آیا باید نگران بود؟

خریداران فورد موستانگ پیرتر شده‌اند

29 اردیبهشت 1400 15:30

باید اعتراف کرد که این روزها فورد موستانگ در بهترین شرایط بازار خود به سر می‌برد. این خودرو با سهم 15.1 درصدی از بازار خودروهای کوپه اسپرت برای دومین سال پیاپی توانسته پرفروش‌ترین خودروی کلاس اسپرت تلقی شود. این در حالی بوده که همین خودرو برای ششمین سال نیز رکورد فروش یک اسپرت کوپه را به دست آورده است. اما شرکت در بین تمام این خبرهای خوب نگران یک خبر بد دیگر است.

مدیر بازاریابی موستانگ می‌گوید، این اتفاق نشان‌دهنده یک پدیده روانی و حاکی از تغییر شخصیت خریداران است و ارتباطاتی به سن آنها ندارد. اطلاعاتی در دست است که نشان می‌دهد ششمین نسل از فورد موستانگ که با کد S550 شناخته می‌شود، بیشتر محبوب خریداران مسن‌تر بوده است. این روند دست‌کم برای 10 سال اخیر تکرار شده است.

اگرچه فورد کاملاً نسبت به این موضوع آگاه است ولی این نمی‌تواند مایه اصلی نگرانی شرکت باشد. مدیر بازاریابی این محصول می‌گوید بررسی‌های آماری نشان می‌دهد که سن خریداران موستانگ افزایش پیدا کرده است. اما این اتفاق نشان‌دهنده یک پدیده روانی است و حاکی از تغییر شخصیت خریداران است و ارتباطاتی به سن آنها ندارد.

فورد می‌گوید موستانگ یک فلسفه و تعبیری از یک مرحله در زندگی است. با این حال تردیدی نیست که این خودروی اسپرت هم‌چنان برای قشر جوانان نیز جذابیت دارد. اما باید اعتراف کرد که مشتریان مسن‌تر نسبت به قیمت و فضای داخلی آن توجه می‌کنند. می‌توان این موضوع را به روشنی در سطح بازار مشاهده کرد. موستانگ اکوبوست قیمت چندانی ندارد ولی نسخه 8 سیلندر آن هنوز هم مشتریان متعصبی دارد. مشتریانی که حاضرند برای قیمت پایه 36 هزار دلاری آن به راحتی دست در جیب کنند.

دیدگاه کاربران