• دو نسخه ويژه نيسان Z در مسابقات 24 ساعته
  • دو نسخه ويژه نيسان Z در مسابقات 24 ساعته
  • دو نسخه ويژه نيسان Z در مسابقات 24 ساعته
  • نيسان Z مسابقه اي
  • نيسان Z مسابقه اي
  • نيسان Z مسابقه اي با سوخت کربن خنثي
  • نيسان Z مسابقه اي با سوخت کربن خنثي

تلاش برای رسیدن به سوخت‌های جایگزین

دو نسخه ویژه نیسان Z در مسابقات 24 ساعته

24 خرداد 1401 16:22

نیسان در دور دوم سری مسابقات سوپر تایکیو 2022 در پیست فوجی با دونسخه کانسپت مسابقه‌ای شرکت کرد، که بر اساس مدل تولیدی نیسان Z توسعه پیدا کرده بودند.

هدف نیسان استفاده از تخصص به دست آمده طی مسابقات برای توسعه در خودروهای آتی خود است. به‌ویژه برای سوخت‌های کربنی که به طور بالقوه می‌توانند عمر پیشرانه را افزایش دهند. یکی از این خودروها سوخت بنزینی معمولی داشت و دیگری از سوخت کربن خنثی CNF استفاده می‌کرد. البته هر دو خودرو با موفقیت مسابقه 24 ساعته را به پایان رساندند.

خودروهای مسابقه‌ای نیسان Z با یک سری تغییرات در مقایسه با Z های جاده‌ای روی کار آمدند. از جمله هواکش‌های روی کاپوت، قلاب‌های یدک‌کش، گلگیرهای مشکی و رینگ‌های آلیاژی هشت پره Rays، بال عقب بزرگ و رنگ‌بندی مسابقه‌ای.

مدل بنزینی دارای گرافیک نسخه‌های Nismo قرمز بود در حالی که نسخه CNF دارای گرافیک ظاهری آبی بود. هر دو دارای کابینی با رول‌کیج و صندلی‌های مسابقه‌ای برند SABELT بودند.

نیسان Z بنزینی با شماره 244 پس از 707 دور در مسابقه 24 ساعته به جایگاه نهم رسید. اما خودروی سوخت خنثی با شماره 230 با مشکلات مکانیکی در طول مسابقه روبرو شد و درنهایت به جایگاه 48 دست پیدا کرد.

نیسان Z مسابقه ای با سوخت کربن خنثی

مدیر بخش نیسان اسپرت می‌گوید هرچه مسابقه سخت‌تر باشد، بیشتر یاد می‌گیریم. هدف نیسان استفاده از تخصص به دست آمده طی مسابقات برای توسعه در خودروهای آتی خود است. به‌ویژه برای سوخت‌های کربنی که به طور بالقوه می‌توانند عمر پیشرانه را افزایش دهند.

علاوه بر نیسان تویوتا، سوبارو و مزدا نیز در حال آزمایش سوخت‌های جایگزین هستند. طرفداران نیسان امیدوار هستند که کانسپت‌های مسابقه‌ای به یک نسخه احتمالی نیسمو روی Z تبدیل شوند که در آینده می‌توانند با کیت تهاجمی‌تر و متمرکز بر پیست ارائه شوند. در نظر داشته باشید که نیسان در حال حاضر نیسان با Z GT500 در سری مسابقات سوپر جی‌تی مسابقه می‌دهد.

دیدگاه کاربران