مشخصات ام وی ام X22 پرو

آذر 1400: شرکت مدیران خودرو پس از عرضه اولیه X22 پرو، حالا تصمیم گرفته که از تاریخ 28 آذرماه، این محصول جدید را با قیمت واقعی‌اش عرضه کند! خودرو جدید X22 پرو که تا قبل از این با قیمت 580 میلیون تومان فروخته می‌شد، حالا طبق شرایط فروش ام‌وی‌ام، با قیمت جدید 620 میلیون تومان فروخته خواهد شد.

آغاز فروش X22 جدید در ایران

آذر 1400: عصر روز جمعه 5 آذرماه، شرکت مدیران خودرو برای نخستین‌بار از فیس‌لیفت ام‌وی‌ام X22 جدید رونمایی کرد؛ فیس‌لیفت جذابی که قرار است با نام ام‌وی‌ام X22 پرو در بازار ایران عرضه شود. نسخه جدید X22 PRO که فروش آن با قیمت قطعی 580 میلیون تومان آغاز شده است، علاوه بر تغییرات ظاهری بسیار خوب، تغییرات فنی بسیار مهمی را نیز تجربه کرده است.

اولین تصاویر X22 پرو در ایران

خرداد 1400: طبق آخرین تصاویر جاسوسی که از تست‌های جاده‌ای ام‌وی‌ام X22 پرو منتشر شده، اطلاعات تازه‌ای درباره برخی ویژگی‌های این محصول جدید بازار ایران، مشخص شده است.

(عکس از چرخان)

اولین نکته درباره X22 جدید مدیران خودرو این است که احتمالا با همان ویژگی‌های ظاهری تیپ دایاموند ادیشن، در کشورمان به مونتاژ می‌رسد. پس باید منتظر جلوپنجره کاملا جدید چری و همچنین تغییر رنگ‌آمیزی نمای عقبی در X22 پرو باشیم. نکته دوم اینکه مدیران خودرو، مجبور به حذف سیستم تشخیص صدا شده چراکه چری فقط برای بازار چین، آنرا فعال کرده است. همچنین امکاناتی مانند کیلس استارتر، صفحه کیلومتر تمام دیجیتال و صندلی برقی راننده نیز که در فول‌ترین تیپ‌های این خودرو وجود دارد، در نسخه مونتاژی بازار ایران، وجود ندارد.


تیگو 2 پرو در چین؛ ایکس 22 پرو در ایران

رقابت مدیران خودرو با کرمان موتور، به مرحله جذاب‌تری رسیده است. بعد از آنکه کرمان موتور، کراس‌اور جدید کی‌ام‌سی K7 را به ایران آورد، مدیران خودرو نیز بلافاصله پای چری تیگو7 جدید را به کشورمان باز کرد تا تست‌های فنی‌ و احتمالا مراحل بازاریابی آنرا انجام دهد.

اما جدال این دو خودروساز خصوصی، صرفا در سگمنت کراس‌اورهای جمع و جور نیست و حالا به سگمنت کراس‌اورهای کوچک هم رسیده است؛ فیس‌لیفت جدید ام‌وی‌ام X22 با نام X22 PRO برای رقابت با جک S3 به ایران آمده است.

چهار سال بعد از معرفی رسمی Tiggo 3x، چری اولین فیس‌لیفت تیگو 3x را در 2020 راهی بازار کرد. همین ابتدای کار باید بگوییم که تغییر نام تیگو 3x، مختص بازار ایران نیست؛ همانطور که این چینی در کشورمان با نام ام‌وی‌ام X22 به فروش می‌رسد، چری همین خودرو را در بازار ایتالیا تحت برند دی.‌آر و با نام DR3 و در برخی کشورهای آمریکای جنوبی نیز با نام چری تیگو 2 تحویل مشتریانش می‌دهد.

چری تا قبل از معرفی تیگو 8 پلاس، هیچوقت از پسوند «Plus» یا «پلاس» برای نامگذاری محصولاتش استفاده نکرده بود. حالا نیز تیگو 3x پلاس، دومین محصول خانواده چری است که نام پلاس را با خود یدک می‌کشد. همچنین فراموش نکنیم که فیس‌لیفت چری فالوین نیز با نام جدید ام‌وی‌ام 315 پلاس در کشورمان فروخته شده است.

بهترین چیزی که در ظاهر ام‌وی‌ام X22 پرو خودنمایی می‌کند، چراغ‌های باریک و کشیده آن است؛ چراغ‌هایی که تا قبل از این، در محصولات جدید هیوندای نیز آنرا به وفور دیده بودیم. ولی به هرحال نمی‌توان آنرا کپی کاری دانست. نکته جالب اینجاست که ام‌وی‌ام X22 جدید، برخلاف تغییرات سنگین در نمای جلو، در قسمت عقب تنها با اصلاحاتی در خطوط و زوایا وارد میدان شده است. البته نباید از اضافه‌شدن دیفیوزر و همچنین اضافه‌شدن چراغ خطر در پایین‌تر بخش سپر عقب، غفلت کنیم. 

کابین ام وی ام X22 پرو

با این حال، اوضاع داخل کابین ام‌وی‌ام X22 پرو به مراتب بهتر است. چری فضای مدل جدید را نسبت به ویرایش قبلی، مدرن‌تر و تا حدودی تشریفاتی‌تر در نظر گرفته است. یک نمایشگر لمسی جدید با سایز 9 اینچ و با فریم زیبا در کنسول مرکزی و چیدمان صحیح ادوات مربوط به سیستم تهویه مطبوع، ام‌وی‌ام X22 پرو را دوستانه‌تر از قبل کرده است.

از سوی دیگر فرمان دی‌کات جدید و تغییر قاب دور صفحه کیلومتر نیز حس بهتری به راننده القا می‌‌کند. همچنین «ترمز پارک برقی» به همراه «اتوهلد» و «فرمان برقی»، آپشن‌های جدید دیگری است که برای نخستین‌بار در اختیار خریداران ام‌وی‌ام X22 پرو قرار گرفته است.

مشخصات فنی ام وی ام X22 پرو

در قسمت قوای محرکه، مشتریان چینی چری، می‌توانند پیشرانه 1.5 لیتری تنفس طبیعی را با 116 اسب‌بخار قدرت و 143 نیوتن‌متر گشتاور سفارش دهند اما نکته جالب اینجاست که مدیران خودرو، قصد استفاده از این موتور 1.5 لیتری را ندارد! چراکه دست به یک تغییر بنیادی زده و برای اولین‌بار از موتور توربوشارژ استفاده کرده است. ام وی ام X22 پرو با موتور 3 سیلندر توربو به ایران آمده است؛ موتوری که حدود 102 اسب بخار به همراه 150 نیوتن متر را در اختیارتان قرار می‌دهد. این اعداد یعنی اینکه قدرت موتور، هرچند حدود 3 واحد کاهش یافته اما گشتاورش حدود 15 واحد بیشتر از ام‌وی‌ام X22 سری اول است.

خبر هیجان‌انگیزتر اینکه همان گیربکسی که قبلا برای چری آریزو 6 استفاده شده بود، حالا روی ام‌وی‌ام X22 پرو هم قرار گرفته است؛ این یعنی با گیربکسی از نوع CVT سروکار داریم که البته قابلیت تعویض 9 دنده مجازی هم دارد. گیربکس جدید X22 پرو، علاوه‌بر آنکه تعویض‌ها را نرم‌تر و روان‌تر از قبل کرده است، باعث شده تا بازدهی آن به مرز 97% برسد.

حالا که مدیران خودرو دست به عرضه ام‌وی‌ام X22 پرو در ایران زده است، تنها سوالی که باقی می‌ماند این است که آیا کرمان موتور تصمیمی برای آوردن نسخه جدید جک S3 دارد یا خیر.

قیمت ام وی ام X22 پرو

در بازار چین، تفاوت قیمت چری تیگو 3x و تیگو 3x پلاس، بسیار ناچیز است طوریکه در نسخه اتومات، قیمت نسخه قدیمی حدود 60 تا 64 هزار یوآن (معادل تقریبی 9 تا 10 هزار دلار) بود درحالیکه قیمت نسخه جدید، حدود 66 تا 68 هزار یوآن (معادل تقریبی 10 تا 10.5 هزار دلار) اعلام شده است.

در جدول زیر، آخرین تغییرات قیمت نمایندگی مدیران خودرو برای ام وی ام X22 پرو را مشاهده می‌کنید:

زمان قیمت
آذر 1400 580
دی 1400 620

*در جدول فوق، قیمت‌ها برحسب میلیون تومان است.

همچنین از لینک قیمت خودرو می‌توانید قیمت روز خودروهای ام‌وی‌ام در بازار آزاد را مشاهده کنید.

فروش ام وی ام X22 پرو

در مقاله‌های شرایط فروش ام‌وی‌ام و شرایط فروش چری از آخرین شرایط فروش مدیران خودرو برای انواع ام‌وی‌ام و چری مطلع شوید. از لینک‌ خرید و فروش ام‌وی‌ام X22 نیز جدیدترین آگهی‌های کراس‌اور کوچک مدیران خودرو را مشاهده کنید.

مترجم : مرتضی برجسته

منبع : باما

9 دیدگاه

[email protected](49 روز پیش)

موتور ۱۰۰۰ سی سی توربو …..!!! سه سیلندر … ۵۸۰ میلیون تومان 😂😂😂😂

Smm (14 روز پیش)

موتورهای جدید حجمی نیستند بلکه گشتاور بالایی تولید می کنند البته این نوع از موتورها نیازمند بنزین مرغوب هستند اما به لحاظ گشتاور تولیدی خیلی نسبت به موتورهای حجم بالای قدیمی بازدهی بهتری دارند. حتی جک اس۵ جدید هم موتور ۱۵۰۰ توربو دارد که گشتاور بالاتری نسبت به جک ۲۰۰۰ تولید می کند ویا رنو کپچر موتور ۱۲۰۰ دارد. پس پایین بودن حجم دلیل بر ضعیف بودن موترهای جدید نیست. بعلاوه ضریب تولید نیرو به وزن موتور نیز در این موتورها بالاتر است.

imanarshammashin(38 روز پیش)

اخه چرا باید تقریبا 600میلیون به این قوطی سه سیلندری پول بدی وقتی میتونی با همین پول جک اس 5 موتور2000 توربو بخری تازه اونم موتور میتسوبیشی ژاپن میخری این ماشین نهایتش صفرش در اذر ماه سال 1400 زور بزنه 200میلیونه تمام. اونم پول قطعات و گمرکشه بماند عقبشو بسیار ضعیف و از سر باز کنی زدن جلو با عقب اصلا هم خوانی نداره

Aminin(45 روز پیش)

ماشین عالی تر ازکره ای و۲۰۷ چینی میخری نصف کره پول میدی

Ddgdbxhxdh(46 روز پیش)

به نظر من که چراغ های عقب هیچ هماهنگی و همخوانی با چراغ های جلو ندارن

AREF1400(50 روز پیش)

فک میکنم موتورش خیلی ضعیفه

hamidr(51 روز پیش)

من با صندلی های دورنگش موافق نیستم میل بسیار شدیدی ام به خریدش دارم امیدوارم که امکان انتخاب تریم داشته باشم

Puzzle(53 روز پیش)

طراحی عقب افتضاح، موتور هم که مثل همه چینی ها ضعیف

amosen(54 روز پیش)

پشتش مثل بقیه چینی ها افتضاحه