کراس‌اور برقی پاسخی به دغدغه‌های محیط زیستی

آماده کردن فیسکر اوشن برای حمل‌ونقل پاپ

3 خرداد 1400 00:21

خودروسازی فیسکر، پاپ‌موبیل جدیدی را برای پاپ ساخته است. هنریک فیسکر کراس‌اور برقی اوشن - Ocean - را برای پاپ در نظر گرفته که دارای فضایی خصوصی است و در سال 2022 جهت استفاده آماده می‌شود.

هنریک فیسکر از نگرانی پاپ فرانسیس درباره‌ محیط‌زیست و تاثیرات آب‌و‌هوا برای نسل‌های بعدی الهام گرفته و این پاپموبیل برقی را آماده کرده است.متاسفانه رندرهای رسمی از فیسکر اوشن به بدترین شکل فوتوشاپ شده‌اند، اما با نگاهی به تصاویر موجود، متوجه می‌شویم که این کمپانی قصد دارد یک فضای جعبه‌ای شفاف را در قسمت عقب کراس‌اور برقی خود اضافه کند تا پاپ در آن بایستد.

 آقای هنریک فیسکر می‌گوید از خواندن این که پاپ فرانسیس درباره‌ محیط‌زیست و تاثیرات آب‌و‌هوا برای نسل‌های بعدی نگران است، الهام گرفته و به همین خاطر فضای داخلی اوشن از انواع مواد بازیافتی مانند فرش‌های ساخته شده از بطری‌های پلاستیکی بازیافتی، تشکیل شده است.

فیسکر برنامه‌ریزی کرده تا اوشن را در تاریخ 17 نوامبر 2022 روانه بازار کند. سال آینده اولین نمونه‌های آن برای پاپ ارسال می‌شود و بنابراین پاپ یکی از اولین افرادی است، که سواری با این خودرو را تجربه می‌کند.

این کراس‌اور برقی دارای باتری 80 کیلووات‌ساعتی است، که برد آن تقریباً 483 کیلومتر خواهد بود. نسخه‌های‌پرفورمنس می‌تواند در 2.9 ثانیه به سرعت تقریبی 100 کیلومتر برساعت برسد.

یکی از ویژگی‌های جالب آن، وجود یک پنل خورشیدی روی سقف است، که طبق ادعای فیسکر، قادر است سالانه انرژی لازم برای پیمایش 1609 کیلومتر را مهیا کند.

فیسکر ادعا می‌کند که این خودرو، اولین وسیله‌نقلیه تماماً برقی برای پاپ فرانسیس است، اما در واقع این چنین نیست؛ در سال 2012 شرکت رنو یک Kangoo Z.E سفارشی را برای پاپ Benedict XVI ساخت‌. این مدل ویژه با اصلاحاتی مانند در‌های لولایی عقب، پله‌های تاشو برقی، سقف جمع‌شونده و چهار صندلی مخصوص، همراه بود. خودروهای برقی از آن زمان تاکنون تغییرات زیادی داشتند و پیشرفت کرده‌اند. خودروی ذکر شده یک موتور 60 اسب‌بخاری داشت و برد آن 170 کیلومتر بود، که نسبت به خودروهای حال حاضر، اعداد قابل‌توجهی نیستند.

دیدگاه کاربران