با بیش از 400 هزار قطعه

ساخت لامبورگینی سیان سایز واقعی با قطعات لگو

19 خرداد 1400 14:38

پس از معرفی مدل‌های اندازه واقعی لگویی از دو محصول پورشه و بوگاتی، لامبورگینی سیان هم برای عقب نماندن از رقبا با لباس لگو به میدان آمده است.

این خودرو به یاری گروهی متشکل از 15 طراح، مهندس و متخصص ساخت لگو و با بیش از 400 هزار قطعه شکل گرفته است.همانطور که انتظار می­‌رود، مدل اندازه واقعی از نظر تعداد قطعات لگو با مدل یک­ هشتم از لامبورگینی سیان بسیار متفاوت است و به یاری بیش از 400 هزار قطعه شکل گرفته است. نکته مهم این‌که 20 قطعه به صورت کاملاً سفارشی برای نصب در این مدل ساخته شده است. با توجه به صد برابر شدن تعداد قطعات تشکیل‌دهنده این مدل، وزن آن هم بسیار افزایش یافته و به 2200 کیلوگرم رسیده که حتی از نمونه واقعی این سوپراسپرت هیبریدی هم بسیار سنگین‌تر است.

5370 ساعت برای طراحی و 3290 ساعت برای مونتاژ آجرهای پلاستیکی لگو صرف شده تا نمونه اندازه واقعی از سیان شکل بگیرد. گروهی متشکل از 15 طراح، مهندس و متخصص ساخت لگو از کشور جمهوری چک، مسئولیت ساخت این سیان لگویی را برعهده داشته­‌اند. طول، عرض و ارتفاع این مدل به ترتیب 4.98، 2.101 و 1.133 متر است و چراغ‌های جلو و عقب آن با قابلیت کاربردی از قطعات انحصاری لگو تکنیک ساخته شده است.

 لامبورگینی سیان سایز واقعی با قطعات لگو

قطعات تشکیل‌دهنده این خودرو با رنگ مشابه نمونه واقعی و براساس کد رسمی لامبورگینی رنگ‌­آمیزی شده است. همچنین برای نخستین بار در یک خودروی لگویی اندازه واقعی، شاهد استفاده از قطعات لگویی به فرم شش ضلعی و همچنین نوارهای نورانی هستیم.

برخلاف نمونه سایز یک هشتم از مدل لگویی لامبورگینی سیان که با قیمت 380 دلار به فروش می­رسد، نمونه اندازه واقعی قرار نیست فروخته شود.

دیدگاه کاربران