کراس‌اوری با 330 اسب‌بخار قدرت

مازراتی لوانته هم هیبریدی شد

31 فروردین 1400 11:19

استفاده از نیروی الکتریسیته در قوای محرکه خودروها، هر روز به بخش‌های بیشتری از بازار گسترش پیدا می‌­کند. مازراتی هم از جولای 2020 و با استفاده از فناوری هیبرید-خفیف در سدان گیبلی، اراده خود را برای استفاده از نیروی کمکی برقی در پیشرانه محصولات خود به نمایش گذاشت.

پیشرانه‌­ 2 لیتری 4 سیلندر مجهز به توربوشارژر در همراهی با سیستم هیبرید-خفیف، 330 اسب‌بخار قدرت در اختیار مازراتی لوانته قرار می‌­دهد.در تازه‌­ترین اقدام این خودروساز ایتالیایی، کراس‌اور لوانته هم در قالب تریم GT به فناوری هیبرید-خفیف 48 ولتی مجهز شده است.

پیشرانه‌­ای که در سینه­ این کراس‌اور قرار گرفته، واحد 2 لیتری 4 سیلندر مجهز به توربوشارژر است که به همراه سیستم هیبرید-خفیف، 330 اسب‌بخار قدرت و 450 نیوتن‌متر گشتاور را در اختیار مازراتی لوانته قرار می‌­دهد. بد نیست بدانید حداکثر قدرت در دورشمار 5750 دور در دقیقه حاصل شده درحالی‌که گشتاور در بازه 2250 تا 4 هزار دور در دقیقه در دسترس خواهد بود.

با توجه به این ارقام می‌­توان ادعا کرد، عملکرد روان پیشرانه کراس‌اور اهل مودنا با پیشرانه شش سیلندر بنزین‌سوز و میزان گشتاور آن با پیشرانه‌­های دیزل قابل مقایسه است.

مازراتی لوانته هیبرید مدل 2021

مازراتی لوانته هیبرید قادر است ظرف 6 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد و در نهایت به حداکثر سرعت 240 کیلومتر برساعت برسد. هرچند ارقام مذکور نسبت به گیبلی هیبرید چندان درخشان نیست اما باید توجه داشت که با خودرویی به وزن 2090 کیلوگرم مواجه هستیم. البته لازم به ذکر است که به لطف نصب باتری سیستم هیبرید در محور عقب، وزن خودرو به طور مساوی میان محورها تقسیم شده است.

سیستم چهارچرخ محرک، سیستم تعلیق بادی و دیفرانسیل لغزش محدود مکانیکی امکانات استانداردی است، که باعث نزدیک شدن عملکرد مازراتی لوانته هیبرید به نسخه شش سیلندر می‌شوند، درحالی‌که مصرف سوخت این مدل 16 درصد کمتر خواهد بود.

کابین مازراتی لوانته هیبرید مدل 2021

طیف خاصی از رنگ آبی متالیک با پوشش سه لایه به نام Azzurro Astro  برای این نسخه از مازراتی لوانته عرضه شده که هماهنگی مناسبی با اجزای آبی رنگ روی بدنه همچون ورودی­‌های جریان هوا، کالیپر ترمز و لوگوی نصب شده روی ستون C دارد. رینگ‌های 21 اینچی، نمایشگر لمسی 8.4 اینچی مرکزی و صفحه پشت آمپر دیجیتال 7 اینچی از دیگر ویژگی‌­های مازراتی لوانته هیبرید بشمار می‌­آید.

مازراتی از هم اکنون برای ثبت سفارش این مدل آمادگی دارد ولی تحویل خودرو به مشتریان از ماه ژوئن آغاز خواهد شد.

دیدگاه کاربران