محصولی از جوینت‌ونچر فورد و چانگان

معرفی فورد ایووس مدل 2021

31 فروردین 1400 10:49

پس از چند ماه انتظار و گمانه‌­زنی، بالاخره فورد ایووس - Evos - در نمایشگاه خودرو شانگهای رونمایی شد. این خودرو که همچون سیتروئن C5 X همزمان به خودروهای شاسی‌­بلند و استیشن‌واگن شباهت دارد، نخستین محصول خودروساز آمریکایی است که در چین طراحی شده. قرار است فورد Evos در چین و به عنوان محصولی از جوینت‌ونچر فورد و چانگان تولید شود.

قرار است فورد Evos در چین و به عنوان محصولی از جوینت‌ونچر فورد و چانگان تولید شود.نمای جلوی این خودروی پنج در به محصول دیگر فورد برای بازار چین یعنی Equator شبیه است، که مدتی پیش رونمایی شد. نوار روشنایی بالای جلوپنجره به عنوان رویه تازه‌­ای در طراحی خودروهای جدید، در این مدل هم قابل مشاهده است. دستگیره درها از نوع مخفی‌شونده بوده و نمای جانبی هم تاحدی خودروهای استیشن‌واگن را تداعی می‌­کند.

نمونه به نمایش درآمده از فورد ایووس با رنگ‌­آمیزی سفید و مشکی بدنه و رینگ‌های 19 اینچی تزئین شده ضمن‌­اینکه برخی اجزای نارنجی در بدنه و فضای کابین این خودرو، نشانگر آن است که با نمونه­‌ای از سری 1st Edition روبرو هستیم.

کراس‌اور فورد ایووس مخصوص بازار چین

نقطه تمایز ایووس با سایر محصولات فورد و حتی بسیاری از خودروهای رقیب را باید در کابین این خودرو جستجو کرد، جایی که نمایش فوق عریض به طول 1.1 متر سراسر عرض داشبورد را پوشانده است. نمایشگر 12.3 اینچی پشت آمپر به همراه صفحه نمایش لمسی 27 اینچی سیستم اطلاعات سرگرمی با وضوح 4K، در زیر پوشش شیشه‌­ای واحد قرار گرفته و مجموعه‌­ای چشمگیر را فراهم آورده­‌اند.

نرم­‌افزار اطلاعات سرگرمی این خودرو براساس رابط کاربری SYNC+ 2.0 عمل می‌کند که بنابر اعلام شرکت سازنده، همراه با یک دستیار شخصی مجازی عمل خواهد کرد. همچون سایر محصولات جدید فورد، برای فورد Evos هم به مرور زمان شاهد ارائه آپدیت نرم‌­افزاری خواهیم بود که به بهبود عملکرد این سامانه منجر می­‌شود.

کابین کراس اوور فورد ایووس

باتوجه به توئیت مدیر ارتباط فورد، ایووس در خارج از بازار چین عرضه نمی‌شود و فورد برای جانشین مدل‌های موندئو و فیوژن در اروپا و آمریکا برنامه دیگری در سر دارد.

فورد درباره مشخصات فنی این مدل سکوت کرده اما انتظار داریم که عرضه جهانی فورد ایووس به همراه پیشرانه هیبرید به وقوع بپیوندد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران