تقریباً دو سال پیش و در جریان نمایشگاه خودرو نیویورک، شرکت سوبارو از نسل جدید اوتبک رونمایی کرد. این مدل که نخستین محصول سوبارو براساس پلتفرم جدید SGP بشمار میآید، سال 2020 نتوانست آمار فروش قابل توجهی را به ثبت برساند ولی اکنون نسخه استیشنواگن این خودرو در اروپا معرفی شده تا بلکه بتواند موقعیت تازهای را در بازار فروش تجربه کند.
”نسخه اروپایی سوبارو اوتبک به همراه پیشرانه 2.5 لیتری تنفس طبیعی با نیروی 180 اسببخار عرضه خواهد شد.“درحالیکه سوبارو اوتبک در بازار ایالات متحده به پیشرانه 2.4 لیتری بنزینسوز به قدرت 260 اسببخار مجهز شده، نسخه اروپایی این مدل به همراه پیشرانه 2.5 لیتری تنفس طبیعی با نیروی 180 اسببخار عرضه خواهد شد. البته خودروساز ژاپنی اعلام کرده که این پیشرانه باکسر به میزان 90 درصد نسبت به نمونه قبلی نوسازی شده و از نسبت تراکم بالاتری بهرهمند شده است.
جعبهدنده CVT این خودرو به نحوی برنامهریزی شده که تعویض دنده 8 گانه را شبیهسازی کند و به لطف سامانه هیدرولیک جدید و گرانروی کمتر روغن، تا 22 درصد اتلاف نیروی کمتری را به همراه خواهد داشت. همانطور که معمولاً از محصولات سوبارو انتظار میرود، نسخه اروپایی اوتبک مدل 2021 هم به سامانه 4 چرخ محرک با مبدل گشتاور مجهز شده است.
وسعت بیشتر فضای داخلی، افزایش ارتفاع نسبت به سطح زمین، کاهش سروصدای کابین به لطف افزایش عایق صوتی شیشههای جلو و کاهش 50 درصدی تکانهای بدنه به لطف ویژگیهای پلتفرم SGP، مهمترین بروزرسانیهای اعمال شده بر سوبارو اوتبک مدل 2021 بشمار میآیند.
درحالیکه مشتریان اروپایی به زودی به نسل ششم اوتبک خوشامد خواهند گفت، قرار است نسخه خاصی از این مدل به ایالات متحده راه یابد که به ارتفاع بیشتر بدنه، تایرهای مناسب برای آفرود و برخی تغییرات ظاهری مجهز خواهد شد. نمونه آزمایشی این مدل که با پسوند Wilderness نامگذاری شده، در حال گذراندن بررسیهای نهایی است، اما مشخص نیست که این مدل در اروپا هم عرضه خواهد شد یا خیر.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com