مجهز به پیشرانه هیبریدی برای نخستین مرتبه

فولکس‌واگن مولتی‌ون T7 معرفی شد

21 خرداد 1400 18:28

پس از سال‌ها انتظار علاقمندان، بالاخره شرکت فولکس­‌واگن از نسل جدید مدل T7 رونمایی کرد. هرچند نسل جدید مدل ترنسپورتر هم در راه است، اما T7 مولتی­‌ون نیز به دلیل قابلیت­‌های کاربردی خود می­‌تواند مورد توجه کاربران قرار گیرد.

برای نخستین بار، مولتی­‌ون به پیشرانه پلاگین-هیبرید با نام eHybrid مجهز شده است.برای نخستین بار، مولتی­‌ون به پیشرانه پلاگین-هیبرید با نام eHybrid مجهز شده که مجموعه­‌ای شامل پیشرانه 1.4 لیتری TSI و پیشرانه الکتریکی 85 کیلووات با 215 اسب­‌بخار قدرت را در خود جای داده و به جعبه‌دنده شش سرعته DSG متصل شده است.

باتری لیتیوم-یون 13 کیلووات ساعتی در کف خودرو و پورت شارژ هم در سمت راست بدنه جانمایی شده است. فولکس‌واگن فعلاً درباره سرعت حرکت در حالت برقی و شعاع پیمایش اطلاعات خاصی منتشر نکرده ولی خاطرنشان ساخته که مولتی‌­ون برای حرکت در مسیرهای کوتاه شهری بسیار مناسب است.

طراحی نمای عقب فولکس‌واگن مولتی‌ون T7

برای جلب سلیقه تمام مشتریان، امکان انتخاب دو پیشرانه بنزین­‌سوز مجهز به توربوشارژر شامل 1.5 لیتری TSI با 134 اسب­‌بخار قدرت و 2 لیتری TSI با 201 اسب­‌بخار قدرت یا 4 سیلندر توربودیزل با 148 اسب­‌بخار قدرت هم فراهم شده که البته این مورد آخر از سال آینده قابل سفارش خواهد بود.

صرف نظر از پیشرانه، تمامی مدل‌های فولکس‌واگن T7 به جعبه‌دنده 7 سرعته DSG مجهز می­‌شوند.

همانطور که قبلاً اشاره شد، مهمترین ویژگی یک خودروی مولتی­‌ون را می­‌توان در چندمنظوره بودن آن خلاصه کرد، که البته فولکس‌واگن T7 در این زمینه هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

کنسول و داشبورد فولکس‌واگن مولتی‌ون T7

در کنار سیستم ماژولار چیدمان صندلی­‌ها و صندلی­‌های مستقل ردیف عقب با قابلیت تنظیم و برچیدن آسان، ابعاد فولکس‌واگن T7 جدید نسبت به نسل قبل افزایش یافته ضمن ­این‌که نسخه بزرگتر این خودرو با فضای بار 4053 لیتری هم قابل سفارش است.

یک میز چندکاره با ساختار ماژولار و قابلیت تاشو، سقف شیشه­‌ای پانوراما (سفارشی)، نمایشگر 10 اینچی لمسی اطلاعات سرگرمی، صفحه نمایش 10.25 اینچی پشت آمپر و نمایشگر هداپ دیسپلی هم برای رفاه سرنشینان درنظر گرفته شده است. بد نیست بدانید نمایشگر هداپ دیسپلی برای نخستین بار در یک محصول از رده مدل‌های تجاری فولکس‌­واگن نصب شده است.

فضای کابین فولکس‌واگن T7 در عین طراحی ساده، از فناوری­‌های تازه بهره‌­مند شده است. رابط کاربریReady 2 Discover سیستم اطلاعات سرگرمی به همراه قابلیت فرامین صوتی We Connect free، سرویس رایگان سه ساله We Connect Plus با مجموعه­‌ای از سرویس‌های متصل همچون مسیریاب با گزارش لحظه­‌ای ترافیک، سیستم صوتی هارمن کاردون با 14 بلندگو به قدرت 840 وات و چندین پورت شارژ در نقاط مختلف کابین، از مهمترین ویژگی‌­های مربوط به فناوری در کابین فولکس‌واگن T7 است.

چیدمان صندلی‌ها در فولکس‌واگن مولتی‌ون T7

فولکس­‌واگن اعلام کرده مجموعه­‌ای شامل 34 سامانه دستیار راننده در این خودرو پیش‌­بینی شده تا ایمنی و راحتی راننده و سرنشینان را فراهم کند. ترمز خودکار اضطراری، دستیار حرکت بین خطوط، سامانه ارتباطی Car2X که امکان ارتباط T7 با سایر خودروها را فراهم کرده و سامانه رانندگی نیمه-خودران IQ.Drive، بخشی از موارد پیش‌­بینی شده برای این خودرو است.

فولکس‌­واگن T7 مولتی‌­ون به ایالات متحده وارد نخواهد شد، ولی تاریخ عرضه و قیمت در سایر بازارها، در زمان نزدیک به آغاز فروش اعلام خواهد شد.

دیدگاه کاربران