لباسی جدید برای X22 پلاس

چری تیگو 3x دایاموند ادیشن 2021

23 فروردین 1400 13:30

چری برای سال 2021، فیس‌لیفت جدیدی برای تیگو 3x معرفی کرد و نامش را تیگو 3x پلاس گذاشت؛ این خودرو همان محصولی است که مدیران خودرو تلاش می‌کند تا آنرا با نام ام‌وی‌ام X22 پلاس به بازار ایران بیاورد. 

تیپ دایاموند ادیشن تنها در برخی جزییات ظاهری از تیپ پلاس، متفاوت‌تر شدهاما از بهار 1400، تیپ دیگری از این فیس‌لیفت برای مشتریان چری قابل خریداری شده است؛ تیپی با نام «دایاموند ادیشن» که قیمتش تقریبا با قیمت تیپ اولیه این خودرو، برابری می‌کند.

در چری تیگو 3x دایاموند ادیشن، اولین و شاید مهم‌ترین نکته‌ای که جلب توجه می‌کند، تغییر جلوپنجره خودروست؛ جلوپنجره‌ای با اشکال لوزی شکل که نظیرش را قبلا در چری تیگو8 پلاس هم دیده بودیم. احتمال نام «دایاموند» نیز براساس طرح همین جلوپنجره جدید، انتخاب شده است.

در نمای جانبی تیگو 3x دایاموند ادیشن، متوجه تغییر رینگ‌های 16 اینچی و استفاده از کالیپرهای قرمز رنگ و همچنین مشکی‌شدن قاب آینه‌های جانبی می‌شویم. حالا اگر کمی به عقب خودرو برویم، خواهیم دید که ستون C نیز به رنگ مشکی درآمده. ضمن اینکه رنگ فلاپ‌های اطراف شیشه عقب خودرو که به اسپویلر سقفی متصل هستند نیز به مشکی تغییریافته است.

در کابین تیگو 3x دایاموند ادیشن، هیچ تغییری رخ نداده و چری تنها به استفاده از تریم قرمز رنگ برای رودری‌ها و همچنین دوخت قرمز برای روکش صندلی‌ها بسنده کرده است. آپشن‌ها نیز همان آپشن‌های سابق بوده و همچنان شاهد ویژگی‌هایی مانند کیلس استارتر، ترمز پارک برقی، اتوهلد، کنترل سرعت در سرازیری و ... هستیم.

دایاموند ادیشن صرفا پکیجی است از تغییرات ظاهری مختصر برای تیگو 3x پلاس. بنابراین بدیهی است که چری تغییری در مشخصات فنی این خودرو ندهد. از همین‌رو با همان موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی (SQRE4G15C) روبرو هستیم که حدود 116 اسب بخار و 143 نیوتن متر را با چرخ جلو می‌فرستد. گیربکس 5 دنده دستی یا گیربکس CVT نیز به انتخاب مشتریان، قابل سفارش است.

در بازار چین، قیمت چری تیگو 3x دایاموند ادیشن از 50 هزار یوآن شروع شده و حداکثر به 66 هزار یوآن می‌رسد که تقریبا معادل 7.6 تا 10 هزار دلار است. چری همچنین برای جلب نظر خریداران، پکیج‌های تشویقی جالبی را برای این خودرو درنظر گرفته مانند: گارانتی مادام‌العمر موتور و همچنین دوچرخه برقی رایگان برای 10 هزار خریدار اول.

دیدگاه کاربران