انتشار کاتالوگ رسمی خودرو

بررسی جی ای سی GS8 هیبرید راسا موتور (GAC GS8)

8 بهمن 1402 13:05

انتشار کاتالوگ GS8 وارداتی

بهمن 1402: شرکت راسا موتور خاورمیانه اعلام کرده که واردات محصول GAC GS8 به کشور قطعی شده و بنابراین کاتالوگ رسمی آن را منتشر کرده است:

کاتالوگ GAC GS8 وارداتی (PDF)


طراحی GAC GS8 وارداتی

این خودرو که به عنوان شاسی‌­بلند پرچمدار ترامپچی، یکی از برندهای زیرمجموعه جی­‌ای­‌سی یا گک (GAC) شناخته می­‌شود، نخستین بار در سال 2016 پا به عرصه گذاشته و در سال 2020 هم بروزرسانی شد و با مدل 2021 به بازار برگشت. طرح ابتدایی این خودرو توسط مدیر طراحی گک یعنی فن ژانگ (Fan Zhang) به روی کاغذ آمد، کسی که در سال‌های 2000 عضو تیم طراحی مرسدس‌بنز بود.

جی ای سی GS8 پس از ورود به بازار با استقبال گرم خریداران مواجه شد و توانست نخستین شاسی‌­بلند چینی با قیمت بیش از 30 هزار دلار باشد که موفق به ثبت فروش 10 هزار دستگاه ظرف یک ماه شده است. آمار فروش این مدل در سال 2017 به یکصد هزار دستگاه رسید که در میان تمام شاسی‌بلندهای چینی بی­‌همتا بود.

البته از آن زمان تاکنون روند تولید این خودرو با برخی مشکلات روبرو بوده که یکی از مهمترین آن‌ها یعنی مشکل تامین جعبه‌دنده از شرکت آیسین، به کاهش تیراژ تولید GAC GS8 منجر شده است. بروز برخی مشکلات کیفی هم در کاهش استقبال خریداران بی­‌تاثیر نبوده تا جایی که اعمال بروزرسانی در سال 2020 هم نتوانست تغییر خاصی در میزان فروش ایجاد کند. اما GAC امید خود را از دست نداده و با معرفی GS8 مدل 2022 در اندیشه تکرار موفقیت­‌های قبلی است.

گک ترامپچی GS8 مدل 2022

طول، عرض، ارتفاع و فاصله میان محورهای GS8 مدل 2022 به ترتیب برابر با 4.98، 1.95، 1.78 و 2.92 متر است که نسبت به مدل قبلی، به ترتیب 145، 40 و 120 میلی‌متر افزایش در طول، عرض و ارتفاع را نشان می­‌دهد.

فرم ایستاده جلوپنجره، فرم عمودی و البته غیرمعمول چراغ‌های جلو و کاهش عرض چراغ‌های عقب، مهمترین تغییرات ظاهری اعمال شده بر نسل جدید جی‌ای‌سی GS8 است.

مشخصات فنی GAC GS8 وارداتی

طبق کاتالوگ راسا موتور، گک GS8 به موتور 2 لیتری توربوشارژ مجهز شده که سیستم GDI دارد. این پیشرانه با گیربکس شش سرعته اتوماتیک هماهنگ شده است. این پیشرانه 248 اسب‌بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور را به هر دو محور (4WD) منتقل می‌کند. 

این کراس‌اور در مدت زمان 7.5 ثانیه از سرعت صفر به صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد. برای پیمایش هر صد کیلومتر نیز به طور ترکیبی به 12.5 لیتر سوخت نیاز دارد. 

امکانات GAC GS8 وارداتی

با توجه به کاتالوگ رسمی منتشر شده از سوی شرکت راسا موتور، گک GS8 وارداتی از لیست امکانات زیر بهره‌مند شده است:

. کروز کنترل هوشمند تطبیقی
. ایربگ‌های جلویی
. ایربگ‌های جانبی و پرداه‌ای
. کنترل کشش و پایداری
. دوربین عقب
. سنسور پارک عقب
. نمایشگر مرکزی 12.3 اینچی
. استارت دکمه‌ای
. صندلی برقی راننده
. تهویه خودکار
. ترمز اضطراری خودکار
. هشدار برخورد از رو به رو
. رادار تابلوخوان
. رادار کمک در ترافیک
. سنسور نور و باران
. رادار نگهدارنده بین خطوط و هشدار خروج از خط
. دستگیره‌های مخفی
. آینه‌های جانبی برقی با بخار زدا
. سقف پانوراما
. گرمکن صندلی‌های جلو
. صندلی‌های چرمی
. انتقال اطلاعات تلفن همراه روی نمایشگر خودرو
. نورپردازی کابین با 32 رنگ
. کمربند ایمنی پیش کشنده
. ترمز پارک برقی
. اتوهلد
. صفحه کیلومتر دیجیتال 12.3 اینچی
. کنترل سرعت در شیب
. دستیار کمک حرکت در سربالایی
. کی‌لس
. شارژر وایرلس
. استارت خودرو از راه دور
. ایزوفیکس
. و ...


شرایط فروش GS8 وارداتی

برای اطلاع از آخرین اخبار شرکت راسا موتور خاورمیانه و همچنین برای آگاهی از جدیدترین شرایط فروش راسا موتور، پیش فروش محصولات وارداتی راسا موتور و قیمت خودروهای وارداتی این شرکت، مقالات زیر را مطالعه کنید:

. شرایط فروش راسا موتور
. شرایط فروش جی ای سی

دیدگاه کاربران