کراس‌اوری اسپرت با 355 اسب‌بخار قدرت

معرفی آکورا MDX‌ تایپ S

30 خرداد 1400 15:32

مدل جدید آکورا MDX درحالی در دسامبر 2020 رونمایی شد، که سازنده وعده عرضه نسخه تایپ S در سال 2021 را به علاقمندان داد. در همان زمان خودروساز ژاپنی از برخی مشخصات فنی این مدل هم سخن گفت ولی از انتشار جزئیات بیشتر و همچنین تصاویر این مدل خودداری کرد.

پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر توربوشارژر در زیر کاپوت آکورا MDX تایپ S نصب شده است، که 355 اسب‌­بخار قدرت دارد.اکنون که آکورا خود را برای حضور در مسابقه پایکس‌پیک (Pikes Peak) در اواخر ماه ژوئن آماده می­‌سازد، سر و کله MDX تایپ S در چند تصویر رسمی پیدا شده است. این خودرو در حالی به نمایش درآمده که به عنوان یک کشنده، در حال حمل یکی از دو خودروی مسابقه­‌ای ساخت آکورا یعنی TLX تایپ S است.

مسیر ورود جریان هوا با فرم پنج ضلعی در دو سوی سپرهای جلو، کالیپر ترمزهای قرمز رنگ، دیفیوزر عقب و خروجی چهارگانه اگزوز از خصوصیات ظاهری آکورا MDX تایپ S است.

فعلاً از تصاویر کابین یا هرگونه اطلاعات بیشتر درباره این کراس‌­اور خبری نیست زیرا آکورا ترجیح داده در زمانی نزدیک به آغاز فروش این مدل در اواخر سال جاری میلادی، علاقمندان را در جریان جزئیات نسخه اسپرت MDX قرار دهد.

 آکورا MDX‌ تایپ S

با توجه به اطلاعات قبلی، پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر توربوشارژر در زیر کاپوت آکورا MDX تایپ S نصب شده که 355 اسب‌­بخار قدرت و 479 نیوتن‌متر گشتاور را از طریق سامانه SH-AWD و جعبه‌دنده 10 سرعته اتوماتیک به تمام چرخ‌ها منتقل می‌­کند.

ترمزهای برمبو در محور جلو و حالت رانندگی اسپرت پلاس، از دیگر ویژگی­‌های انحصاری آکورا MDX تایپ S است.

اما بشنوید از دو دستگاه مدل مسابقه‌­ای TLX تایپ S که هرکدام در یک بخش از رقابت پایکس پیک حضور پیدا خواهند کرد. از مهمترین رقبای این خودروها، دو دستگاه آکورا NSX هستند که در دو بخش از رقابت مذکور حاضر می­‌شوند.

برای آگاهی از اطلاعات بیشتر درباره آکورا MDX تایپ S مدل 2022 باید تا اواخر سال جاری منتظر بمانیم.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران