کراس‌اوری برقی با قابلیت پیمایش 400 کیلومتر

معرفی ام‌جی مارول R

21 مهر 1400 15:18

شرکت ام‌جی (MG Motors) با معرفی کراس‌اور برقی مارول R، نماینده‌­ای جدید را به بازار خودروهای برقی اروپا وارد کرده است. این خودرو نخستین بار در ماه مارس سال جاری معرفی شد و قرار بود در ماه می به فروش برسد که البته با تاخیر مواجه شد.

البته ام‌جی مارول R خودروی کاملاً جدیدی نیست بلکه از سال 2020 به عنوان نسخه فیس‌­لیفت شده از مارول X با نشان رووی در بازار چین به فروش می‌رسد. لازم به‌ذکر است که مدل اولیه این خودرو نیز در سال 2018 به مشتریان چینی معرفی شد.

طراحی ام‌جی مارول R

طول، عرض و ارتفاع ام‌جی مارول R به ترتیب برابر با 4.674 ، 1.919 و 1.618 متر است که آن را کمی بزرگتر از هیوندای کونا ساخته ولی فاصله محوری 2.8 متر این خودرو آن را در رده نسل دوم آئودی Q5 قرار داده است.

ام‌جی مارول R

ام‌جی مارول R از نظر ظاهری چندان شباهتی به ZS برقی، دیگر کراس‌اور برقی ام‌جی در بازار اروپا ندارد و با چراغ‌های C شکل جلو، چراغ‌های باریک عقب به همراه نوار میانی، فرم کمانی سقف و قطعات پلاستیکی در نیمه پایینی بدنه، هویت خود را به نمایش می­‌گذارد. همچون سایر خودروهای برقی، در این مدل نیز با منافذ بسته­ جلوپنجره روبرو هستیم.

مشخصات فنی ام‌جی مارول R

ام‌جی مارول R در سه تریم کافورت، لاکچری و پرفورمنس به مشتریان معرفی شده است. در دو تریم کامفورت و لاکچری این خودرو به دو موتور برقی روی محور عقب مجهز است، که مجموعاً 177 اسب­‌بخار قدرت و 410 نیوتن‌متر گشتاور تولید می­‌کنند. شتاب صفر تا صد کیلومتر برساعت و حداکثر سرعت این نسخه از مارول R به ترتیب 7.9 ثانیه و 200 کیلومتر برساعت اعلام شده است.

تریم پرفورمنس به سه موتور برقی مجهز است، که یکی از آن‌ها روی محور جلو نصب شده. این مجموعه 284 اسب­‌بخار قدرت و 665 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند و کراس‌اور چینی را ظرف 4.9 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت می‌­رساند. رقم حداکثر سرعت با دو تریم دیگر تفاوتی نخواهد داشت.

ام‌جی مارول R

باتری‌های و قابلیت پیمایش ام‌جی مارول R

ام‌جی مارول R در تمامی نسخه‌­های حاضر در بازار اروپا به مجموعه باتری با ظرفیت 70 کیلووات ساعت مجهز شده است، که در دو نسخه دو و سه موتوره، شعاع حرکتی به ترتیب 370 و 402 کیلومتری برای این خودرو فراهم می­‌کند. با اتصال مجموعه باتری به جریان شارژ سریع، تنها 43 دقیقه برای رساندن ذخیره از 5 به 80 درصد نیاز است. این خودرو به قابلیت انتقال جریان برق به سایر لوازم برقی هم مجهز شده است.

کابین و امکانات ام‌جی مارول R

نمایشگر 19.4 اینچی لمسی در کنسول مرکزی به همراه رابط کاربری MG iSmart با پشتیبانی از اندروید اتو، اپل کارپلی و سرویس اینترنتی آمازون، صفحه پشت آمپر 12.3 اینچی دیجیتال، تهویه مطبوع دومنطقه‌­ای، 4 پورت USB، سقف شیشه‌­ای پانوراما و روکش چرم در برخی بخش‌ها، تجهیزات استاندارد مارول R خواهد بود.

ام‌جی مارول R

در تریم‌­های لاکچری و پرفورمنس، موارد بیشتری شامل دوربین 360 درجه، نورپردازی داخلی، گرمکن صندلی‌­ها و سیستم صوتی پرمیوم Bose به امکانات رفاهی اضافه می‌­شود.

سیستم ایمنی MG Pilot چندین سامانه از جمله دستیار حرکت در ترافیک، کروزکنترل تطبیق‌­پذیر، دستیار حرکت بین خطوط، پایش نقطه کور و نوربالای خودکار را شامل می‌شود.

ام‌جی مارول R

ظرفیت محفظه بار ام‌جی مارول R در صندوق عقب برابر با 357 لیتر است که پس از تا شدن صندلی‌­های عقب به 1396 لیتر افزایش می­‌یابد. یک فضای 150 لیتری هم در زیر کاپوت پیش‌­بینی شده است. این خودرو توانایی لازم برای یدک‌­کشی 750 کیلوگرم بار را نیز در اختیار دارد.

قیمت و رقبای ام‌جی مارول R

ام‌جی مارول R با قیمت 39,990 یورو برای تریم پایه، 43,990 یورو در تریم لاکچری و 47,990 یورو برای تریم پرفورمنس به فروش می­‌رسد. رقبای این مدل در بازار اروپا خودروهایی همچون فولکس‌­واگن ID.4، اشکودا انیاک iV و کیا نیرو EV خواهند بود.

دیدگاه کاربران