شرکت بامو در یک فراخوان اعلام کرد که 900 هزار دستگاه از خودروهای این شرکت در خطر آتشسوزی هستند. این فراخوان از طریق اداره ملی امنیت ترافیک (NHTSA) در شماره 22V-119 اعلام شده است.
این باموها طیف گستردهای از محصولات را شامل میشود، از مدل سری یک کوپه تا Z4 رودستر، که در بازه زمانی مشخصی تولید شدهاند. تاریخ تولیدات حتی به ژانویه 2005 نیز میرسد.
مدلهای مد نظر به همراه تاریخ تولیدشان به شرح زیراست:
- بامو سری 1 کوپه؛ 8 نوامبر 2007 - 4 اکتبر 2013
- بامو سری 1 کانورتیبل؛ 12 نوامبر 2007 - 9 اکتبر 2013
- بامو سری 3 کوپه؛ 10 مه 2006 - 26 ژوئن 2013
- بامو سری 3 سدان؛ 1 فوریه 2005 - 16 دسامبر 2011
- بامو سری 3 واگن؛ 14 ژوئن 2005 - 29 مه 2012
- بامو سری 3 کانورتیبل؛ 28 نوامبر 2006 - 1 اکتبر 2013
- بامو X3؛ 12 آوریل 2006 - 24 آگوست 2010
- بامو سری 5 سدان؛ 28 ژانویه 2005 - 17 دسامبر 2009
- بامو سری 5 واگن؛ 19 ژانویه 2005 - 22 فوریه 2007
- بامو X5؛ 23 مه 2006 - 18 مارس 2010
- بامو Z4 کوپه؛ 18 آوریل 2006 - 11 آگوست 2008
- بامو Z4 رودستر؛ 28 آوریل 2005 - 24 آگوست 2011
قطعه PVC باعث این مشکل میشود و به گفته بامو، ممکن است این قطعه توسط تامینکننده آن، با مشخصات مربوطه منطبق نباشد و اتصال کوتاه سبب ایجاد خطر آتشسوزی میشود. (این قطعه توسط Mahle International GmbH از آلمان تولید شده است.)
دقیقا 917 هزار و 106 دستگاه خودرو مشمول این فراخوان میشوند و تنها یک درصد احتمال میرود که نقص داشته باشند. اما با این حال، Bloomberg گزارش میدهد که 98 هزار خودرو در کانادا و 18 هزار خودرو در کره جنوبی نیز تحت تاثیر این فراخوان قرار گرفتهاند. این اطلاعات از سوی سخنگوی شرکت بامو منتشر شده است.
بامو در سال 2017 فراخوانی مشابه همین فراخوان را با شماره 17V-683 صادر کرد که شامل یک میلیون و 400 هزار دستگاه خودرو بود. در سال 2019 فراخوان دیگری با شماره 19V-273 وجود داشت که مدلهای سال 2006 سری3، سری5 و Z4 بود.
بدون وجود VIN کد در گزارشهای کمپین NHTSA، تشخیص دادن این که آیا خودرویی تحت تاثیر آن است یا خیر، دشوار است. بامو تا تاریخ 25 آوریل 2022 مالکان خودروهای مشمول فراخوان را مطلع خواهد کرد.
مترجم : مریم سادات نوری
منبع : motor1.com