هرچند تولید مرسدس S65 AMG با پیشرانه 12 سیلندر به پایان رسیده، ولی قلب 12 سیلندر آن خودرو فعلاً ضربان خود را از دست نخواهد داد، چراکه قرار است نسخه پرچمدار میباخ به این پیشرانه مجهز شود و به مصاف با بنتلی برود.
”یک پیشرانه 6 لیتری توئین توربو در سینه این سدان لوکس نصب شده که 604 اسببخار قدرت تولید میکند.“معرفی این خودرو نه از طریق کنفرانس خبری، بلکه از طریق انتشار تصاویر روی پایگاه اینترنتی شرکت دایملر انجام شده است. طراحی بدنه تفاوت چندانی با نسخه 8 سیلندر نداشته و همچنان شاهد رنگآمیزی دوگانه بدنه و جزئیات کروم روی آن هستیم با این تفاوت که از طرح جدیدی برای رینگهای خودرو استفاده شده است. نشان V12 روی گلگیرهای جلو و لوگوی S680 روی در صندوق نیز باعث میشود بتوانید هویت این خودرو را از سایر مدلها تشخیص دهید.
با وجود آنکه فعلاً از مشخصات فنی دقیق مایباخ S680 اطلاع چندانی در دسترس نیست، به لطف درز اطلاعات از طریق نماینده عرضهکننده میباخ در روسیه باخبر شدیم که یک پیشرانه 6 لیتری توئین توربو در سینه این سدان لوکس نصب شده که 604 اسببخار قدرت تولید میکند و میباخ S680 را ظرف تنها 4 و نیم ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرساند که عددی قابل توجه برای خودرویی با وزن 2350 کیلوگرم است. درباره رقم دقیق گشتاور هنوز اطلاعی نداریم اما به نظر میرسد عددی در حدود 1000 نیوتنمتر باشد.
انتقال نیرو از طریق جعبهدنده 9 سرعته اتوماتیک انجام شده و حداکثر سرعت نیز به صورت الکترونیکی روی 250 کیلومتر برساعت محدود شده است. پیشبینی میشود S680 برای نخستین بار به سیستم چهارچرخ محرک 4Matic هم مجهز شود.
بد نیست بدانید نسل قبلی این خودرو که با قیمت 202,550 دلار به فروش میرسید، 621 اسببخار قدرت و 1000 نیوتنمتر گشتاور را از پیشرانه 6 لیتری توئین توربو خود به دست میآورد.
میباخ S680 قرار است یکی از گرانترین خودروهای جهان باشد چراکه براساس اعلام نماینده روس، قیمت پایه آن معادل با 374 هزار دلار تعیین شده است.
در پایان بد نیست به این نکته هم اشاره کنیم که براساس برخی شایعات ، مرسدس در عین پایان تولید AMG S65 همچنان به تولید نسخههای قدرتمندتر از S کلاس فکر میکند. مدل AMG S63e با پیشرانه هشت سیلندر و نیروی کمکی برقی با قدرت احتمالی بیش از 800 اسببخار، یکی از محتملترین گزینههاست.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com