ون برقی خوش‌استایل

معرفی مرسدس کانسپت EQT

21 اردیبهشت 1400 10:19

پس از نمایش تصاویر جاسوسی خودروی تجاری سیتان (Citan) به همراه همتای برقی این مدل یعنی ای-سیتان (eCitan) در اوایل سال جاری، مرسدس در ادامه معرفی نسل جدید خودروهای تجاری خود، اکنون از نسخه سواری این ون‌ها رونمایی کرده است. این ون کوچک قرار است شروع کلاس T محصولات مرسدس را کلید بزند درحالی‌که نسخه برقی این خودرو هم با نام EQT عرضه خواهد شد.

این خودرو روی سازه مشترک با ون برقی رنو یعنی کانگو E-Tech شکل گرفته است.چهره این ون جمع‌وجور زیبا به واسطه جلوپنجره پر زرق و برق، چند لوگوی نورانی، فرم گوشه­‌دار چراغ‌های جلو، حاشیه نورانی جلوپنجره، رینگ‌های 21 اینچی و دستگیره­‌های جمع شونده از مدل‌های مشابه متمایز شده هرچند بعید است که در نسخه نهایی هم شاهد این موارد باشیم.

همچون سایر اعضای سری EQ، چراغ عقب این ون بدون آلایندگی هم به صورت یک نوار سرتاسری LED طراحی شده است. از سوی دیگر، طراحان ابعاد در صندوق را بزرگ درنظر گرفته­‌اند تا فرآیند جابجایی بار، آسان‌تر انجام شود.

ون برقی مرسدس کانسپت EQT

طول، عرض و ارتفاع مرسدس‌ کانست EQT به ترتیب 4.945، 1.863 و 1.826 متر اعلام شده ضمن این‌که این خودرو گنجایش حداکثر 7 سرنشین را خواهد داشت.

نصب شیشه‌­های جانبی و پنجره عقب بزرگ و همچنین سقف شیشه­‌ای پانوراما، باعث فراهم آمدن فضایی دلباز و پر نور در کابین مرسدس EQT شده است. پوشش چرم بسیاری از بخش‌ها و سیستم اطلاعات سرگرمی MBUX، بخشی از امکانات رفاهی درنظر گرفته شده برای سرنشینان این خودروست ضمن­‌این‌که ردیف سوم صندلی‌­ها را می­‌توان خم و یا به کلی جمع­‌آوری کرد تا فضای بیشتری فراهم شود.

ون برقی مرسدس کانسپت EQT

هرچند درباره مشخصات فنی مرسدس EQT هنوز اطلاعات چندان دقیقی در دسترس نیست، اما تا این لحظه خبر داریم که این خودرو روی سازه مشترک با ون برقی رنو یعنی کانگو E-Tech شکل گرفته است. بنابراین می­‌توانیم انتظار داشته باشیم که 101 اسب‌­بخار قدرت و 245 نیوتن‌متر گشتاور به همراه باتری 45 کیلووات ساعت در اختیار این ون برقی قرار گیرد و شعاع حرکتی برابر با 265 کیلومتر (براساس استاندارد WLTP) برای آن فراهم کند.

قرار است نسخه تولیدی هر چهار مدل سی‌تان، ای-سیتان، T کلاس و EQT در اواخر سال 2021 به صورت رسمی معرفی شوند.

دیدگاه کاربران