• ترامپچي امپو هيبريدي
  • ترامپچي امپو هيبريدي
  • ترامپچي امپو هيبريدي

مصرف ترکیبی 3.6 لیتر در صد کیلومتر

معرفی ترامپچی امپو هیبریدی

28 شهریور 1401 14:03

برند ترامپچی (Trumpchi) زیرمجموعه خودروسازی گک (GAC) است‌. احتمال می‌رود که سدان هیبریدی امپو (Empow) تا اواخر سال جاری از خط تولید خارج شود.

طراحی ترامپچی امپو هیبریدی

ترامپچی امپو بر اساس پلتفرم جهانی گک (Global Platform Modular Architecture) طراحی شده است‌. این خودرو اولین بار در نمایشگاه گوانگژو سال 2020 رونمایی شد. نسخه بنزینی ترامپچی امپو آن نیز در نمایشگاه شانگهای سال 2021، به عنوان جانشین سدان ترامپچی GA4، ارائه شد. ابعاد نسخه بنزینی عبارتند از 4700/1850/1432 میلی‌متر با فاصله محوری 2736 میلی‌متری.

ترامپچی امپو هیبریدی

نسخه هیبریدی ترامپچی امپو، از قسمت جانبی، طراحی فست‌بک دارد‌. یک نوار مشکی‌رنگ از بالای پنجره تا ستون D کشیده شده است. ضریب درگ این نسخه همانند نسخه بنزینی بوده و برابر با 0.26Cd است.

در بخش جلویی خودرو، یک جلوپنجره بزرگ وجود دارد که به چراغ‌های کشیده و باریک ختم می‌شود. در قسمت عقب، چراغ‌های باریک و بلند به همراه چهار خروجی اگزوز دیده می‌شوند و ظاهر خودرو را اسپرت‌تر می‌کنند. نشان (HYBRID) در قسمت پایینی سمت راست وجود دارد.

کابین و امکانات ترامپچی امپو هیبریدی

فضای داخلی خودرو با رنگ آبی روشن آمیخته شده است. یک نمایشگر مرکزی 10.25 اینچی تعبیه شده که از سیستم ADiGO (رانندگی هوشمند) پشتیبانی می‌کند. این سیستم شامل اتوپایلوت ADiGO و سیستم ADiGO IoT، که توسط گک و شرکایی مانند Tencent و Huawei توسعه یافته است.

ترامپچی امپو هیبریدی

سایر ویژگی‌ها عبارتند از دستیار صوتی، تشخیص چهره و نظارت بر وضعیت خستگی راننده. یک فرمان سه‌پره چرمی نیز وجود دارد. صندلی‌ها با ترکیب رنگ سفید و آبی روشن پوشیده شده‌اند.

مشخصات فنی ترامپچی امپو هیبریدی

60 درصد از فروش گک در سال 2023، هیبریدی است‌. امپو مجهز به سیستم هیبرید GMC2.0 است، که توسط گک با نسل چهارم پیشرانه 2.0ATK و سیستم GMC2.0، توسعه یافته است‌. راندمان حرارتی پیشرانه به 42.1 درصد می‌رسد.

این خودرو در هر صد کیلومتر، 3.6 لیتر بنزین مصرف دارد و در مدت زمان 7.3 ثانیه به سرعت صد کیلومتربرساعت می‌رسد.

 

دیدگاه کاربران