با الهام از زیبایی‌های دریا و دریانوردی

معرفی نسخه Yachting از خانواده فیات 500

13 تیر 1400 11:14

سال 2014 بود که شرکت فیات مدل 500X را معرفی کرد و پس از آن نیز در سال 2018 با اعمال فیس‌لیفت، روح تازه‌ای را به آن بخشید. اکنون فیات تصمیم گرفته خانواده 500X را توسعه دهد و برهمین اساس اخیراً نسخه‌‌ای را با نام Yachting معرفی کرده که با الهام از قایقرانی و به احترام Yacht Club Capri طراحی شده است.

نسخه‌های Yachting از فیات 500X و 500C با الهام از قایقرانی و به احترام Yacht Club Capri طراحی شده‌اند. این نسخه منحصربه‌فرد، تفاوت‌هایی در ظاهر با نسخه اصلی دارد؛ سقف خودرو پارچه‌ای است و به صورت برقی باز و بسته می‌شود اما سایر پنل‌های بدنه با بقیه مدل‌ها یکسان است. این خودرو اجازه‌ی تردد در 27 کشور اتحادیه اروپا را کسب کرده است.

هنگامی که سقف فیات 500 کبریو باز می‌شود، ستون‌ها و شیشه عقب نیز حذف می‌شوند. اما در 500X Yachting، تنها سقف حرکت می‌کند. با این حال، می‌توان آن‌‌ را جایگزینی برای فولکس‌واگن T-Roc کروک دو در (که هر دو در بازار اروپا در دسترس هستند) دانست. پس از توقف تولید رنجرور ایووک کروک و نیسان مورانو کروک، در حال حاضر این دو خودرو تنها مدل‌های شاسی‌بلند‌ با سقف متحرک در جهان هستند.

فیات 500X نسخه Yachting

بدنه فیات 500X Yachting به رنگ منحصربه‌فرد آبی Blu Venezia درآمده و رنگ پارچه‌ی به کار رفته در سقف نیز آبی است. در آخر نیز نمای خارجی با جزئیات کرومی مانند قاب‌های ورودی هوا، دستگیره‌های در و قاب‌ آینه‌های جانبی، کامل می‌شود.

رینگ‌های 18 اینچی با رنگ آبی دریایی پوشیده شده و قسمت‌هایی از آن نیز با خطوط آبی و عاجی ترکیب شده تا یادآور قایق‌های لوکس باشد.

اولین چیزی که با نگاهی به داخل خودرو به چشم می‌خورد، قطعه چوب ماهگونی‌رنگ (قهوه‌ای متمایل به قرمز) است که روی داشبورد جای گرفته. روی اهرم تعویض دنده نیز چوب کار شده تا کمی بیش‌تر حس قایق را منتقل کند. صندلی‌ها با روکش‌های سفیدرنگ و دوخت‌های آبی پوشیده شده‌اند و رکاب درها از جنس آلومینیومی هستند که نشان Yachting روی آن حک شده است.

کابین فیات 500X نسخه Yachting

هنوز مشخصات فنی از سوی فیات بازگو نشده، اما احتمال می‌دهیم که زیر کاپوت آن پیشرانه‌ای دیزلی و توربو با حجم 1.6 لیتر قرار گرفته باشد که بتواند 128 اسب‌بخار قدرت را به کمک جعبه‌دنده شش سرعته دستی، به چرخ‌های جلو منتقل کند.

اما گزینه دیگری نیز در بخش فنی قابل انتخاب است؛ یک پیشرانه یک لیتری بنزینی که 118 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند و یا حتی پیشرانه قوی‌تر 1.3 لیتری با قدرت 148 اسب‌بخار که فقط با جعبه‌دنده اتوماتیک DCT عرضه می‌شود.

فیات 500C نسخه Yachting

علاوه‌بر مدل 500X، فیات 500 نیز با تریم Yachting ارائه می‌شود. برای این مدل، بدنه‌ای با رنگ آبی Blu Dipinto di Blu به همراه جزئیات کرومی، سقف پارچه‌ای آبی و رینگ‌های 16 اینچی، در نظر گرفته شده است. داشبورد با چوب تزئین شده و در کنار تودوزی عاجی با چرم Frau، فضای زیبایی در کابین خودرو شکل گرفته است.

فیات 500 و 500X با تریم Yachting در کشورهای ایتالیا، فرانسه، آلمان، اسپانیا و سوئیس عرضه می‌شود و شماره‌ی هر نسخه تولید شده در کنار حروف اول هر کشور، روی خودرو حک خواهد شد. نسخه جدید فیات 500X، همانند مدل‌های 500X کراس و 500X اسپرت در همان کارخانه Melfi تولید می‌شود.

دیدگاه کاربران