رونمایی فیس جدید؛ فروش نسل اول ادامه دارد!

چری تیگو 8 مدل 2021

16 تیر 1400 16:06

تصور نکنید که چون تیگو 8 پلاس در بازار چین حضور دارد، چری دست از سر نسل اولش برمی‌دارد؛ چنین چیزی درست نیست! مانند همه پلاس‌های خانواده چری (Chery)، تیگو 8 نیز هم در نسل اول و هم در نسل دوم، به موازات یکدیگر، در بازار چین فروخته می‌شود. اما خودرویی که در اینجا قصد معرفی آنرا داریم، اولین فیس‌لیفت از نسل اول چری تیگو 8 است؛ خودرویی که پس از چهار سال بالاخره نونوار شده و بزودی با مدل 2021 به بازار چین می‌آید.

تیگو8 را نباید با تیگو8 پلاس اشتباه گرفت؛ این‌ها دوقلوهایی در دو لباس مختلف هستند.در فیس‌لیفت جدید تیگو 8، چری فقط جزییات خودروی‌اش را تغییر داده و به همین دلیل در نگاه اول، شاید نکته مهمی، توجه‌تان را جلب نکند اما اگر بیشتر به جزییاتش دقت کنید، تفاوت‌ها کم‌کم آشکار می‌شود. اولین تغییر را باید در جلوپنجره جدیدش بدانیم؛ جلوپنجره‌ای که برخلاف تیگو 8 پلاس، از نوع ماتریسی نیست بلکه با کنارهم قرار گرفتن خطوط افقی، شکل گرفته است. طراحان چری، روی این خطوط افقی، تکه‌های کرومی چسبانده‌اند تا تفاوتش با مدل قبل از فیس‌لیفت، کاملا واضح باشد.

چراغ‌ها و مه‌شکن‌های جلو، تغییری نکرده‌اند اما قسمت زیرین سپر جلو، دوباره طراحی شده است. در نمای جانبی خودرو، چیزی تغییر نکرده و حتی رینگ‌های 18 اینچی و عبارت TGDI روی گلگیر جلو، همچنان به چشم می‌خورند.

اما در نمای عقبی چری تیگو 8 جدید، شاهد تغییرات بیشتری هستیم. چری سپر عقب را مجددا طراحی کرده. ضمن اینکه دیگر خبری از سپر دو رنگ نیست چراکه حالا از سپر همرنگ بدنه استفاده شده. نکته بسیار جالب دیگر اینکه در سری اول تیگو 8، چری از دو خروجی اگزوز با طرح ذوزنقه‌ای استفاده می‌کرد ولی حالا در سری دوم تیگو 8 شاهد چهار خروجی اگزوز با طرح دایره‌ای هستیم. شاید چری می‌خواسته تا بزرگترین کراس‌اورش، ظاهر اسپرت‌تر و جوان‌پسندتری نسبت به قبل داشته باشد.

البته در نمای عقبی چری تیگو 8 جدید، یک تغییر دیگر هم رخ داده است؛ در سری اول تیگو 8، چراغ‌های عقبی خودرو توسط لوگوی چری از یکدیگر جدا شده بودند. ولی حالا در سری دوم تیگو 8، می‌بینیم که چری از چراغ سرتاسری استفاده کرده است. همچنین لوگوی چری نیز از روی درب صندوق حذف شده و جای آنرا کلمه CHERY گرفته است.

در کابین فیس‌لیفت تیگو 8، چری از روکش‌های چرم با طراحی جدید برای صندلی‌ها استفاده کرده است. همچنین پشت‌سری صندلی‌های جلو نیز تغییر کرده و از مدل‌های معروف به خلبانی، استفاده شده است. این پشت‌سری‌ها تا 6 سانتیمتر امکان تنظیم ارتفاع و تا 30 درجه نیز امکان تغییر زاویه دارند.

در کابین تیگو 8 جدید، صفحه کیلومتر تمام دیجیتالی که نمایشگر 7 اینچی دارد، تغییری نکرده اما مانیتور بالای داشبورد، اندکی بزرگتر شده و حالا از نوع 12.3 اینچی است. غربیلک فرمان هم تغییری نکرده و مجموعه داشبورد هم مثل قبل است.

البته اگر به کنسول مرکزی دقت کنید، متوجه طراحی جدیدش می‌شوید. همچنین پنل سیستم تهویه که در سری اول تیگو 8 مجهز به دو دکمه کنترلی چرخشی بود، حالا تغییر کرده و صفحه 8 اینچی لمسی دارد. شارژر وایرلس، گرمکن صندلی‌های جلو، تهویه دوگانه اتومات، کروز کنترل هوشمند، رادار تغییرلاین و سیستم نوربالای اتومات، همچنان نیز در این فیس‌لیفت وجود دارند.

چری تیگو 8 مدل 2021 تغییری در مشخصات فنی‌اش نداشته است. تصاویری که تاکنون از این خودرو منتشر شده مربوط به تیپ 390T آن بوده؛ تیپی که قوی‌ترین موتور را از خانواده موتورهای ACTECO چری در سینه دارد. موتوری از نوع 2.0 لیتری TGDI که می‌تواند حدود 254 اسب بخار و 390 نیوتن متر را با گیربکس 7 دنده دوکلاچه به چرخ‌ها بفرستد. البته باید منتظر باشیم و ببینیم که آیا چری، از موتورهای 1.5 لیتری توربو و 1.6 لیتری توربو نیز برای این فیس‌لیفت استفاده خواهد کرد یا خیر.

طبق اطلاعات رسمی منتشر شده، چری تیگو 8 جدید می‌تواند در 7.5 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برساعت برسد و برای توقف کامل از سرعت 100 کیلومتربرساعت نیز خط ترمزش فقط 38.5 متر خواهد بود.

دیدگاه کاربران