بررسی فونیکس تیگو 8 پرو

اردیبهشت 1401: همزمان با شروع فروش فوق العاده فونیکس از تاریخ 27 اردیبهشت‌ماه، قیمت جدید تیپ‌های تیگو 8 نیز مشخص شده است. تیگو 8 پرو پریمیوم مدل 1401، حدود 16 میلیون افزایش قیمت داشته و به عدد یک میلیاردو 727.3 میلیون تومان رسیده است. تیگو 8 کلاسیک نیز که همچنان در مدل 1400 فروخته می‌شود، با جهش 19 میلیونی مواجه شده و قیمتش به یک میلیاردو 442.9 میلیون تومان رسیده است.

 

فروش تیگو 8 کلاسیک با امکانات نامشخص!

فروردین 1401: همزمان با اعلام شرایط فروش فونیکس ویژه فروردین‌ماه، بالاخره مشخص شده که شرکت مدیران خودرو، تیگو 8 پرو را در دو تیپ مختلف، وارد بازار کشورمان می‌کند. 

تیپ گران‌تر که از اواخر زمستان 1400 فروش آن آغاز شده، با نام جدید «پریمیوم» عرضه می‌شود. ضمن اینکه قیمت این تیپ، حدود 39 میلیون تومان کاهش یافته و در فروردین‌ماه 1401 به عدد یک میلیارد و 711 میلیون تومان رسیده است. تیپ ارزان‌تر نیز قرار است با نام «کلاسیک» تحویل مشتریان شود. این تیپ حدود 280 میلیون تومان گران‌تر از تیپ «پریمیوم» بوده و دقیقا یک میلیارد و 430 میلیون تومان قیمتگذاری شده است. جزییات کامل و تفاوت‌ تیپ‌های فونیکس تیگو 8 پرو، بزودی اعلام می‌شود.

احتمال عرضه تیگو 8 پرو با موتور قوی‌تر

آبان 1400: مراسم رونمایی خصوصی از خودروهای تیگو 7 پرو و همچنین تیگو 8 پرو، که توسط مدیران خودرو در اواخر آبانماه برگزار شده بود، حاشیه‌های جالبی به همراه داشته است. قبل از هر چیز باید این نکته را یادآوری کنیم که براساس آخرین اطلاعات موجود، تیگو 8 پرو قرار است با «موتور 1.6 لیتری توربو» و سیستم محرکه «تک‌دیفرانسیل» توسط مدیران خودرو مونتاژ شود. اما حاشیه این مراسم چه بود!؟

(عکس از چرخان)

همانطور که در تصویر فوق مشاهده می‌کنید، خودروی سفید رنگی که به عنوان تیگو 8 پرو در این مراسم رونمایی شده است، روی درب صندوقش عبارت 390T به چشم می‌خورد و اصل داستان همینجاست: چری از این عبارت فقط برای موتورهای 2.0 لیتری توربوشارژ تیگو 8 استفاده می‌کند و به همین دلیل است که اگزوزهای دوبل را در طرفین سپر عقب می‌بینیم. ضمن اینکه در بازار چین، تیپ 390T تنها تیپی است که مشتریان امکان سفارش سیستم محرکه «دو دیفرانسیل» را هم برای آن دارند.

حالا اگر این دو نکته را کنار هم قرار دهیم، به این نتیجه می‌رسیم که شاید در آینده، مدیران خودرو بخواهد نسخه گران‌تری از تیگو 8 پرو را در ایران تولید کند؛ نسخه‌ای با موتور قوی‌تر و یک دیفرانسیل بیشتر! البته شاید هم چنین اتفاقی نیفتد و مدیران خودرو از این خودرو، صرفا برای مراسم‌های رونمایی‌اش استفاده کرده باشد. اما به هر حال در جدول زیر، تفاوت موتورهای مختلف تیگو 8 پرو را مشاهده می‌کنید:

کد موتور 4J16 4J20
حجم موتور 1.6 لیتر توربو 2.0 لیتر توربو
قدرت 197 اسب بخار 254 اسب بخار
گشتاور 290 نیوتن متر 390 نیوتن متر
گیربکس 7 دنده دوکلاچه 7 دنده دوکلاچه
محرکه تک دیفرانسیل دو دیفرانسیل
مصرف 6.8 لیتر 7.7 لیتر
وزن 1541 کیلوگرم 1664 کیلوگرم

*اطلاعات جدول فوق از سایت خودروساز گردآوری شده است.

تولید نسخه آزمایشی تیگو 8 با ظاهری متفاوت

خرداد 1400: براساس جدیدترین آمارهای منتشر شده از تولید خودروسازان، مشخص شده که شرکت مدیران خودرو از ابتدای سال تا پایان اردیبهشت 1400 دقیقا 60 دستگاه چری تیگو 8 را به تولید رسانده است. سرانجام نیز اولین تصاویر جاسوسی از تیگو 8 مدیران خودرو، در اواخر بهار 1400 لو رفت. اگر شما هم از نام برند این خودرو تعجب کرده‌اید، باید بگوییم که درست خوانده‌اید! ماجرای تغییر نام چری به ام‌وی‌ام ظاهرا جدی‌تر از قبل شده و همانطور که در تصاویر زیر نیز مشاهده می‌کنید، تیگو 8 احتمالا قرار است تحت برند MVM در بازار کشورمان عرضه شود.

نکته دیگری که در نام این خودرو وجود دارد، حذف عبارت Plus از روی درب صندوق است. حتما می‌دانید که در بازار چین نام اصلی این خودرو، چری تیگو 8 پلاس است چراکه نسل اول تیگو 8 همچنان در چین، مشتری دارد و فروخته می‌شود.

شروع تبلیغات چری تیگو 8 در ایران

فروردین 1400: همزمان با شروع بهار 1400، شرکت مدیران خودرو نیز در بیلبوردهای تبلیغاتی خود در سطح شهر، از محصول جدیدش یعنی تیگو 8 برای اولین‌بار رونمایی کرده است.

(عکس از اسب بخار)

همانطور که در تصویر فوق نیز مشاهده می‌کنید، حک‌شدن لوگوی MVM روی این تیزر تبلیغاتی، شاید به معنی است که مدیران خودرو می‌خواهد آنرا با لوگوی ام‌وی‌ام بدست مشتریانش برساند. این موضوع وقتی جدی‌تر می‌شود که در سال 99 با خبرهایی مبنی بر خداحافظی چری از ایران، روبرو شده بودیم. البته این خداحافظی از نوع صوری بود! و ظاهرا فقط نام و لوگوی چری، قرار است از روی محصولاتش، حذف شود. البته در صورت لغو تحریم‌های صنعت خودروسازی کشورمان در سال 1400، پروژه تغییر لوگوی محصولات چری نیز منتفی خواهد شد.


تیگو 8 پلاس در چین؛ تیگو 8 پرو در ایران

درحالیکه پرچمدار چری، در بازار چین با نام چری Tiggo 8 Plus شناخته می‌شود اما مدیران خودرو تصمیم گرفته تا برای بازار ایران، نام این محصول را به Tiggo 8 PRO تغییر دهد. البته در کشورهایی مانند روسیه، فیلیپین و عراق و حتی حوزه خلیج فارس نیز مشتریان چری، این خودرو را با نام تیگو 8 پرو می‌شناسند.

چری بعد از معرفی نسل دوم تیگو 7 که در سال 2020 و با ظاهری کاملا متفاوت به بازار چین عرضه شد، از سال 2021 نیز دومین نسل تیگو 8 را در اختیار مشتریان چینی قرار داد؛ نسل جدید این خودرو حالا با نام تیگو 8 پلاس شناخته می‌شود.

از تابستان 98 بود که خبرهای آمدن چری تیگو 8 به ایران، در میان رسانه‌های کشورمان پیچید. اما این آمدن، آنقدر تاخیر داشت و طولانی شد تا اینکه چری در تابستان 99، نسل دوم تیگو 8 را با نام «چری تیگو 8 پلاس» به بازار چین آورد. بعد از این اتفاق، مدیران خودرو نیز از عرضه و تولید تیگو 8 نسل اول منصرف شد و به سراغ نسل دومش رفت.

اولین نکته‌ای که باید از تیگو 8 جدید بگوییم، نحوه نامگذاری آن است. نمی‌دانیم چه اتفاقی افتاده اما ظاهرا چری، «پروژه پلاس‌سازی» محصولاتش را شروع کرده. تیگو 3x پلاس، نخستین محصول این پروژه بود. بعد از آن هم چری، تیگو8 پلاس را معرفی کرد. در سال 2021 نیز آریزو5 پلاس را بازار چین برد. اما نکته جالب اینجاست که چری برای نسل دوم تیگو7، دیگر از پسوند «پلاس» استفاده نکرده است. می‌دانید چرا ؟!

مشخصات فنی چری تیگو 8 پرو

نسل جدید چری تیگو 8 پلاس، روی پلتفرم پرحاشیه T1X طراحی شده است. پلتفرمی که مهندسان سابق ب‌ام‌و، جنرال‌موتورز و فورد در توسعه آن کار کرده‌اند. آنطور که شرکت می‌گوید زبان بصری این خودرو پیرو نسل سوم سبک Life in Motion است. به همین دلیل بوده که این خودرو تا حدودی شبیه به دیگر مدل شرکت یعنی چری اکسید TXL از آب درآمده است.

با این حال جلوپنجره چندضلعی با طرح ماتریسی کروم‌رنگ و چراغ‌های جدید، تیگو 8 پلاس را مدرن‌تر از تیگو 8 نسل اول کرده است. در نمای عقب، کاملا مشخص است که چری سرانجام از سبک اتصال چراغ‌های پشتی، دست برداشته. همچنین تعبیه نام CHERY با حروف جدا از هم، حس و حال لوکس‌گرایانه‌ای به آن بخشیده است.

چراغ‌های چری جدید از فناوری AFS یا حرکت هم‌زمان با فرمان استفاده می‌کنند. این فناوری خودرو را قادر می‌سازد تا هنگام پیچیدن تا 15 درجه زاویه داشته باشند. طول، عرض و ارتفاع 4722، 1860 و 1745 میلی‌متری تیگو 8 پلاس حاکی از یک شاسی‌بلند معقول با سایز متوسط است.

چری تیگو 8 نسل اول با دو پیشرانه 1.5 لیتری توربو و 1.6 لیتری توربو به بازار عرضه می‌شد. برای نسل دوم نیز چری دقیقا از همین موتورها استفاده کرده است.

خوشبختانه مدیران خودرو، قوی‌ترین موتور تیگو 8 پرو را به ایران آورده؛ موتوری که از نسل سوم خانواده ACTECO است و در سال 2019 نیز یکی از «10 موتور برتر بازار چین» بوده. این موتور که حدود 21 کیلوگرم سبک‌تر از نسل دوم است، می‌تواند تیگو 8 پرو را در 8.9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برساعت برساند. تفاوت موتورهای تیگو 8 را در جدول زیر مشاهده می‌کنید:

مدل 230TCI 290TGDI
نوع موتور 1.5 لیتری توربو 1.6 لیتری توربو
قدرت 156 اسب بخار 197 اسب بخار
گشتاور 230 نیوتن متر 290 نیوتن متر
گیربکس CVT 7 دنده دوکلاچه اتومات
مصرف ترکیبی 6.4 لیتر 6.8 لیتر

همچنین این نکته را فراموش نکنیم که هردوی این موتورها، روی تیگو 7 پلاس هم نصب شده‌ بودند.

کابین لوکس تیگو 8 پرو

مدیران خودرو با اینکه نسخه 7 نفره چری تیگو 8 پرو را به ایران آورده اما خیلی‌ها معتقدند که ردیف سوم صندلی‌ها، کاربردی چندانی برای بزرگسالان ندارد. اگر شما هم چنین تصوری دارید، پس بهتر است دو صندلی‌ موجود در ردیف سوم را بخوابانید تا فضای بار عقب به عدد 1179 لیتر برسد. البته اگر صندلی‌های ردیف دوم را هم بخوابانید، این فضا به 2101 لیتر هم می‌رسد.

اما علاوه‌بر فضای بار بسیار خوب، در کابین تیگو 8 پرو، امکانات جذاب دیگری هم وجود دارد. اگر از سنسور باد تایر، استارت دکمه‌ای، دوربین 360 درجه، صندوق برقی، فرمان دی‌کات برقی، صندلی‌های برقی با مموری و ایربگ‌های شش‌تایی که در اکثر خودروهای امروزی قرار دارند، صرف‌نظر کنیم، باید بگوییم که کابین این خودرو، آپشن‌های خوب دیگری مانند شارژر وایرلس و کول‌باکس (در محفظه زیرآرنجی راننده) با حداقل دمای 16 درجه نیز دارد.

همچنین دریچه‌های تهویه هم در ردیف دوم و هم در ردیف سوم تعبیه شده با این تفاوت که سرنشینان ردیف دوم، می‌توانند دما و شدت پرتاب باد را از طریق پنل لمسی و بصورت مستقل، تغییر دهند. به عبارت بهتر، سیستم تهویه مطبوع تیگو 8 پرو از نوع چهارگانه اتوماتیک است. ولی هنوز یک ویژگی جذاب دیگر نیز در کابین تیگو 8 پرو به چشم می‌خورد که چیزی نیست جز مانیتور سرتاسری!

همانطور که در تصویر فوق نیز مشاهده می‌کنید، در چری تیگو 8 پرو، صفحه کیلومتر دیجیتالی با نمایشگر سیستم چندرسانه‌ای خودرو ادغام شده که حاصل آن، به وجود آمدن یک مانیتور سرتاسری 24.6 اینچی است. حتی پنل سیستم تهویه برای سرنشینان جلو نیز از نوع لمسی بوده و سایز 8 اینچی دارد. 

آپشن‌های ایمنی در تیگو 8 پرو

مدیران خودرو برای چری تیگو 8 بازار ایران، آپشن‌های ایمنی متعددی را درنظر گرفته که مهم‌ترین آنها عبارتند از:

1- رادار تصادف از عقب یا Rear Cross Traffic Alert

اگر با دنده عقب، حرکت‌تان شروع کنید و مثلا بخواهید از پارکینگ خارج شوید اما خودرویی در نقطه کور شما باشد، سیستم ایمنی RCTA فعال شده و به شما هشدار صوتی خواهد داد. رادارهای قرار گرفته در طرفین سپر عقب، می‌توانند خودروهای عبوری از فاصله 30 متری را براحتی تشخیص دهند.

2- رادار تصادف از جلو یا Forward Collision Warning

اگر در حال رانندگی باشید اما به طور ناگهانی، فاصله شما تا خودروی جلویی‌تان از حد ایمن، کمتر شود، سیستم FCW فعال شده و به شما هشدار صوتی می‌دهد.

3- رادار نقطه کور یا Blind Spot Detection

اگر در حین رانندگی، خودرویی در نقطه کور چری تیگو 8 پرو قرار بگیرد، سیستم BSD که سنسورهای آن در طرفین خودرو و نزدیک قسمت انتهایی خودرو هستند، فعال شده و علامت هشدار در آینه جانبی، روشن می‌شود.

4- کروزکنترل هوشمند یا Active Cruise Control

در کروز کنترل‌های معمولی، سرعت خودرو همواره ثابت است. بنابراین در صورتیکه خودرویی جلویی شما، از سرعتش بکاهد، فعال بودن کروزکنترل بسیار خطرناک می‌شود. اما در کروزهای هوشمند یا ACC، سرعت خودرو متناسب با سرعت خودروی جلویی، به صورت اتوماتیک تنظیم می‌شود. بنابراین حتی اگر به ترافیک رسیدید، سرعت خودرو بصورت اتوماتیک کاهش می‌یابد. اما بعد از برطرف شدن ترافیک و سرعت گرفتن خودروی جلویی، تیگو 8 پرو نیز مجددا سرعت‌گیری می‌کند تا دوباره به سرعت مشخص شده‌اش برسد. 

5- هشدار بازشدن درها یا Door Open Warning

اگر چری تیگو 8 پرو در حال توقف باشد و بخواهید از آن پیاده شوید، در صورتیکه خودروی دیگری در نقطه کور باشد اما درب خودرو را باز کنید، سیستم DOW فعال شده و به شما هشدار صوتی می‌دهد.

6- کمکی ماندن در لاین یا Lane Keeping Assistant

تیگو 8 پرو به لطف داشتن رادار جلو، سنسورهای جانبی و همچنین دوربین جلو، می‌تواند خطوط جاده را تشخیص دهد. اما با فعال بودن سیستم کمکی ماندن در لاین یا LKA، در صورتیکه به دلیل اشتباه راننده یا حواس‌پرتی راننده، خودرو به سمت یکی از خطوط جاده متمایل شود، این سیستم وارد مدار شده و ضمن هشدار به راننده، کنترل فرمان را در دست گرفته و خودرو را مجددا در بین خطوط قرار می‌دهد.

7- کمکی حرکت در ترافیک یا Traffic Jam Assistant

برای رهایی از ترافیک‌های خسته‌کننده که مدام باید پدال‌های گاز و ترمز را فشار دهید، تیگو 8 پرو با آپشنی به نام TJA می‌تواند خیال راننده‌ها را راحت کند. این سیستم که برای سرعت‌های کمتر از 60 کیلومتر برساعت است، در صورت فعال بودن می‌تواند با حفظ فاصله ایمن تا خودروی جلویی، کنترل پدال‌های گاز و ترمز را در اختیار بگیرد. این سیستم همچنین کنترل فرمان را هم در اختیار می‌گرد تا مسیر حرکت خودرو را بین دو خطوط جاده، حفظ کند.

8- رادار تغییرلاین یا Lane Departure Warning

اگر بدون استفاده از چراغ راهنما، خودروی از روی خطوط جاده رد شود، سیستم LDW فعال شده و این تغییر لاین را به عنوان خستگی راننده یا حواس‌پرتی راننده تصور می‌کند. به همین دلیل نیز به راننده هشدار صوتی و تصویری می‌دهد. البته چری گفته که سیستم LDW می‌تواند 0.5 ثانیه قبل از عبور خودرو از روی لاین، تغییر مسیر را تشخیص داده و آنرا اعلام کند. به این ترتیب، راننده نیم‌ثانیه، زمان بیشتری برای تصمیم‌گیری خواهد داشت.

9- نوربالا اتومات یا Intelligent High-Beam Control

چری تیگو 8 پرو به سنسور نور مجهز است و به محض تشخیص تاریکی هوا، چراغ‌های جلو را روشن می‌کند. اما علاوه بر این موضوع، تیگو 8 پرو به سیستم IHC نیز مجهز است. این سیستم با کمک دوربینی که در پشت آینه وسط جاسازی شده، می‌تواند خودروهای جلویی را تا فاصله 400 متری تشخیص دهد. اگر خودرویی از روبرو نمی‌آمد، سیستم IHC فعال شده و چراغ‌های جلو را در حالت نوربالا قرار می‌دهد تا راننده، بیشترین محدوده دید را داشته باشد. اما اگر خودرویی در حال نزدیک شدن بود، سیستم IHC چراغ‌ها را از حالت نوربالا خارج می‌کند و به محض عبور آن خودرو، دوباره چراغ‌ها را به نوربالا تغییر می‌دهد. سیستم نوربالا اتومات، علاوه بر افزایش ایمنی چری تیگو 8 پرو، برای سایر خودروها نیز می‌تواند مفید باشد چراکه مانع از خیره‌شدن چشم (بدلیل شدت نور در حالت نوربالا) سایر راننده‌ها خواهد شد.


خواندنی‌های جالب از چری:

»» تجربه رانندگی با تیگو 5 جدید

»» تجربه رانندگی با تیگو 7 اکسلنت

»» مقایسه تیگو 5 با هایما S7 توربو


رقیبان چری تیگو 8 پرو در ایران

محصول جدید مدیران خودرو، رقبای هم‌وطن زیادی در بازار کشورمان دارد مانند فیدلیتی پرایم 7 نفره از بهمن موتور، لیفان X80 از خودروسازان بم، جی‌ام‌سی S350 از ریگان خودرو، اف‌ام‌سی T5 از خودروسازی فردا و اس‌دبلیوام G05 از سیف خودرو، از جمله رقیبان اصلی چری تیگو 8 پرو مدیران خودرو هستند.

قیمت چری تیگو 8 پرو

در بازار چین، قیمت چری تیگو 8 با موتور 1.5 لیتری، حدود 121 هزار یوآن یا معادل تقریبی 18 هزار دلار است. اما اگر موتور 1.6 لیتری را سفارش دهید، قیمت چری تیگو 8 حدود 125 تا 160 هزار یوآن می‌شود؛ یعنی تقریبا 19 تا 25 هزار دلار. در جدول زیر، آخرین قیمت فونیکس تیگو 8 پرو را مشاهده می‌کنید:

زمان تیگو 8 پریمیوم تیگو 8 کلاسیک
دی 1400 1 میلیاردو 750 میلیون -
فروردین 1401 1 میلیاردو 711 میلیون 1 میلیاردو 430 میلیون
اردیبهشت 1401 1 میلیاردو 727.3 میلیون 1 میلیاردو 449.2 میلیون

*در جدول فوق، قیمت‌ها برحسب تومان است.

نویسنده : مرتضی برجسته

منبع : باما

63 دیدگاه

Nikoo(127 روز پیش)

🎩 حسام بیگ‌ها هنوز زنده‌اند! ◽️قیمت اعلام شده‌ی خودروی چینی "تیگو 8 پرو" در ایران، 1 میلیارد و 750 میلیون تومان است. ◽️همین خودرو، در عربستان به قیمت 550 میلیون تومان ایران (69000 ریال عربستان) فروخته می‌شود. سئوال؛ چرا یک شرکت خودروسازی داخلی، این خودروی چینی را 1 میلیارد و 200 میلیون‌تومان گران‌تر به ایرانی‌ها می‌فروشد، در حالی که ادعا دارد برای کاهش قیمت و افزایش اشتغال آن را مونتاژ می‌کند؟ نکته 1) وقتی صحبت از "کاسبان تحریم" می‌شود یکی از نقطه‌ها همین است. دزدی قانونی از جیب مردم. آیا اگر پشت شرکت‌های خودروسازی برخی نمایندگان مجلس، بعضی دولتمردان یا نهادهای دیگرِ ذینفع نباشند، چنین شرکتی می‌تواند کالایی را سه برابر قیمت جهانی‌اش به مصرف کننده ایرانی بفروشد؟ این سفره‌ای نیست که چون خیلی‌ها سرش نشسته‌اند، برای همین جمع نمی‌شود؟ ما مثلا که نمی‌دانیم. نفهمیم. نکته2) همین قاعده درباره Market عظیم لوازم خانگی، دارو، تلفن‌های همراه و لوازم کامپیوتر و ... صادق است. باقی‌ماندن تحریم‌های ایران، ثروتی عظیم را از جیب مردم ایران بر می‌دارد. نکته 3) با نفوذ بیشتر چین در ایران، و محکم‌تر شدن جای پای‌اش پیش از ورود دوباره‌ی کالاهای تجاری کره‌ای و اروپایی پس از به نتیجه رسیدن مذاکرات اتمی، به نظرم حتی اگر تحریم‌ها برداشته شود، که می‌شود، این روال عدد غیرواقعی قیمت‌ها باقی خواهد ماند. چرا؟ چون هسته قدرت، با رانتی که به چینی‌ها و روس‌ها به عنوان پاداش حمایتی خواهد داد، خیال آن‌ها را از نداشتن رقیب جدی با هر قیمتی برای کالا‌های‌شان در بازار ایران راحت می‌کند. اینجا نقطه‌ای است که کاسبان تحریم، به "نفع‌برندگان" از باز شدن پای چین و روسیه بعد از رفع تحریم‌ها به بازار ایران تغییر نقش می‌دهند. نکته 4) یکی از اتفاق‌هایی که می‌افتد این است، قطعات یک اتومبیل یا لوازم خانگی به صورت SKD یا Semi Knocked-Down وارد ایران می‌شود. یعنی تا جای ممکن سرهم شده، آماده مونتاژ راحت‌تر. کارخانه خط تولیدی باز می‌کند و عده‌ای صاحب شغل (کارگر و کارمند و فروشنده و ...) می‌شوند. این روش که یک مرحله قبل از ورود قطعه بصورت CKD است روی کاغذ باید سبب ارزان‌تر شدن قیمت آن کالا نسبت به وقتی شود که بصورت کامل و نهایی وارد می‌شود. اتفاقی که اما می‌افتد این است، آمار اشتغال به‌خاطر مونتاژ این کالا‌ها بالا می‌رود و به نفع آمارهای دولت برای انتخابات بعدی است، اما اینجا کالایی ارزان‌تر نمی‌شود، چون SKD آن اتومبیل حتی به چندبرابر (اینجا سه‌برابر) قیمت این که کامل و پکیج وارد شود، به مردم در فروش‌های نقدی و پش‌فروش‌ها فروخته می‌شود! حال اگر با بالا رفتن مهارت کارگران، این کالا CKD (نیاز به مونتاژ بیشتر قطعات نسبت به SKD) وارد شود، آن خودرو برای شرکت خودروسازی باز هم ارزان‌تر در می‌آید، اما بدون این که صدای‌اش را در بیاورد، به مردم گران‌تر می‌فروشد. اینجا ممکن است آن شرکت خودروسازی یا لوام‌خانگی داخلی که نماینده این برند شده، این بار 4 برابر سود کند! نکته 5) هرچند دولت عربستان کارنامه تاریک و آفت‌زده‌ای در سیاست عَملی، احترام به حقوق اقلیت و حقوق‌بشر دارد؛ لااقل از مردم خودش در این حجم دزدی نمی‌کند! تکرار می‌کنم نکته آخر) یادمان نرود، اکنون نظام، در انقلابی‌ترین Set Up ممکن خود نشسته. مجلسی با نمایندگان انقلابی، و دولتی با کابینه‌ی انقلابی محبوب نهادهای نظامی‌. سئوال این است، آیا این Set Up بهترین زمان برای قضاوت درباره‌ی واژه "انقلابی بودن" و "عدالت‌محور" بودن نیست؟ به دنیای کمدی‌های موقعیت خوش آمدید. این دو‌سه‌سال آینده سنگ محکی است برای یافتن این‌که مرادبیگ‌ها و حسام‌بیگ‌ها، تلکه‌کن‌هایِ روزی روزگاری جامعه ما دقیقا کدام مدیران با چه جایگاه‌هایی هستند.

Mohammadmahdii (6 روز پیش)

حرفهاتون درست و عالی ولی به مافیا هم نظری داشته باشید یه خبرنگار جووون هست به اسم گودرزی ومستندهم می‌سازه مستند هاشو دربخش مافیای خودرو ببینید بد نیست مرسی

msnbrm (53 روز پیش)

از بی عرضه‌گی مردمه

Atashah (105 روز پیش)

خیلی زیبا پاسخ دادین دیگه ازاین بهتر نمیشد جواب داد🙏

pstx(90 روز پیش)

افرادی که از خودرو های چینی بد میگن باید بگم که در حال حاضر چین یکی از ابر قدرت ها توی دنیا و در هر موضوعی هست مانند خودرو های بسیار لوکسش مثل هونگچیh9/تانک 500/شاسی بلند الکتریکی E115و... هست.چین از سال 99 به بعد داره خودرو هایی عالی و با کیفیت بالا میزنه و یکی از نکات موفقیتش داشتن اپشن های کاربردی و عالی مانند رانندگی خودکار سطح2 در این خودو و سیستم کمکی ترافیک این خودرو هست.این خودروبا اینکه موتور خیلی قوییی نداره اما 290 نیوتون متر گشتاور تولید میکنه که رقم عالیی هست. با وارد شدن خودرو هایی مانند جک و لیفان x60/x50وام وی ام x33 نگاه مردم ایران به چین تغییر کرد و مردم به محصولات چینی بدبین شدند.قصد جسارت ندارم ولی خیلی از شما دارید بر روی تجربه هایی قبلا که نه خودتان بلکه از فرد دیگری شنیدید نظر میدید و این ممکنه کسانی که نظر شمارو میخونن و خرید این ماشین براشون سود بالایی داره رو از خرید این خودروی خوب باز دارید.در جواب(Nikoo) باید بگم که شما دارید ارزش پول عربستان رو با ایران مقایسه میکنید؟ پول عربستان ارزش خیلی بالا تری از پول ما داره و اون 550 ملیون عربستان ارزشش هم اندازه و یا حتی بیشتر از پول این خودرو در ایران هست.پس لطفا بدون تحقیق نظر ندید. و حالا در باره ارزیابی این خودرو:این خودروی چینی قیمت بالایی در ایران داره اما این قیمت یک قیمت جهانیه که توی ایران به این رقم در اومده/ این خودروی چینی با موتور 4 سیلندر توربو شارژ و با تولید 197 اسب و 290 نیوتون متر گشتاور از قدرت موتوری خوبی بهره مند شده.این خودروی لوکس 7 نفره در تست ها 0تا صد بسیار عالیی داشته که این رقم8.9 ثانیه هست و نشان دهنده ی چالاکی این خودرو هست. این خودرو با اپشن های کاربردی بسیار بازخورد خوبی را از طرف مشتریان میگیرد.اپشن هایی مانند چراغ اوتوماتیک/برف پاک کن اتوماتیک/ نوربالا اتومات یا Intelligent High/رادار تغییرلاین/رادار نقطه کور/ رادار تصادف از عقب/رادار تصادف از جلو/کمکی ماندن در لاین/سقف پاناروما/صندوق عقب برقی/سیستم لنگ برای صندوق عقب و... در صورت وارد شدن به این خودرو اولین چیزی که نظر شمارو جلب میکنه صفحه پشت امپر تمام دیجیتال و چسبیده به مانیتور خودرو است که یک حس لوکس بودن رو به خودرو میبخشه. از دیگر اپشن های این خودرو میتوان به نور پردازی داخلی و کولر دوال اشاره کرد کا تمامی این امکانات یک خودروی فول اپشن و خانوادگی رو در اختیار مردم قرار داده که در رده ی خودرو های لوکس و نیمه لوکس قرار گرفته با تشکر

حمید ک (35 روز پیش)

باز خدا پدر همین جینی ها رو بیامرزه وگرنه هنوز باید این اشغالای ایران‌خودرو رو تحمل می‌کردیم باز سایپا یه کم بعضی از ماشیناش یه کم قابل تحمل تره ایران خودرو دو تا پژو آورده انواع اشغال ها رو دار با اینا تولید میکنه

Phoenix (38 روز پیش)

انگار نمیدونی شما ،همه قیمت ها رو میشه به دلار درآورد حتی یوان چین و ... تو همه جا قیمت این ماشین رو زدن 20,000 تاارزش دلار که یه مبنا حساب میشه ، در صورتی که با دلار 28,000 تومنی میشه تقریبا 42,000 تا اونوقت نمی‌دونم واقعا توجیهی که داری برای چیه

msnbrm (53 روز پیش)

اگه با ارز ۳۰ هزار تومنی هم در نظر بگیریم. اگه قیمت ۲۵ هزار دلار هم باشه. قیمت نهایی میشه ۷۵۰ میلیون اون یک میلیارد تومن اضافه پول زوره که خیلی وقته به بهانه های محتلف از مردم دزدی میشه

Salar2000 (64 روز پیش)

کدوم نمایندگی هستی بیایم برا بازدید ماشین ؟

kargar(44 روز پیش)

سلام در رابطه با شما دوستان عزیز و محترم که حس میکنید چینی آشغاله تا حالا این ماشین رو از نزدیک دیدید یا سوار شدید؟ حالا اونو بیخیال تا حالا مقایسه های جهانیش رو دیدید؟ چقدر در موردش مطالعه کردید؟ این ماشین در بازار جهانی تقریبا هیچ رقیبی به غیر از داخل خود چین نداره یه ماشین کره ای و یا یه ژاپنی یا یه ماشین غربی با این مشخصات (بالاترین مدلش رو منظورمه) حداقل توی بازار جهانی 2 برابر این ماشین قیمتشه

Rion(56 روز پیش)

خودرو های چینی مشخصاتی که از ماشین هاشون میدهند فقط روی کاغذ هست و هیچ واقعیتی ندارد و از همه مهم تر این هست که شما ماشینی خریداری میکنید که اصلا طول عمری نداره و در زمان گارنتی هم بیشتر یا تمام سنسور ها و وسایل خراب میشه و بعد از گارانتی هم با یک لگن هم قیمت میشه چون اصلا بدون گارانتی نمی ارزد و مشتری اول و آخرش خودتون هستید.و این قیمت یک میلیارد و هفصد ۳برابر قیمت ماشین که ۱۸هزار دلار هست هم بیشتر میشه خوبه والا چین یک ماشین میفروشه شما ۳ ماشین ( وطنم پاره طنم )

Fhgsghdx(116 روز پیش)

سلام به نظر شما رنو کولیوس بگیرم یا تیگو ۸ پرو ؟ اگه ماشین دیگه تا بوجه ۲ ملیارد می‌شناسید بگید

ser123 (112 روز پیش)

فقط و فقط و فقط تیگو ۸ بخر

Xman(144 روز پیش)

دوباره چینییییییی !!! اگه قرار بود مستامره بشیم و از دمپایی تا ماشین بهمون قالب کنند چرا مستامره چین شدیم !! مستامره غرب میشدیم حدقل ماشین بهتر سوار میشدیم !! نه شرقی نه غربی جمهوری اسلامی کجا رفت ؟؟ شما صف آیفون ۱۳ چن وقت پیش تو چین ببنید خودشون هم جنس آشغال خودشونو نمیخرن اگه ایران ماشین میخواد قیمت تیگو ۸ حدود ۲۷ تا ۲۸ دلار درمیاد همینو بده ماشین روز دنیا rav4 . Honda cr-v گلف GTI و... به کجا داریم میریم ...

منصور (128 روز پیش)

سلام درمورد قیمت گذاری کاملا موافقم ولی این مشکل قیمت گذاری مال همه ماشینهاست. شما کجای دنیا سانتافه ۷ سال پیش رو ۱۷۰۰ میخری؟ اینجا قیمت مشکلی نداره؟؟ یا مثلا تو خود کشور خودمون بنظرت دنا پلاس چی داره که ۵۰۰ قیمتشه.

Copy57 (131 روز پیش)

یکی یه حرف درست زد🙏🙏من نمیدونم چه اصراریه سراغ ماشین چینی و جنس چینی رفتن!؟!ببینید از قدیم گفتن ،هرچیزی رو میخوای بخری،خوبشو بخر.حرف بدی نیست.منتها عده ای هی اصرار به جنس بد دارند و وقتی هم با استدلال های فراوان ،حرفتو قبول میکنند،در کنارش میگن ولی آينده این جنس بد چینی، خوب میشه و بازار رو میگیره و بهمان و فلان.خوب دوستان عزیز،شما اگر همین اصرار و حمایت رو به جنس کشور خودتون داشتید،که با این همه حمایت و اعتماد بنفس در تولید کننده هامون،تولیدات کشورمون رو کلی جلو برده بودیم والا...

ser123 (143 روز پیش)

تموم شد ؟ خیلی تاثیر گذار بود 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣

MOXTAFA(134 روز پیش)

ماشین هفت نفره چی بخرم لطفا جواب دهید

سعيد EF7 (131 روز پیش)

اگر خوش فروش بودن برات مهم نیست، بورگوارد BX7

سعيد EF7 (130 روز پیش)

اگر مطمئنی که به فکر فروش نخواهی افتاد بورگوارد BX7. به نسبت قیمت ماشین بسیار خوبی هست.

shayan85 (131 روز پیش)

اگه با دست دوم مشکلی نداری: موهاوی هشت سیلندر وراکروز سورنتو اگه صفر کیلومتر میخوای: فیدلیتی اصلا سمت چری نرو چون در عرض یک سال ۲۰۰ ۳۰۰ میلیون افت قیمت پیدا میکنه و پنج سال دیگه هم اگه اوراقش کنی پول بیشتری دستتو میگیره تا بخوای بفروشیش. بیمه بدنش هم که الکی گرونه. شتابش هم در حد یه ۲۰۶

MOXTAFA(134 روز پیش)

من چینی ها رو بهتر میدونم چون دیگه رسیدن به کره‌ای ها و ژاپنی ها

ser123 (130 روز پیش)

چین چهار سال پیش از کره جلو زد . چین امسال از ژاپن هم جلو زده

shayan85 (131 روز پیش)

میشه بگی دقیقا به کدوم ژاپنی رسیدن؟ ماشین های چینی حتی در حد ژاپنی های ۱۰ ۱۵ سال پیش موجود در ایران هم نیستن به هیچکدوم از کره ای های ۶ ۷ سال کارکرده ایران با ضعیف ترین کانفیگ هم نمیرسن.

Deli(130 روز پیش)

درود جالبه با این همه آپشن و امکانات زیاد و تبلیغات هنوز هم تک دیفرانسیل هست😭 بقول قدیمیا : آفتابه لگن ۷ دست، شام و نهار هیچی 😬

MTNSLTN(131 روز پیش)

۲۵۰۰۰دلار با دلار ۳۰ تومنی میشه ۷۵۰ میلیون اصلا فوقش بزاریم یک میلیارد. ۷۵۰ دیگش از کجا میاد؟ نه دو دیفرانسیله نه حجم موتورش ۲ لیتره. دیگه شورش درومده

Show More

برای اطلاع از اخبار روز خودرو، ایمیل خود را وارد نمایید

اطلاعات شما به درستی ثبت گردید
آخرین اخبار دنیای خودرو از طریق ایمیل برای شما ارسال خواهد شد.
مشکلی رخ داده است لطفا چند لحظه بعد مجددا تلاش کنید