از آنجا که هنوز تمامی مشتریان به زمره دلباختگان خودروهای شاسیبلند درنیامدهاند، برخی خودروسازان اروپایی همچنان به تولید مدلهای استیشنواگن ادامه میدهند تا سلیقه طیفی از خریداران را پاسخ گویند. پژو هم دست از استیشنها نکشیده و به همین دلیل امروز از مدل 308SW رونمایی کرده تا رقیبی را برای جدال با سئات لئون اسپرتتورر، اشکودا اوکتاویا کمبی و فولکسواگن گلف واریانت به میدان بفرستد.
قرار است پژو 308SW در تاسیسات Mulhouse متعلق به گروه استلانتیس تولید شود و از اوایل سال 2022 به دست مشتریان برسد.
طراحی و امکانات پژو 308SW
پژو 308SW بسیاری از جزئیات طراحی نسخه هاچبک را به همراه دارد، بنابراین میتوان آن را خودرویی زیبا دانست هرچند که خروجیهای اگزوز مصنوعی کمی به چهره آن در نمای عقب آسیب زده است.
فضای محفظه بار پژو 308SW با افزایش 196 واحدی نسبت به نسخه هاچبک به 608 لیتر رسیده که هرچند رقم چشمگیری نیست، اما میتواند نیاز مشتریان را برآورده سازد. ضمن اینکه به لطف امکان تا شدن صندلیهای ردیف عقب به نسبت 40:20:40، گنجایش این فضای 1.85 متری به 1634 لیتر افزایش خواهد یافت.
طول پژو 308SW نسبت به نسل قبل 6 سانتیمتر افزایش یافته درحالیکه ارتفاع 2 سانتیمتر پایینتر آمده و عرض محورهای جلو و عقب بدون تغییر باقیمانده است.
پس از باز کردن در صندوق برقی، خروجی 12 ولت برق، دو محفظه توری و چراغهای LED جلب نظر میکند.
چراغهای LED جلو و عقب با آرایش ماتریسی جلو در تریمهای بالاتر، رینگهای 16 الی 18 اینچی و دو نمایشگر 10 اینچی در کابین مستقیماً از نسخه هاچبک به عاریت گرفته شده است، که مخصوصاً در بخش فضای کابین به نقطه قوت این مدل تبدیل شده.
مشخصات فنی و پیشرانههای پژو 308SW
پژو 308SW هم بر روی پلتفرم EMP2 شکل گرفته و میتوان یکی از دو پیشرانه پلاگین-هیبرید را برای آن انتخاب کرد که هردو به موتور 81 کیلووات، مجموعه باتری 12.4 کیلووات ساعت و جعبهدنده 8 سرعته اتوماتیک مجهز هستند.
تفاوت این دو نسخه را میتوان در قدرت پیشرانه درونسوز دانست که 150 یا 180 اسببخار است و در مجموع به 180 یا 225 اسببخار قدرت منجر میشود. مجموعه باتری نسخههای پلاگین هیبرید با یک بار شارژ، نیروی کافی برای پیمودن 60 کیلومتر مسافت براساس استاندارد WLTP را فراهم میکند.
البته یک پیشرانه 3 سیلندر 1.2 لیتری مجهز به توربوشارژر هم در دو نسخه برای این خودرو قابل سفارش است، که 110 یا 130 اسببخار قدرت را از طریق جعبهدنده شش سرعته دستی یا 8 سرعته اتوماتیک به چرخها منتقل میکند.
پیشرانه 1.5 لیتری دیزل با 130 اسببخار قدرت و جعبهدندههای مشابه هم میتواند سلیقه مشتریان علاقمند به خودروهای دیزلی را راضی کند. تولید نسخه کاملاً برقی پژو 308 هاچبک تایید شده است، اما درباره احتمال ساخت پژو 308SW با پیشرانه برقی فعلاً نمیتوان اظهارنظر کرد.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com