• اورا Lightning Cat

خودرویی برقی با قیمت پایه 26 هزار دلار

معرفی اورا Lightning Cat

14 آبان 1401 12:00

برند اورا (Ora) به عنوان یکی از زیرمجموعه‌­های گریت وال، از مدتی پیش به تولید خودروهای برقی مشغول شده و براساس اعلام اتوریویو روسیه، در سال گذشته موفق به فروش 135 هزار دستگاه شده و حتی محصول هاچ‌بک این برند یعنی Funky Cat به انگلستان، آلمان و فرانسه هم صادر شده است.

اکنون فروش اورا Lightning Cat از آخرین روز اکتبر 2022 و با قیمت 26 الی 37 هزار دلار برای چهار تریم، در چین آغاز شده است، خودرویی که ابتدا در قالب یک کانسپت در نمایشگاه پاریس به نمایش درآمد.

طراحی اورا Lightning Cat

اورا Lightning Cat در فرم سدان فست­بک، با ابعاد 4.871، 1.862، 1.5 و 2.87 متر در طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورها، طراحی شده است.

اورا Lightning Cat

اورا Lightning Cat در نمای جلو به فولکس بیتل و در نمای جانبی به پورشه پانامرا شباهت دارد. بنابراین علیرغم مواردی شامل شیشه­‌های جانبی بدون فریم، دستگیره مخفی­‌شونده درها، طرح رینگ‌های 18 یا 19 اینچی و حتی ضریب درگ 0.22، طراحی بدنه این خودرو را نمی‌توان چندان خلاقانه و بروز دانست.

اورا Lightning Cat را می‌­توان در پنج رنگ صورتی، آمیتیس دودی، خاکستری روشن Tourmaline، صورتی Diamond و Jade یخی سفارش داد.

کابین و امکانات اورا Lightning Cat

فضای کابین در عین ویژگی‌های مدرن همچون صفحه پشت آمپر دیجیتال 10.25 اینچی، نمایشگر لمسی 12.3 اینچی و نمایشگر هداپ (سفارشی)، از خودروهای دو دهه پیش یا حتی قدیمی‌­تر هم نشانه­‌هایی دارد، که احتمالاً برای برخی مشتریان جالب باشد.

اورا Lightning Cat

اورا Lightning Cat در حالت استاندارد به کروزکنترل تطبیق‌­پذیر، سیستم صوتی با 11 بلندگو Harman Infinity و دوربین 360 درجه و در تریم کامل به سامانه دستیار رانندگی ORA-PILOT 3.0 مجهز شده که به یاری 28 حسگر، 10 دوربین، 5 رادار موج کوتاه، 12 رادار فراصوت و نقشه 5G HD عمل می­‌کند. سه دوربین هم در فضای کابین یعنی روی ستون A و سقف قرار گرفته است.

مشخصات فنی اورا Lightning Cat

اورا Lightning Cat براساس نسخه برقی از پلتفرم ماژولار L.E.M.O.N. شکل گرفته که برای ساخت محصولات هاوال نیز استفاده می­‌شود. این خودرو در دو نسخه با یک موتور روی محور جلو یا دو-موتوره چهارچرخ محرک، عرضه می‌­شود. در نسخه تک-موتور، 201 اسب­‌بخار قدرت و 340 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار این خودرو قرار دارد، درحالی‌که نسخه دو-موتوره با 402 اسب­‌بخار قدرت و 680 نیوتن‌متر گشتاور، می‌­تواند ظرف 4.3 ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت دست یابد.

اورا Lightning Cat

سه ظرفیت مختلف از مجموعه باتری برای این خودرو پیشنهاد شده است، که شعاع حرکتی 555 و 705 کیلومتر برای نسخه تک موتوره و 600 کیلومتر برای مدل دو موتوره را فراهم می­‌کند. البته این اعداد براساس استاندارد چینی CLTC اعلام شده است.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران