آینده جدید با پرچمدار جدید

معرفی کانسپت داچیا بیگستر

26 دی 1399 10:55

گروه رنو اخیراً از برنامه استراتژیک خود به نام Renaulution که از ترکیب کلمات رنو و تحول ساخته شده، پرده‌برداری کرده است. داچیا به عنوان زیرمجموعه مهم رنو هم در این برنامه‌ریزی جدید حضور دارد چراکه قرار شده این برند رومانیایی تا سال 2025 میزبان سه عضو جدید در خانواده خود شود.

قرار شده داچیا تا سال 2025 میزبان سه عضو جدید در خانواده خود شود. یکی از آن‌ها شاسی‌بلند در رده C است که اکنون تصاویر آن به عنوان کانسپت بیگستر منتشر شده.بزرگترین خودرو در میان این سه محصول جدید، یک شاسی‌بلند در رده C بوده که اکنون تصاویر آن به عنوان کانسپت بیگستر (Bigster) منتشر شده است. دو محصول جدید دیگر داچیا هم در سال‌های 2022 و 2024 از راه خواهند رسید.

چهره خشن‌تر و بدنه عضلانی داچیا بیگستر در عین شباهت کلی با داستر، به وضوح از آن خودرو متمایز شده است. البته فعلاً نمی‌­توان با اطمینان از شباهت این کانسپت با نسخه تولیدی سخن گفت. طول بیگستر در حدود 4.6 متر خواهد بود یعنی تقریباً 28 سانتی‌متر بلندتر از داستر.

با نگاهی دقیق‌تر به کانسپت داچیا بیگستر می­‌توان دریافت که لوگوی جدیدی روی دماغه این خودرو نصب شده، هرچند که فعلاً هیچ خبر رسمی از سوی داچیا منتشر نشده است. اگر چنین امری حقیقت داشته باشد، داچیا هم پس از کیا و جنرال‌موتورز قصد دارد با تعویض لوگو، عزم خود برای تغییر را به جهانیان اعلام کند.

کانسپت داچیا بیگستر

داچیا از پیشرانه هیبرید و همچنین دیگر پیشرانه‌های متنوع برای این مدل سخن گفته که می‌­تواند به معنای احتمال نصب نمونه‌های گازسوز LPG یا CNG هم باشد.

کانسپت داچیا بیگستر

گروه رنو قصد دارد با برقراری ارتباطی قوی میان داچیا و لادا، تعداد پلتفرم‌های مورد استفاده این برندها را از 4 به تنها یکی و تنوع محصولات را از 18 به 11 کاهش دهد و از این طریق هزینه‌های جاری را به میزان چشمگیری کم کند.

این دو برند در مجموع تا سال 2025 هفت مدل جدید معرفی خواهند کرد. محصول جمع‌وجور برند لادا پس از خودروی جدید داچیا در سگمنت C عرضه می‌شود.

استخوان‌بندی اصلی این دو برند را پلتفرم جدید و البته انعطاف‌پذیر رنو یعنی CMF-B شکل خواهد داد. با پلتفرم CMF-B امکان استفاده از پیشرانه‌های بنزین‌سوز، LPG و هیبرید (E-Tech) برای محصولات آینده گروه رنو فراهم خواهد شد.

دیدگاه کاربران