خودرویی خاص برپایه آلپاین A110

معرفی زاگاتو AGTZ توئین تیل

4 اسفند 1402 12:23

شرکت زاگاتو برای ادای احترام به آلپاین A220 که در مسابقات لمان حضور داشت، خودرویی جالب به نام AGTZ توئین تیل را طراحی و تولید کرده است. نکته مهم این‌که خودروی مذکور براساس تنها محصول آلپاین در دوران جدید یعنی A110 شکل گرفته است.

طراحی زاگاتو AGTZ

همچون برخی از دست­‌پرورده‌های قبلی زاگاتو همچون آلفارومئو TZ1 و ایزو ری ولتا GTZ، این خودرو هم با دنباله کشیده در انتهای بدنه طراحی شده است که علاوه‌بر زیبایی ظاهری، از نظر آیرودینامیکی هم کاربرد دارد.

اما ویژگی جالبی که زاگاتو AGTZ توئین تیل را از سایر محصولات گران و خاص این برند و البته سایر شرکت‌ها متمایز می­‌کند، چیزی نیست جز قابلیت جداسازی بخش انتهایی بدنه تا زاگاتو AGTZ توئین تیل برای رانندگی روزمره در معابر عادی هم مناسب باشد. البته باید قبول کرد که زاگاتو AGTZ توئین تیل در هر دو حالت، ظاهری چشم‌نواز دارد.

هریک از 19 خریدار خوشبخت محصول جدید زاگاتو می‌­توانند این خودرو را با رنگ دلخواه برای بدنه و کابین سفارش دهند. نمونه­‌های سفید و آبی رنگ که در تصاویر رسمی دیده می­‌شوند، خودروهای شماره یک و دو از این مجموعه 19 تایی هستند، اما سومین نمونه، با رنگ‌های پرچم فرانسه یعنی سفید، آبی و قرمز تزئین شده است.

مشخصات فنی زاگاتو AGTZ

زاگاتو از اعلام مشخصات پیشرانه AGTZ توئین تیل خودداری نموده است، بنابراین احتمال دارد که پیشرانه 4 سیلندر 1.8 لیتری توربوشارژ متعلق به آلپاین A110 با 249 اسب­‌بخار قدرت، در این خودرو هم نصب شده باشد. در A110، این پیشرانه از طریق گیربکس 7 سرعته دوکلاچه خودکار به محور عقب متصل شده است و شتاب صفر تا صد 4.5 ثانیه را برای این خودرو به ارمغان می‌­آورد.

زاگاتو از وزن AGTZ توئین تیل هم حرفی به میان نیاورده است، ولی به نظر نمی­‌رسد که با تغییر بزرگی نسبت به وزن 1100 کیلوگرمی A110 روبرو باشیم.

قیمت زاگاتو AGTZ

بنابر اعلام سازنده، تاکنون نزدیک به نیمی از تیراژ تولید این خودرو با قیمت پایه 650 هزار یورو، به فروش رسیده است. زاگاتو AGTZ توئین تیل در می 2024 و در جریان رویداد کنکورز دی الگانس به معرض نمایش درمی‌­آید.

جدیدترین اخبار خودرو را در باما بخوانید.

دیدگاه کاربران