راهکاری برای کاهش میزان آلایندگی

افزایش جمعیت زنبورهای لامبورگینی

1 خرداد 1400 16:00

شرکت لامبورگینی با اعلام افزایش جمعیت زنبورهای تحت پرورش خود به 600 هزار عدد، روز جهانی زنبورعسل که توسط سازمان ملل تعیین شده را گرامی داشته است.

انجام این پروژه به کاهش میزان آلایندگی در اطراف کارخانه منجر شده ضمن‌این‌که لامبورگینی اکنون گواهی کربن-خنثی را نیز به دست آورده است. با توجه به افزایش روزافزون توجه شرکت‌های خودروسازی به جلوگیری از پیشرفت گرمایش زمین و کاهش آلاینده­‌های کربنی، لامبورگینی هم به جمع شرکت‌هایی همچون بنتلی و پورشه پیوسته که به انجام برخی پروژه‌­های دوستدار طبیعت روی آورده‌­اند.

روز جهانی زنبورعسل برای جلب توجه افکار عمومی به اهمیت این موجودات کوچک در فرآیند گرده­‌افشانی و تاثیر این عمل در محیط زیست تعیین شده است. تمام 600 هزار زنبورعسل پرورش یافته توسط لامبورگینی، در نزدیکی کارخانه تولید خودروهای این شرکت اسکان یافته‌­اند.

لامبورگینی در سال 2016 از برنامه خود برای نصب 8 کندوی زنبورعسل در اراضی خود در سنت آگاتا پرده‌­برداری کرد. تعداد این کندوها اکنون به 12 افزایش یافته و خودروساز ایتالیایی در مشارکت با حشره‌­شناسان و زنبورداران به پژوهش درباره تاثیر زنبورهای عسل بر محیط می‌­پردازد.

افزایش جمعیت زنبورهای لامبورگینی

چند دوربین در داخل و اطراف کندوها نصب شده تا میزان آلاینده‌­ها در محیط نزدیک به کارخانه لامبورگینی اندازه­‌گیری شود.

انجام این پروژه به کاهش میزان آلایندگی در اطراف کارخانه منجر شده ضمن‌این‌که لامبورگینی اکنون گواهی کربن-خنثی را نیز به دست آورده است. دریافت گواهی کربن-خنثی به انتشار صفر خالص دی‌اکسید کربن اشاره دارد که به معنای ایجاد تعادل بین انتشار دی‌اکسید کربن با جبران آن است. اهمیت دریافت این گواهی زمانی مشخص می­‌شود که بدانیم لامبورگینی در همین مدت، تاسیسات خود را دو برابر کرده است.

این خودروساز ایتالیایی به همین مرحله بسنده نکرده و اکنون در حال پژوهش روی کلونی زنبورهای کارگر است. این دسته از زنبورها در فاصله کمی از کندوهای خود پرواز کرده و به واسطه آن‌ها می­توان آلاینده‌­های انتشار یافته در فاصله نزدیک به کارخانه را شناسایی کرد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : carscoops.com

دیدگاه کاربران