چند هفته پس از معرفی مرسدس-میباخ GLS با تیونینگ منصوری، اکنون نوبت به سدان اشرافی این برند یعنی S کلاس رسیده است، تا در هر دو نسخه S580 و S680 با تغییرات ظاهری و فنی اعمال شده توسط منصوری، همراه شود.
”همچون سایر محصولات منصوری، خریداران این دو سدان اشرافی نیز در شخصیسازی و اعمال سلایق خود، آزادی کامل خواهند داشت. “اولین تغییر مهم این خودرو نسبت به مدل استاندارد، اضافه شدن قطعات فیبرکربن به برخی نقاط بدنه شامل زیرسپری جلو، ورودیهای هوا، باله سقفی، باله روی صندوق و رکابهای جانبی است. دیفیوزر عقب را نیز میتوان از جنس فیبرکربن سفارش داد.
بنابر سفارش مشتری، رینگهای 22 اینچی با طرح V.6 یا FS.23 به همراه تایرهای 265/30R22 و 305/25R22 در محورهای جلو و عقب، برای S کلاس نصب خواهد شد.
منصوری همچنین برنامهریزی مجدد ECU با نام Performance PowerBox و سیستم اگزوز جدید با چهار خروجی را برای مرسدس-میباخ S580 و S680 پیشنهاد کرده است.
مرسدس-میباخ S580 به پیشرانه 4 لیتری 8 سیلندر توئین توربو مجهز شده، درحالیکه نیروگاه قدرتمند 12 سیلندر 6 لیتری در سینه مرسدس-میباخ S680 جای گرفته است. به لطف تغییرات اعمال شده توسط منصوری، خروجی پیشرانه S580 با 97 و 120 واحد افزایش در حداکثر نیرو و گشتاور به 600 اسببخار قدرت و 820 نیوتن متر گشتاور رسیده است.
این تغییر برای S680 به ترتیب 108 و 100 واحد در نیرو و گشتاور بوده و 720 اسببخار قدرت و هزار نیوتنمتر گشتاور را در اختیار این سدان لوکس قرار داده است.
همچون سایر محصولات منصوری، خریداران این دو سدان اشرافی نیز در شخصیسازی و اعمال سلایق خود، آزادی کامل خواهند داشت. مجموعهای گسترده از مواد شامل تریم فیبرکربن، پدالهای آلومینیومی، روکشهای چرم و غیره، قابل سفارش است.
مرسدس-میباخ S کلاس منصوری را میتوان یکی از معدود محصولات این تیونر آلمانی دانست که علیرغم اعمال برخی تغییرات، از مدل استاندارد فاصله زیادی نگرفته و به جلب توجه بیش از حد، علاقه چندانی ندارد.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com