آلترناتیو احتمالی فولکس‌واگن ID.6

رونمایی از شاسی‌بلند بی‌نام آئودی

2 اردیبهشت 1400 19:45

در حالی که اغلب اخبار مربوط به نمایشگاه شانگهای مختص به رونمایی از خودروهای چینی بود، آئودی نیز در این میان از سه محصول فست‌بک برقی A6 E-Tron اسپرت‌بک، نسخه طویل‌شده A7 و Q5 و یک شاسی‌بلند برقی جدید رونمایی کرد.

کارشناسان برآورد می‌کنند که این خودرو نسخه اسپرت‌تری از شاسی‌بلند فولکس‌واگن ID.6 باشد. با اینکه A7L اولین خودروی اختصاص آئودی برای بازار چین است که با مشارکت سایک توسعه یافته، اما شاسی‌بلند برقی جدید با همکاری فاو ساخته شده است.

کاملاً مشخص است که محصول جدید آئودی در حال حاضر به صورت پروتوتایپ و آزمایشی معرفی شده است. با این حال شرکت می‌گوید در نیمه دوم سال جاری میلادی نسخه تولیدی آن را معرفی می‌کند. بنابراین طبیعی است که اطلاعات دقیقی از آن منتشر نشده باشد. اگرچه می‌دانیم که طول این خودرو 4870 میلی‌متر است.

منابع خبری می‌گویند شاسی‌بلند جدید آئودی بر اساس پلتفرم معروف MEB گروه فولکس‌واگن طراحی شده است. یعنی همان زیرساختی که پیش‌تر روی آئودی Q4 E-Tron دیده بودیم. با هوشمندی تمام، شیشه‌های شاسی‌بلند برقی جدید کاملاً دودی شده تا جزئیات طراحی داخل کابین آن فاش نشود.

شاسی بلند برقی کانسپت آئودی شانگهای

کارشناسان برآورد می‌کنند که این خودرو نسخه اسپرت‌تری از شاسی‌بلند فولکس‌واگن ID.6 باشد. خودرویی با سه ردیف صندلی که با همان پلتفرم MEB ساخته شده و دقیقاً طولی به همین اندازه دارد. اگرچه این تنها یک گمانه‌زنی است.

انتظار می‌رود که در این خودرو سیستم انتقال قدرت کواترو 4WD و دو موتور برقی با قدرت ترکیبی 302 اسب‌بخار و 310 نیوتن‌متر گشتاور نصب شود. اگر همه‌چیز طبق پیش‌بینی‌ها باشد، آن وقت می‌توان امیدوار بود که شتاب صفر تا صد این خودرو نیز 6.6 ثانیه و سرعت نهایی آن 160 کیلومتر برساعت باشد.

بر اساس اطلاعات مربوط به فولکس‌واگن ID6 احتمالاً در این خودرو نیز باتری‌های 58 و 77 کیلووات ساعتی نصب شده باشد که حداقل پیمایش 588 کیلومتری را برای آن به ارمغان می‌آورد.

دیدگاه کاربران