• کانسپت ب ام و Dune Taxi

شاسی‌بلندی برقی برای عبور از ماسه‌ها

معرفی کانسپت ب ام و Dune Taxi

25 شهریور 1401 14:51

شرکت ب ام و با معرفی ناگهانی از یک خودروی شاسی‌­بلند عجیب به نام Dune Taxi، مخاطبان را شگفت‌زده کرده است.

ب ام و قبل از رونمایی رسمی، رسانه­‌ها را در جریان برخی جزئیات Dune Taxi قرار داده است، از جمله خروجی موتورهای برقی که در مجموع 536 اسب­‌بخار قدرت و هزار نیوتن متر گشتاور خواهد بود.فیلم تبلیغاتی کوتاهی که توسط شاخه خاورمیانه برند آلمانی در شبکه اجتماعی یوتیوب انتشار یافته، یک خودروی بیراهه­‌نورد برقی مرتفع با تایرهای بزرگ را نمایش می‌­دهد.  امکان جابجایی 400 میلیمتری رینگ‌ها نیز امکان عبور از مسیرهای مختلف را فراهم کرده است.

به رسم همیشگی ب ام و، فرم دوتایی جلوپنجره قابل مشاهده است ولی برای نخستین بار، به نظر می‌­رسد که این بخش به صورت یکپارچه با بدنه ساخته شده است. برآمدگی (اسکوپ) روی سقف، درهای گالوینگ، چراغ‌های باریک LED در جلو و عقب و قطعات بدنه از جنس پلیمر تقویت شده با الیاف کربن، از دیگر نکات قابل اشاره درباره ب ام و Dune Taxi است.

از فضای کابین این خودرو نیز تصویر چندان واضحی موجود نیست، اما می‌توان میله حفاظتی و نشان Cosworth روی کنسول میانی را تشخیص داد.

کانسپت ب ام و Dune Taxi

احتملا ب ام و برای رونمایی رسمی از Dune Taxi در یک رویداد ویژه برنامه‌ریزی کرده ولی قبل از این  اتفاق، رسانه­‌ها را در جریان برخی جزئیات قرار داده از جمله خروجی موتورهای برقی که در مجموع 536 اسب­‌بخار قدرت و هزار نیوتن متر گشتاور خواهد بود.

به نظر می­‌رسد در فیلم تبلیغاتی که توسط ب ام و تهیه شده، تصاویر واقعی و رایانه­‌ای با یکدیگر ترکیب شده تا مرز بین واقعیت و خیال تاحد امکان کمرنگ شود. مثلا در صحنه‌­ای از فیلم شاهد مانور یک X5 روی دو چرخ هستیم درحالیکه Dune Taxi به حالت مارپیچ از کنار آن عبور می­‌کند. در آخرین صحنه فیلم هم کانسپت ب ام و XM حضور دارد که البته نسخه نهایی این خودرو در 27 سپتامبر رونمایی خواهد شد.

کانسپت ب ام و Dune Taxi

هنوز مشخص نیست که هدف از تهیه این فیلم 5 دقیقه‌­ای، نمایش قابلیتهای سامانه xDrive و مدل‌های سری i و M بوده یا ب ام و واقعا قصد دارد با تولید Dune Taxi، به مصاف با آئودی RS Q E-Tron E2 برود که همین اواخر و به منظور حضور در رالی داکار، رونمایی شد.

دیدگاه کاربران