معرفی تیپ اسپرت با کیت 1000 دلاری

چانگان یونی‌تی اسپرت 2021

19 اردیبهشت 1400 17:00

چانگان یونی‌تی (UNI-T) که در زمستان 1398 معرفی و سپس در مدل 2020 برای اولین‌بار به بازار چین عرضه شد، حالا در آستانه اولین سالگرد حضورش، می‌خواهد با نسخه‌ای جذاب، دوباره نگاه مشتریان جوان را به سمت خودش معطوف کند؛ چانگان یونی‌تی اسپرت اینجاست!

تیپ اسپرت، کمتر از 1000 دلار از تیپ فول این خودرو، گران‌تر است.یونی‌تی در کنار برادر بزرگترش، چانگان یونی‌کی (UNI-K)، هم‌اکنون تنها دو عضو خانواده UNI هستند؛ خانواده‌ای که زبان طراحی‌شان، بیانگر شروع عصری جدید در تاریخ خودروسازی چانگان (Changan) هستند. اما برای سال 2021 نیز طراحان چانگان، نسخه هیجان‌انگیزتری از یونی‌تی را با نام Sport آماده‌اند که بزودی راهی خیابان‌های چین خواهد شد.

تیپ اسپرت را حالا باید گران‌ترین تیپ چانگان یونی‌تی بدانیم؛ البته این افزایش قیمت صرفا بدلیل داشتن کیت بدنه اسپرت و همچنین تغییر تریم داخلی خودروست وگرنه در قسمت فنی یا در لیست آپشن‌ها، هیچ اتفاقی نیفتاده است.

از قسمت ظاهری خودرو که شروع کنیم، متوجه اضافه‌شدن فلاپ‌هایی جدیدی به قسمت زیرین سپر جلو می‌شویم. در نمای جانبی نیز رکاب‌های اسپرت به بدنه خودرو افزوده شده و رینگ‌های 20 اینچی نیز به رنگ مشکی تبدیل شده اما طرح رینگ‌ها، همان طرحی است که در نسخه استاندارد چانگان یونی‌تی هم دیده بودیم. همچنین کالیپرهای زردرنگ نیز درون این رینگ‌ها خودنمایی می‌کنند.

اما بیشترین تغییرات را باید در نمای عقبی چانگان یونی‌تی ببینیم؛ جایی که اسپویلر سقفی جدیدی در بالای شیشه عقب به چشم می‌خورد. ضمن اینکه سراگزوزهای چهارتایی و قسمتی از فضای بین سپر عقب تا درب صندوق نیز به رنگ مشکی درآمده تا این خودرو، جلوه اسپرت‌تری داشته باشد. رنگ جذاب کیت بدنه چانگان یونی‌تی اسپرت نیز که از ترکیب مشکی براق، طرح کربن و زرد تشکیل شده است، هم در سپر جلو، هم در نمای جانبی و هم در نمای عقب، کاملا جلب توجه می‌کند.

درون کابین چانگان یونی‌تی اسپرت، به غیر از اضافه‌شدن تریم زردرنگ، چیز دیگری، تغییر یا جابجا نشده است اما چانگان گفته که برای فرمان دی‌کات و همچنین برای صندلی‌ها، از روکش چرم آلکانترا بهره گرفته و حتی رنگ کمربندهای ایمنی را هم به زرد، تغییر داده است.

با اینکه چانگان، نام این تیپ را «اسپرت» گذاشته است ولی بهبودی در خروجی موتور، رخ نداده. بنابراین همان موتور 1.5 لیتری توربوشارژ سابق که حدود 180 اسب بخار و 300 نیوتن متر را با گیربکس 7 دنده دوکلاچه اتومات به چرخ‌های جلو منتقل می‌کرد، در تیپ اسپرت این خودرو نیز وجود دارد.

چانگان یونی‌تی اسپرت در مدل 2021 دقیقا 139 هزار یوآن یا تقریبا 21.6 هزار دلار، قیمت‌گذاری شده است که فقط 5 هزار یوآن (کمتر از هزار دلار)، از فول‌ترین تیپ چانگان یونی‌تی، گران‌تر است.

دیدگاه کاربران
ramtin 1401/7/3
دوستان ایا مدل 2 لیتری این خودرو وارد کشور میشه؟
پاسخ
0
0
0