خودروی هنری با قیمت سوپراسپرت‌ها

معرفی نسخه سفارشی از آلپاین A110S

4 خرداد 1400 11:45

آلپاین A110S خودرویی اسپرت و البته نسبتاً کمیاب است، اما اگر خواهان تمایز بیشتر باشید، اکنون فرصتی فراهم شده تا نمونه‌­ای خاص از این کوپه فرانسوی را به خانه ببرید هرچند با قیمتی بسیار گزاف.

این خودرو یک اثر هنری است که در سال‌های آینده به صورت همزمان مورد توجه مجموعه­‌داران آثار هنری و خودروهای سفارشی قرار خواهد گرفت.آلپاین برای ساخت نسخه سفارشی A110S به سراغ یک هنرمند آرژانتینی به نام فیلیپ پنتون (Felipe Pantone) رفته تا یک اثر هنری پدید آید.

قیمت تعیین شده برای این آلپاین A110S برابر با 125 هزار یورو (152 هزار دلار) است، که برای چنین خودرویی بسیار گران ارزیابی می­‌شود. در مقام مقایسه، بد نیست بدانید قیمت پایه آکورا NSX مدل 2021 برابر با 157,500 دلار تعیین شده است.

البته با انجام این مقایسه قیمتی، قصد زیرسوال بردن ارزش خرید این خودروی سفارشی را نداریم، چراکه قرار است آلپاین A110S x Felipe Pantone در تیراژ تنها 4 دستگاه ساخته شود و 3 نمونه از میان آن‌ها نیز به فروش برسد. نکته مهم این‌که برای خرید هریک از این خودروها باید حائز شرایطی باشید که بعداً توسط آلپاین اعلام خواهد شد.

نسخه سفارشی آلپاین A110S

بنابر اعتقاد خودروساز فرانسوی، این خودرو یک اثر هنری است که در سال‌های آینده به صورت همزمان مورد توجه مجموعه­‌داران آثار هنری و خودروهای سفارشی قرار خواهد گرفت.

بد نیست بدانید آلپاین A110 x Felipe Pantone در اختیار راننده مشهور مسابقات یعنی فرناندو آلونسو قرار گرفته تا هنرمند آرژانتینی را برای تجربه سواری با این خودرو به پیست گرندپری موناکو ببرد. خودروهای تیم فرمول یک آلپاین هم با پوشش طراحی شده توسط فیلیپ پنتن متشکل از رنگ‌ها و طرح‌های گرافیکی، چند روز پیش در مسابقات گرندپری موناکو حاضر شدند.

نسخه سفارشی آلپاین A110S

سال گذشته، ریاست شرکت آلپاین اعلام کرد قصد دارد این برند را به یک «مینی فراری» تبدیل نماید. اگر ملاک مقایسه میان خودروها قیمت آن‌ها باشد، می‌­توان گفت با قیمتی که برای A110 x Felipe Pantone تعیین شده، دستیابی به هدف مذکور چندان دور نیست اما با توجه به تفاوت­‌های فنی و ساختاری میان محصولات فراری و آلپاین می­ت‌وان دریافت که این برند فرانسوی هنوز راه درازی در پیش دارد.

دیدگاه کاربران