تغییر همه خودروها تا سال 2024

فلسفه لوگوی جدید رنو

25 اسفند 1399 10:54

بعد از فولکس‌واگن، اوپل، کیا، پژو، مازراتی و نیسان حالا خبر می‌رسد رنو نیز قصد دارد لوگوی خود را از ابتدای سال 2022 تغییر دهد. این چیزی بود که اوایل سال جاری میلادی با رونمایی از نسخه پروتوتایپ رنو 5 مشخص شده بود. البته این خودروساز فرانسوی جزئیات بیشتری از آن ارائه نداد. تا امروز.

تا سال 2024 تمام خودروهای این شرکت با لوگوی جدید تولید خواهند شد.هنوز هم مشخص نیست کدام‌یک از مدل‌های این خودروساز برای اولین‌بار با نشان جدید تولید خواهند شد. البته پیش‌بینی می‌شود شرکت اولین گزینه را روی نسخه برقی مگان به نمایش بگذارد. دلیل این پیش‌بینی آن است که جدیدترین تصاویر جاسوسی از این کراس‌اور برقی نشان می‌دهد که مراحل اولیه مربوط به تست‌ها را پشت سر گذاشته شده است. حتی پوشش استتاری آن تمام لوگوهای جلو و عقب را نیز پوشانده بود. نسخه تولیدی این خودرو اواخر سال جاری میلادی رونمایی خواهد شد و احتمالاً عرضه آن در سال 2022 اتفاق می‌افتد.

ژیل ویدال مدیر طراحی رنو می‌گوید تا سال 2024 تمام خودروهای این شرکت با لوگوی جدید تولید خواهند شد. از سال 1900 این نشان تغییرات زیادی را تجربه کرده است. آخرین تغییر آن مربوط به سال 2015 بود که البته یک طرح به‌روز شده از لوگوی سال 1992 به حساب می‌آمد.

رنو از سال 2019 و هم‌زمان با مطرح شدن فلسفه رنولوشن که اشاره به استراتژی انقلابی شرکت داشت، تصمیم به تغییر لوگوی خود گرفت.

نشان جدید در حقیقت نهمین نمونه از بدو تاسیس شرکت است. به گفته ویدال لوگوی جدید اکنون ساده‌تر و با معنای بیشتری همراه شده است. بدون جلوه و یا رنگ‌های زائد. با خطوطی آشنا که همگی بخشی از میراث گرافیکی شرکت رنو هستند.

بد نیست بدانید که زیرمجموعه رنو یعنی داچیا نیز از سال 2022 لوگوی خود را تغییر خواهد داد. درست مانن همان چیزی که پیش‌تر روی شاسی‌بلند بیگستر دیده بودیم.

مترجم : نیما حدادی

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران