• نيسان جوک هيبريد Rally Tribute
  • نيسان جوک هيبريد Rally Tribute
  • نيسان جوک هيبريد Rally Tribute
  • نيسان جوک هيبريد Rally Tribute
  • نيسان جوک هيبريد Rally Tribute
  • نيسان جوک هيبريد Rally Tribute
  • نيسان جوک هيبريد Rally Tribute
  • نيسان جوک هيبريد Rally Tribute
  • نيسان جوک هيبريد Rally Tribute
  • نيسان جوک هيبريد Rally Tribute
  • نيسان جوک هيبريد Rally Tribute
  • نيسان جوک هيبريد Rally Tribute
  • نيسان جوک هيبريد Rally Tribute
  • نيسان جوک هيبريد Rally Tribute
  • نيسان جوک هيبريد Rally Tribute
  • نيسان جوک هيبريد Rally Tribute
  • نيسان جوک هيبريد Rally Tribute
  • نيسان جوک هيبريد Rally Tribute
  • نيسان جوک هيبريد Rally Tribute
  • نيسان جوک هيبريد Rally Tribute
  • نيسان جوک هيبريد Rally Tribute
  • نيسان جوک هيبريد Rally Tribute
  • نيسان جوک هيبريد Rally Tribute
  • نيسان جوک هيبريد Rally Tribute

با بضاعت کم در راه رالی

معرفی نیسان جوک Rally Tribute

3 خرداد 1401 15:39

نسخه کانسپت نیسان Juke که چندی پیش رونمایی شده بود را به یاد دارید؟ حالا به نظر می‌رسد که نیسان واقعاً درباره آن جدی بوده است. محصولی که به‌عنوان یک ادای احترام به 240Z معرفی شده است. همان خودروی محبوبی که 50 سال پیش در رالی شرق آفریقا در سال 1971 به مقام قهرمانی رسید.

با وجود این ظاهر خشن، پیشرانه این نیسان جوک هیبریدی است. یعنی زیر کاپوت آن یک قلب 1.6 لیتری تنفس طبیعی 93 اسب‌بخاری و یک موتور برقی 48 اسب‌بخاری قرار دارد.از نامش مشخص است که جوک Hybrid Rally Tribute به‌عنوان یک شاسی‌بلند هیبریدی وارد میدان خواهد شد و آنطور که نیسان می‌گوید تابستان امسال به دست مشتریان می‌رسد.

این خودرو با وجود تغییراتی بصری، شبیه به یک محصول رالی شده است. قوس روی گلگیر بریده شده است تا فضای بیشتری برای تایرهای گودیر مدل رانگلر با سایز 265.70 میلی‌متری 16 اینچی فراهم شود. اضافه شدن قطعات پلاستیکی روی سپر جلو و عقب و البته صفحات محافظ، چراغ‌های مه‌شکن بزرگ‌تر و سیستم روشنایی اضافی روی کاپوت و یک نوار LED روی سقف، جوک جدید را کاملاً آفرود و مخصوص رالی کرده است. سایر تغییرات شامل اضافه شدن ریل سقفی، حذف شیشه عقب برای قرارگیری دو تایر زاپاس و اگزوزهال دوبل جدید می‌شود.

رنگ‌بندی خاص این خودرو از نیسان 240Z الهام گرفته شده که با کاپوت مشکی و رنگ زمینه قرمز تیره کاملاً مشخص است.

داخل کابین همانطور که انتظار می‌رفت، رول‌کشی کامل، کپسول آتش‌نشانی، صندلی مسابقه‌ای با کمربند چهارنقطه‌ای، فرمان با روکش چرم آلکانترا، ترمز دستی هیدرولیکی و یک سیستم ارتباط الکترونیکی برای راننده و نقشه‌خوان در نظر گرفته شده است.

با وجود این ظاهر خشن، پیشرانه نیسان جوک فوق هیبریدی است. یعنی زیر کاپوت آن یک قلب 1.6 لیتری تنفس طبیعی 93 اسب‌بخاری و یک موتور برقی 48 اسب‌بخاری قرار دارد. البته یک موتور الکتریکی دوم نیز وجود دارد که در قالب ژنراتور استارت با ولتاژ بالا کار می‌کند.

نکته جالب درباره نیسان جدید سیستم انتقال قدرت FWD آن است. شرکت می‌گوید ویرایش Rally Tribute جدید از سوخت‌های زیستی ارائه‌شده توسط شل بهره می‌برد.

نیسان مدتی است که با قطع عرضه جوک در ایالات متحده، مدل کیکس را جایگزین آن نموده است. نسل جدید جوک که از سال 2020 در اروپا معرفی شده نسبت به مدل قبل با افزایش ابعاد روبرو شده است و به همین علت فضای بیشتری در اختیار سرنشینان قرار می­‌دهد. این خودرو در حالت استاندارد به پیشرانه یک لیتری سه سیلندر توربوشارژ با 112 اسب‌­بخار قدرت مجهز شده است، که بنابر سفارش مشتری به جعبه‌دنده شش سرعته دستی یا هفت سرعته دوکلاچه اتوماتیک متصل می­‌شود.

نیسان 240Z نسخه رالی

در سال 1971، نیسان 240Z تحت هدایت ادگار هرمان و هانز شولر به عنوان راننده و نقشه‌­خوان، موفق به کسب پیروزی در مسابقات رالی شرق آفریقا شد. افزایش ارتفاع بدنه، تایرهای بزرگ مناسب برای مسیرهای ناهموار، چراغ‌های سه­‌گانه روی کاپوت و همچنین چراغ‌های روی ستون A، تغییرات اعمال شده روی بدنه این خودرو بود.

دو نمونه دیگر از این خودرو در همان مسابقه موفق به کسب رتبه دوم و هفتم شدند. نیسان خودروی برنده رالی را در سال 2013 بازسازی کرد و در مجموعه میراث خود در شهر زاما در ژاپن به معرض نمایش گذاشت.

دیدگاه کاربران