تغییرات ملایمِ ملایم

معرفی کیا استینگر نسخه اسکورپیون

12 خرداد 1400 16:45

کیا با معرفی استینگر مدل Scorpion Edition یک به‌روزرسانی جذاب را برای این سدان اسپرت به ارمغان آورد. آنچه که مسلم است کره‌ای‌ها تنها در تیپ جدید سراغ تغییرات ظاهری خواهند رفت.

شرکت می‌گوید به صورت ماهانه تنها 250 دستگاه از این مدل را می‌سازد.این خودرو که می‌توان آن را یک گام رو به جلو از استینگر GT2 تلقی کرد. در ویرایش اسکورپیون شاهد حضور المان‌های گرافیکی مشکی‌رنگ روی گلگیر و قالب آینه‌ها هستیم. جالب اینجاست که اسپویلر جدید هم‌رنگ بدنه در نظر گرفته شده است. اگزوزهای جدید تیره و رینگ‌های اسپرت 19 اینچی با تریم مشکی را هم باید به لیست تغییرات این خودرو اضافه کرد. در قسمت عقب می‌توان تغییر ملایمی را در قسمت چراغ‌های LED مشاهده کرد.

مشتریان می‌توانند نمایشگرهای 10.2 و 7 اینچی را برای قسمت‌های مربوط به سیستم اطلاعات و سرگرمی و اطلاعات پشت فرمان سفارش دهند. داخل کابین هم می‌توان تغییرات ملایمی را مشاهده کرد، از جمله پوشش فیبر کربن مصنوعی و صندلی‌هایی با چرم ناپا.

کیا استینگر نسخه اسکورپیون

همانطور که پیش‌تر اشاره شد در ویرایش اسکورپیون ساختار فنی دستخوش تغییر نشده است. یعنی درست مانند کیا استینگر فیس‌لیفت 2022 در این مدل نیز یک پیشرانه 2.5 لیتری توربوشارژ با 300 اسب‌بخار قدرت و 422 نیوتن‌متر گشتاور گنجانده شده است. استینگر به لطف همین خروجی می‌تواند صفر تا صد را در 5.2 ثانیه بپیماید. با این حال هنوز پیشرانه 3.3 لیتری شش سیلندر Vشکل دو توربو برای مشتریان خاص کنار گذاشته شده تا بتوانند از قدرت 368 اسب‌بخاری آن لذت ببرند.

شرکت می‌گوید به صورت ماهانه تنها 250 دستگاه از این مدل را می‌سازد که قیمت پایه مدل محور عقب 52 هزار و 585 دلار و قیمت پایه مدل چهار چرخ محرک 54 هزار و 785 دلار است. این در حالی است که پیش‌تر کیا مدل GT-Line این خودرو را 36 هزار دلار قیمت‌گذاری کرده بود.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران