با جعبه‌دنده لامبورگینی

نسخه قانونی چارجر فیلم سریع و خشن

5 تیر 1400 20:10

پس از سال‌ها تولید پروژه‌های تحسین‌برانگیز، شرکت تیونینگ SpeedKore سرانجام اولین مدل عضلانی کلاسیک موتور وسط خود را رونمایی کرد. اما این تمام خبرهای خوب مربوط به این خودرو نیست.

شرکت اسپیدکور برای این دوج چارجر موتور وسط سراغ جعبه‌دنده 6 سرعته دستی لامبورگینی گالاردو رفته است. آنچه می‌بینید درواقع نسخه خیابانی و قانونی همان خودرویی است که دومینیک تورتو در فیلم سریع و خشن 9 رانده است. داریم درباره دوج چارجر مدل 1968 صحبت می‌کنیم که با تغییراتی گسترده در طراحی و مشخصات فنی خود می‌تواند چشم هر بیننده‌‌ای را به خود بدوزد.

تردیدی نیست که اولین و مهم‌ترین تغییرات این خودرو مربوط به پیشرانه سفارشی‌ جدید آن است. بلوک 6.2 لیتری هشت سیلندر Vشکلی که اکنون برخلاف نمونه استاندارد، در جایی تقریباً پشت صندلی‌های جلو تعبیه شده‌اند تا ساختار مدرن موتور وسط را شکل دهند.

دوج چارجر موتور وسط در فیلم سریع و خشن 9

از دیگر موارد تغییریافته در این خودرو می‌توان به اگزوزهای سفارشی، رادیاتورهای مسابقه‌ای از برند Saldana، اینترکولر اضافی با کارایی بالا و البته یک سوپرشارژر قدرتمند 2.4 لیتری اشاره کرد. به لطف این دستکاری‌های مهندسی، اکنون خروجی این خودرو عدد 707 اسب‌بخار قدرت با 881 نیوتن‌متر گشتاور را ثبت کرده است.

جالب است بدانید شرکت اسپیدکور برای دوج چارجر فوق سراغ جعبه‌دنده 6 سرعته دستی لامبورگینی گالاردو رفته است.

توقف این هیولا با ترمزهای شش و چهار پیستونه برند برمبو که در پشت تایرهای 275.35 میلی‌متری و 345.35 میلی‌متری 18 اینچی جلو و عقب تعبیه شده‌اند، تضمین شده است. هم‌چنین یک ترمز دستی هیدرولیکی سفارشی برای انجام مانورهای دریفت مخصوص رانندگان حرفه‌ای نیز دیده می‌شود.

دوج چارجر موتور وسط در فیلم سریع و خشن 9

این خودرو از نظر طراحی درست مانند همان چیزی است که در فیلم سریع و خشن دیده می‌شود. البته ریزه‌کاری‌های جدید مانند جداکننده شیشه‌ای بین اتاق سرنشین و محفظه موتور ایده‌ای خلاقانه به نظر می‌رسد.

جیم کاچمارکیک مدیرعامل و موسس برند SpeedKore می‌گوید چارجر جدید گزینه‌ای مناسب برای حرفه‌ای‌ها و اهالی افراطی محصولات تیونینگ است.

دیدگاه کاربران