• مرسدس EQT مارکوپولو
  • مرسدس EQT مارکوپولو
  • مرسدس EQT مارکوپولو

کانسپت‌هایی برای عاشقان سفر

معرفی مرسدس EQT مارکوپولو

13 آذر 1401 18:41

شرکت مرسدس‌ بنز، دو کانسپت مارکو پولو (Marco Polo) را برای پایه مرسدس EQT معرفی کرده است، که این ون برقی را به یک کمپر تبدیل می‌کنند. یکی از آن‌ها یک تبدیل کامل و حرفه‌ای است و دیگری یک تبدیل و تغییر ساده و قابل جا به جایی برای افرادی است که علاقه دارند زمان کم‌تری را خارج از خانه بگذرانند.

آشپزخانه این ون وسایلی مانند سینک ظرفشویی، اجاق و یخچال جعبه‌ای دارد. یک اجاق نیز برای مواقع آشپزی بیرون از خودرو وجود دارد. پیشرانه الکتریکی مرسدس بنز EQT، خروجی‌ای برابر با 121 اسب‌بخار قدرت و 245 نیوتن‌متر گشتاور ارائه می‌دهد. یک باتری 45 کیلووات ساعتی برای آن در نظر گرفته شده است. این ون به زودی در اروپا با قیمت پایه 51,595 دلار عرضه خواهد شد.

طبق تصاویر پیش رو، ونی که رنگ نقره‌ای دارد، یک تغییر اساسی در فضای داخلی‌اش ایجاد شده تا یک کمپر کامل باشد. این نسخه لانگ‌ویل‌بیس ون EQT است و یک پنل سقفی بازشو به آن اضافه شده است. این پنل کمک می‌کند تا افراد درون ون بتوانند بایستند. یک فضای خواب با ابعاد 1.97 متر طول در آن ایجاد شده است و پنجره‌های زیپ‌دار دارد.

سقف پاپ‌آپ، یک پنل خورشیدی دارد. یک باتری در کابین وجود دارد که سرنشینان می‌توانند از آن استفاده کنند. البته این کار میزان پیمایش ون را کاهش می‌دهد.

مرسدس EQT مارکوپولو

در بخش پایین، یک تشک تاشو با ابعاد 2×1.15 متر وجود دارد. یک نیمکت نیز تعبیه شده است که حتی موقع استقرار تخت می‌توان از آن استفاده کرد. پنجره‌های خودرو را می‌توان با کمک یک دکمه تیره کرد تا فضا خصوصی باشد.

آشپزخانه این ون وسایلی مانند سینک ظرفشویی، اجاق و یخچال جعبه‌ای دارد. یک اجاق نیز برای مواقع آشپزی بیرون از خودرو وجود دارد. علاوه‌براین یک میزبا قابلیت تنظیم ارتفاع در نظر گرفته شده است و به صورت الکتریکی تا می‌شود. نسخه تولیدی این ون در نیمه دوم سال 2023 از راه می‌رسد.

مرسدس EQT مارکوپولو

ون EQT آبی‌رنگ موجود در تصاویر، نسخه با فاصله محوری کوتاه‌تر است. دو بخش برای آن در نظر گرفته شده است. فضای خواب آن به صورت استاندارد موجود است. اما آشپزخانه به صورت یک آپشن ارائه می‌شود. قطعات آن قابل جدا شدن هستند.

تخت آن یک تشک تاشو با ابعاد 2×1.15 متر دارد. صندلی‌های عقب کاملا قابل استفاده هستند. پنجره‌ها کاور تیره رنگ دارند تا سرنشینان راحت بخوابند.

مرسدس EQT مارکوپولو

آشپزخانه آن یک منبع آب 12 لیتری، یخچال 15 لیتری و اجاق کمپینگ دارد. یک میز با دو صندلی نیز در نظر گرفته شده، که هم داخل ون و هم خارج آن قابل استفاده است.

مرسدس‌بنز می‌گوید که مارکو پولو ماژول در آینده نزدیک عرضه می‌شود.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران