خودروی مسابقه‌ای بدون سقف از ایتالیا

معرفی دالارا EXP

11 تیر 1400 11:22

شرکت ایتالیایی دالارا که در دهه 70 میلادی تاسیس شده و در ساخت شاسی خودروهای مسابقه‌­ای تبحر دارد، در سال 2017 خودرویی به نام استراداله را معرفی کرد. اکنون و با گذشت نزدیک به 4 سال، نسخه مخصوص پیست از مدل مذکور با نام EXP و در قالب یک خودروی بدون سقف و شیشه جلو (اسپیدستر) پا به عرصه گذاشته است.

پیشرانه 2.3 لیتری اکوبوست این خودرو از فورد فوکوس RS به عاریت گرفته شده و پس از تقویت، 492 اسب­‌بخار قدرت تولید می‌­کند.این مدل از شاسی فیبرکربن مونوکوک مشترک با مدل استراداله بهره‌­مند شده است، با این تفاوت که تغییرات اعمال شده بر بدنه EXP باعث ایجاد نیروی رو به پایین 1250 کیلوگرمی روی این خودرو در هنگام حرکت با حداکثر سرعت خواهد شد. حالا که حرف از حداکثر سرعت به میان آمده بد نیست بدانید این رقم برای EXP با 30 واحد افزایش نسبت به مدل استراداله به 290 کیلومتر برساعت رسیده است.

پیشرانه 2.3 لیتری اکوبوست این خودرو از فورد فوکوس RS به عاریت گرفته شده و پس از تقویت، 492 اسب­‌بخار قدرت و 700 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌­کند. این ارقام به ترتیب 97 و 200 واحد نسبت به مدل استراداله افزایش یافته است.

با توجه به وزن 890 کیلوگرمی دالارا EXP، نسبت قدرت به وزن این خودرو به 1 اسب‌بخار بر 1.8 کیلوگرم رسیده که رقمی هیجان‌انگیز به‌شمار می­‌آید. نیروی پیشرانه از طریق جعبه‌دنده شش سرعته سکوئنشال به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

دالارا EXP خودروی مسابقه‌ای بدون سقف از ایتالیا

نکته جالب درباره این خودرو اینکه امکان دریافت ویژگی­‌های مدل EXP در قالب یک پکیج فراهم شده تا مالکان دلارا استراداله هم بتوانند به لطف ساختار ماژولار این خودرو، گاهی آن را به یک نمونه مسابقه‌­ای مخصوص پیست تبدیل کنند.

هنوز درباره قیمت دالارا EXP خبری در دسترس نیست، اما دالارا استراداله با قیمت پایه 226 هزار دلار به فروش می‌­رسد.

مترجم : عماد رحمتی‌راد

منبع : motor1.com

دیدگاه کاربران