تحول مدیریتی در دنیای خودروهای برقی

گام بزرگ ال‌جی برای ساخت باتری

27 اسفند 1399 15:30

واحد راهکارهای حوزه انرژی شرکت LG می‌گوید تا سال 2025 بیش از 4.5 میلیارد دلار در حوزه باتری خودروهای برقی آمریکا سرمایه‌گذاری خواهد کرد. این سرمایه‌گذاری باعث خواهد شد که این شرکت ظرفیت تولید باتری محلی خود را 70 گیگاوات ساعت افزایش دهد.

این سرمایه‌گذاری‌ها در پاسخ به تقاضای روزافزون برای خودروهای برقی انجام می‌شود.ال‌جی تایید کرده است که برای این پروژه دو کارخانه جدید احداث خواهد کرد. با این وجود 4000 فرصت شغلی جدید در آمریکا اضافه خواهد شد. اینها همه در حالی هستند که شرکت محل کارخانه‌های تولید باتری خود را هنوز مشخص نکرده ولی قرار است تا پایان نیمه ابتدایی سال 2021 اعلام شود.

رئیس بخش Energy Solution شرکت ال‌جی در میشیگان می‌گوید این سرمایه‌گذاری‌ها در پاسخ به تقاضای روزافزون برای خودروهای برقی انجام می‌شود. به گفته دنیس گری در ادامه فعالیت کارخانه جدید به طور غیرمستقیم 6000 شغل دیگر نیز ایجاد خواهد شد.

ال‌جی و ساخت باتری خودروهای برقی

ال‌جی امیدوار است تا بتواند به لطف فناوری‌های جدید خود در حوزه الکترونیک بتواند جوابگوی نیاز خودروسازان آمریکایی باشد. در حال حاضر ال‌جی Chem بخش شیمی این شرکت نیز در حال ساخت یک مرکز تولید در ایالت اوهایو از طریق سرمایه‌گذاری مشترک با جنرال موتورز است. هم‌چنین خبر می‌رسد کره‌ای‌ها در حال مذاکره با یک خودروساز دیگر برای ساخت کارخانه تولید سلول‌های باتری در ایالت تنسی است. ارزش این کارخانه بیش از 2 میلیارد دلار اعلام شده است.

یکی از معاونین ارشد ال‌جی می‌گوید آنچه قصد داریم اجرا کنیم یک برنامه سرمایه‌گذاری بسیار دقیق به منظور رسیدن به نیاز مشتری پیش از موعد مقرر است.

اخبار این سرمایه‌گذاری چند هفته پس از آن صورت گرفت که کمیسیون تجارت بین‌الملل آمریکا از شرکت LG Chem حمایت کرد. چراکه پیش‌تر شرکت SK Innovation کره‌، ال‌جی را به سرقت اسرار تجاری متهم کرده بود.

دیدگاه کاربران