گرامیداشت 120 سال حضور در مسابقات اتومبیلرانی

معرفی نسخه خاص از اشکودا فابیا رالی

26 اسفند 1399 10:33

هرچند نسل فعلی اشکودا فابیا اکنون در حال گذراندن آخرین روزهای عمر خود است، اما خودرویی که در تصویر مشاهده می‌­کنید نسخه بهبود یافته از این مدل نیست بلکه نسخه بروزرسانی شده از اشکودا فابیا مخصوص مسابقات رالی است.

فابیا Rally2 Evo Edition 120 نه تنها یک خودروی مسابقه‌­ای ارتقاء یافته که نمونه‌­ای مناسب برای مجموعه‌داران است.این خودرو با نام Rally2 Evo Edition 120 و به منظور گرامیداشت 120 سال حضور این خودروساز اهل چک در مسابقات اتومبیلرانی معرفی شده است. Skoda Motorsport به عنوان زیرمجموعه سازنده خودروهای مسابقه­‌ای این برند، تنها 12 دستگاه از این خودرو را با تجهیزات اضافی و بهسازی فنی تولید و برای فروش به متقاضیان آماده کرده است.

علاوه بر پوشش خاص بدنه، رینگ‌های منیزیومی به رنگ سبز و چراغ‌های LED، این خودرو تجهیزات دیگری شامل محفظه توری برای قراردادن وسایل و ابزار شخصی، تایر زاپاس و جزئیات دیگر را نیز به همراه دارد. کیف سفری برای قرار دادن آب آشامیدنی، چند بطری حاوی مایعات ضروری خودرو، پلاک نمایش‌دهنده شماره تولید خودرو، کوله پشتی و البته یک مدل با مقیاس 1:18 از این خودروی مسابقه‌­ای، مجموعه لوازم همراه آن را تکمیل می­‌کند.

بهسازی فنی این نمونه سفارشی از اشکودا فابیا مسابقه­‌ای مواردی شامل بهبود عملکرد اینترکولر، خروجی منیوفولد اگزوز جدید، زمان‌بندی جدید باز و بست سوپاپ‌ها و برنامه­‌ریزی جدید برای احتراق درون پیشرانه را دربرمی‌گیرد. به لطف این تغییرات، نیروی پیشرانه 3 واحد افزایش یافته و به 287 اسب‌بخار رسیده که البته در عمل به کیفیت سوخت مورداستفاده در خودرو نیز بستگی خواهد داشت.

اشکودا فابیا گرامیداشت 120 سال حضور در مسابقات

تقویت محور عقب، تنظیم دوباره کمک‌فنرها، سیستم خنک‌کننده سفارشی برای دیسک ترمزهای عقب و جانمایی مجدد دکمه‌­های روی فرمان نیز تنظیمات تازه‌­ای بوده که به منظور افزایش راحتی سواری با این خودروی مسابقه‌­ای انجام شده است.

خریداران این خودرو امکان سفارش ضریب دنده بیشتر را نیز برای آن خواهند داشت تا حداکثر سرعت به 202 کیلومتر برساعت افزایش یابد.

آقای Michal Hrabanek مدیر اشکودا موتوراسپرت، فابیا Rally2 Evo Edition 120 را نه تنها یک خودروی مسابقه‌­ای ارتقاء یافته که نمونه‌­ای مناسب برای مجموعه‌داران توصیف کرده است.

دیدگاه کاربران