سال 2017، کمپانی بامو برای بیش از 36 هزار دستگاه از خودروهای ساخت این برند، که در سالهای قبل در سراسر بریتانیا عرضه شده بودند، فراخوانی اعلام کرد تا سیستم برقی این خودروها بررسی و تعمیر شود. با این حال گویا بامو در تخمینزدن تعداد خودروهای معیوب احتمالی، چندان موفق نبوده چراکه تحقیقات انجام شده توسط خبرگزاری BBC باعث شده است تا این کمپانی تعداد خودروهای مشمول این طرح را به رقم 310 هزار دستگاه افزایش دهد.
خودروهایی که احتمال بروز مشکل در آنها میرود، شامل مدلهای سری1، سری3، Z4 و X1 میشود که از سوخت بنزین و دیزل بهره میبرند و بین مارس 2007 تا سپتامبر 2011 تولید شدهاند. بامو در پاسخ به تحقیقات انجام شده اذعان کرده قبول دارد تعداد خودروهایی که احتمالا درگیر این مشکل برقی هستند، چیزی بیش از تعداد اولیه بوده. در اطلاعیه این کمپانی چنین آمده:
به منظور اطمینان بخشی بیشتر به مشتریانی که درباره ایمنی ماشین خود نگران هستند، به صورت داوطلبانه تعداد خودروهای مشمول در این فراخوان را افزایش دادهایم. بنابراین اعلام میکنیم که آماده هستیم گام موثرتری در بازبینی سیستم برق خودروهای بامو (عرضه شده در بازار بریتانیا) برداریم.
طبق اعلام کمپانی، این خودروها در پیکربندی سیستم برقرسانی دارای شکلی از طراحی هستند که لرزشهای خودرو احتمال دارد در بخشهای توزیعکننده نیروی برق، اختلال ایجاد کرده و باعث بروز مشکلات بعدی شود. به عبارت بهتر، احتمال قطع ارتباط باطری خودرو با جعبه فیوز وجود دارد و همین موضوع میتواند به ناتوانی خودرو در حرکت منجر شود. در نتیجه چنین اتفاقی ترمز و چراغهای هشداردهنده غیرفعال شده و احتمال تصادف بالا خواهد رفت.
علت اولیه شروع این سری فراخوانها، ناشی از یک تصادف مهلک بود که راننده 66 ساله یک دستگاه فورد فیستا، پس از منحرف شدن از جاده با یک درخت برخورد کرد. علت حادثه این بود که راننده برای جلوگیری از برخورد با یک خودرو بامو، که در تاریکی شب هیچ چراغ روشنی نداشت، مجبور به تغییر مسیر و انحراف از جاده شده بود.
طبق بررسیها، از اوایل سال 2011 بامو شکایتهایی از مشکلات برقی خودروهای ساخت خود دریافت کرده است. در سال 2013 تعداد 500 هزار خودرو بامو در آمریکا فراخوان شدند و مشابه این اتفاق در استرالیا، کانادا و آفریقای جنوبی نیز تکرار شده است. بامو همچنین اعلام کرده است که خط ارتباطی مخصوصی برای دریافت شکایتهای مشتریان راهاندازی خواهد کرد.