه پلاگین هیبرید نیز سیستم تعلیق فعال بکارگرفته شده که بنابر اظهار سیتروئن میتواند به یاری بالشتکهای هیدرولیکی و صندلیهای بسیار راحت کابین، حتی در مسیرهای ناهموار نیز سواری بسیار راحتی ارائه کند.
فروش سیتروئن C5 X از نیمه دوم سال جاری در اروپا آغاز خواهد شد.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com