سبد محصولات شرکت لامبورگینی هرگز از مدلهای مسابقهای خالی نبوده است. به همین علت، نسخه مسابقهای GT3 از محصول جدید این برند یعنی تمراریو نیز برای حضور در پیست آماده میشود.
با هدف انطباق با قوانین مسابقات، سامانه هیبرید از قوای حرکتی تمراریو حذف شده و همچنین برای کاهش وزن، تغییراتی در این خودرو اعمال شده است.
خروجی پیشرانه 4 لیتری V8 توئین توربوشارژ از 800 به 550 اسببخار رسیده است، که از طراحی متفاوت ورودی هوا، توربوشارژرهای کوچکتر، شاتونهای تیتانیوم و کالیبراسیون جدید پیشرانه برای سازگاری با دور موتور مجاز، ناشی میشود.

بنابر اعلام لامبورگینی، تمراریو GT3 به نحوی طراحی شده است که امکان تعویض سریع قطعات بدنه، سیستم تعلیق و اجزای دیگر را برای متخصصان حاضر در پیست مسابقات، فراهم خواهد کرد.
عدم وجود سامانه هیبرید، امکان اعمال تغییر در ساب-فریم آلومینیومی عقب را فراهم کرده، به نحوی که با ساده سازی طراحی، گیربکس شش سرعته عقب در آن جانمایی شده است.
قطعات کامپوزیت کربنی بدنه در عین حفظ شباهت ظاهری کامل به مدل استاندارد، آئرودینامیک و نحوه هدایت جریان هوا به ترمزها، رادیاتورها و توربوشارژرها را بهبود داده است. جلو و عقب بدنه به صورت یکپارچه و کف خودرو در چهار بخش متفاوت طراحی شده است، که دسترسی تعمیرکاران به بخشهای مختلف را آسانتر میکند.

از دیگر تغییرات لامبورگینی تمراریو GT3 میتوان به میلههای حفاظتی داخل کابین، تغییر در جریان سوخترسانی به باک، کمکفنرهای شش-حالته KW، فرمان هیدرولیک و رینگهای 18 اینچ Ronal AG، اشاره کرد.
البته روند طراحی لامبورگینی تمراریو GT3 همچنان ادامه دارد، اما این خودرو در مارس 2026 در نخستین رقابت خود یعنی مسابقه 12 ساعته سبرینگ حاضر خواهد شد.
مترجم : عماد رحمتیراد
منبع : motor1.com
مطالب مرتبط
مهم ترین اخبار و رویدادها

ثبت نام سایپا؛ شرایط فروش فوق العاده و پیش فروش
وارداتی سایپا آماده فروش شد

ثبت نام در سامانه یکپارچه خرید خودرو وارداتی (آذر
لیست جدید خودروها منتشر شد

ثبت نام ایران خودرو؛پیش فروش و فروش فوق العاده و ا
دهمین فروش یکپارچه خودروها از امروز






