جدیدترین اقدام شرکت Ringbrothers که به عنوان یکی از متخصصان عرصه بازسازی خودروهای کلاسیک شناخته میشود، چیزی نیست جزء نصب پیشرانه 8 سیلندر Hellcat در سینه یک دوج چارجر زرد رنگ مدل 1969.
”علاوه بر پیشرانه 8 سیلندر Hellcat، سامانه مدیریت پیشرانه و محور انتقال قدرت از جنس فیبرکربن هم برای این چارجر 1969 درنظر گرفته شده است.“این محصول که اکنون با نام Captiv معرفی شده، ترکیبی از ظاهر یک خودروی عضلانی کلاسیک را با پیشرانهای مدرن همراه کرده است. نخستین ویژگی Captiv، کاپوت سفارشی این خودروست که دریچهای به پیشرانه 8 سیلندر 6.2 لیتری باز کرده و آن را در معرض دید قرار داده است. زیرسپری جلو، رنگ زرد سفارشی به نام Pile Up با نوارهای مشکی روی بدنه و البته خروجیهای اگزوز که از دو طرف گلگیر عقب به بیرون سرک کشیدهاند، سایر نکات قابل توجه Captiv بشمار میآید.
علاوه بر پیشرانه 8 سیلندر Hellcat، سامانه مدیریت پیشرانه و محور انتقال قدرت از جنس فیبرکربن هم برای Captiv درنظر گرفته شده است. نیروی موتور این نسخه خاص از چلنجر با کمک جعبهدنده شش سرعته دستی به رینگهای ساخت HRE منتقل میشود. رینگهایی که با تایرهای Pilot Sport 4S ساخت میشلن پوشانده شدهاند.
برای متوقف ساختن این خودروی آمریکایی نیرومند هم از ترمزهای شش پیستون ساخت Baer یاری گرفته شده که با کمکفنرهای قابل تنظیم هماهنگ شدهاند.
در فضای کابین این دوج چارجر هم با فرمانی از جنس فیبرکربن و با شاخههای آلومینیومی، صفحه پشت آمپر دیجیتال و نمایشگر مرکزی در بخش پایینی کنسول میانی مواجه هستیم، که حال و هوایی مدرن برای آن به ارمغان آورده است.
بد نیست بدانید Captiv بنابر سفارش راننده نیوزیلندی مسابقات اتومبیلرانی یعنی Greg Murphy شکل گرفته است، که چهار پیروزی در مسابقه Bathurst 1000 را در کارنامه خود دارد. مراحل اولیه آمادهسازی و جدا کردن قطعات بدنه چارجر 69 ابتدا در نیوزیلند انجام شده، پیش از آنکه خودرو را برای ادامه فرآیند بازسازی به گاراژ Ringbrothers در ایالت ویسکانسین آمریکا منتقل کنند. در نهایت 4 هزار ساعت زمان صرف شده است، تا پروژه ساخت Captiv به سرانجام برسد.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com