چری تیگو 8 مدل 2018
بالاخره نخستین مشخصات غیررسمی چری تیگو 8 بازار ایران منتشر شد. البته از آنجایی که هنوز مدیران خودرو، این مشخصات را تایید نکرده، نمی توان آنها را قطعی دانست.

طبق کاتالوگ روبرو، چری تیگو 8 قرار است با پیشرانه 2 لیتری توربو در کشورمان مونتاژ شود در حالیکه تا قبل از این، حدس می زدیم که چری میخواهد از قلب تیگو 7 برای تیگو 8 استفاده کند. ولی ظاهرا شرایط خاص بازار ایران، موجب شده تا چری، پیشرانه قدرتمندتری را در دل تیگو 8 قرار دهد.
قدرت تولید پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ تیگو 8 به حدود 170 اسب بخار و حداکثر گشتاورش نیز به حدود 250 نیوتن متر میرسد. جالب است که جعبه دنده CVT تیگو 8 همان جعبه دنده ای است که قبلا هم برای چری آریزو 6 استفاده شده و میتواند در حالت تیپ ترونیک (مجازی!)، 9 دنده را در اختیار راننده قرار دهد.
با توجه به تجهیزات درج شده در این کاتالوگ، ظاهرا همان آپشنهای تیگو 7 تیپ IE، در تیگو 8 نیز وجود دارد ولی با این تفاوت که تیگو 8 هفت نفره است ولی تیگو 7 پنج نفره! همچنان باید منتظر انتشار اطلاعات بیشتر این چینی گران قیمت در روزهای آینده باشیم.
پرچمدار چری در انتظار بازار ایران
اگر نیم نگاهی به سابقه حضور برندهای چینی در بازار کشورمان داشته باشید، احتمالا شما هم به این نتیجه میرسید که هیچ شرکتی به اندازه مدیران خودرو، نتوانسته باعث و بانی حضور پررنگ چینیها در کشورمان باشد.
اواسط سال 97 بود که این شرکت کراس اور جدیدی به ایران آورد؛ خودرویی که در واقع فیس لیفت چری تیگو4 است اما در آیندهای نزدیک میخواهد با نام جدید ام وی ام X55 در کشورمان عرضه شود. اواخر زمستان 97 نیز مدیران خودرو دوباره دست به کار شد و چری آریزو6 را رونمایی کرد و خیلی زود نیز اولین سری آنرا به بازار فرستاد.
در همان روزها دوباره نام چری بر سر زبانها افتاد اما این بار به بهانه رونمایی تیگو7 نیوفیس که البته با نام تیپ IE شناخته میشود. تیگو7 جدید هم کابینی متفاوتتر از تیگو7 سابق داشته و هم اینکه چندین مورد به آپشنهایش اضافه شده است. حالا مدیران خودرو به اوج روزهای شلوغ کاریاش رسیده چراکه میخواهد ریسک بزرگی انجام دهد: آوردن پرچمدار چری به ایران آن هم با قیمت نیم میلیاردی!
طراحی چری تیگو 8
چری تیگو 8 پیش از آنکه چندی پیش در نمایشگاه شانگهای 2019 رونمایی شود، یک سال قبل در نمایشگاه پکن 2018 هم رونمایی شده بود. در واقع آنچه در سال 2019 از آن پردهبرداری شده، نمونه بهینهسازی شده و نهایی این خودروست. خودرویی که مدعی است میتواند پرچمدار محصولات چری در دنیا باشد.
قابل تصور نیست شرکت خودروسازی که روزی به دلیل کپیکاری مدل QQ از روی دوو ماتیز، درگیر جریان حقوقی با جنرالموتورز آمریکا (مالک وقت دوو) شده بود، حالا به چنان جایگاهی برسد که محصولاتی اینچنین زیبا تولید کند. در واقع روند انقلابی طراحی چری با عرضه نسخه فیسلیفت Tiggo 3 آغاز شد، با Tiggo 5 پخته شد، با Tiggo 7 به اوج رسید و درنهایت با نسخه هشتم این خانواده به کمال رسید.
636916273276978336.jpg)
با این حال نمیتوان زبان بصری این خودرو را بینظیر و بدون ایراد تلقی کرد. چینیها هنوز هم در بحث فواصل بین اجزای بدنه مشکل دارند. حجم گلگیرها و نمای کناری بهویژه فرم ستونهای اول و دوم بسیار مبتدی است. دست آخر هم اغراق زیاد از حدی را در طراحی چراغهای عقب شاهد هستیم. البته طراحی ساده رینگها نیز یکی از نقاط منفی تیگو 8 به حساب میآید.
فضای داخلی این خودرو به مراتب نسبت به نمای بیرونی آن مدرنتر و پختهتر است. نمایشگر دیجیتال پشت فرمان در کنار نمایشگر اصلی اطلاعات و سرگرمی جلوهای حرفهای به آن بخشیده است. بیسلیقگی در تعبیه دریچه تهویه متبوع درست در کنار این نمایشگر نظم در طراحی داخلی آن را بر هم زده است. گفته میشود سایز نمایشگر اصلی این خودرو 8 اینچ است. در حالی که تیگو 5 جدید نمایشگر 10 اینچی دارد.
اولین هفت نفره چری
پیشبینی سختی نیست اگر بگوییم تیگو 8 نسبت به تیگو 7 یک سر و گردن بزرگتر است. چری این خودرو را یک شاسیبلند 7 نفره نامیده است. خودرویی با سه ردیف صندلی که فضای داخلی آن به وضوح از دیگر تولیدات تیگو بزرگتر خواهد بود.
636916273401119717.jpg)
در بازار چین، تیگو 8 در ابتدا با پیشرانه 1.5 لیتری مجهز به توربوشارژر تولید شد؛ پیشرانهای با 147 اسببخار قدرت و 210 نیوتنمتر گشتاور که در واقع همان قوای محرکه آریزو 5 توربو بود. فلسفه مدیران چینی را بهخوبی میتوان در انتخاب یک نوع پیشرانه در چند مدل مختلف با ابعاد و اوزان مختلف مشاهده کرد.
این خروجی از طریق یک جعبهدنده 7 سرعته به صورت FWD به چرخهای جلو منتقل میشود تا باز هم مشتریان چری را از سواری با یک شاسیبلند AWD محروم کند.
سایر ویژگیهای تیگو 8
چری میگوید این خودرو را در چهار تریم مختلف به اسم فشن، الیت، لاکچری و نوبل تولید خواهد کرد. همچنین چینیها این خودرو را با شش رنگبندی مختلف شامل سفید مرواریدی، مشکی اُبسیدین، خاکستری تیتانیوم، طلایی صحرا، آبی راین و بنفش پروونس عرضه میکنند؛ اما شاید یکی از عجیبترین ویژگیهای این خودرو، سیستم Autopilot (رانندگی خودکار) نوع L2 (سطح 2) است.
636916273628376636.jpg)
خودروهای خودران سطح دوم میتوانند سرعت تنظیم شده را حفظ کرده، آن را برای عدم برخورد با سایر خودروها و یا وسایل نقلیه متحرک کاهش دهند و در یک لاین ثابت حرکت کنند. با این حال در شرایط بحرانی راننده میبایست کنترل خودرو را در دست گرفته و مانع از بروز حوادث شود. در روز رونمایی تیگو 8 مدیران شرکت ادعا کردند تا سال آینده نسخه L3 آن که تمرکز بیشتری بر رانندگی بدون دخالت راننده دارد، عرضه خواهد شد.
گمانهزنیها برای حضور چری تیگو 8 در ایران
پیشبینی میشود که مدیران خودرو، از چهار تیپ تیگو 8 در بازار چین، احتمالا اقدام به مونتاژ حداقل 2 تیپ آن کند. قرار است این خودرو با قیمت حدودی 99 تا 143 هزار یوان (معادل 14.700 تا 21.300 دلار) در بازارهای خارجی عرضه شود؛ اما از آنجایی که سیاست تولید خودرو در ایران با کاهش تعرفه روبهروست و با توجه به قیمت تیگو7 در این روزها، میتوان پیشبینی کرد که تیگو 8 چیزی حدود 450 تا 550 میلیون تومان قیمتگذاری شود.
در صورت آمدن چری تیگو 8 به ایران، این خودرو باید با رقبایی مانند ریگان کوپا، هن تنگ X7، بیسو T5، جک S7، بی وای دی S7 و حتی ام جی RX5 روبرو شود.
نویسنده : نیما حدادی
منبع : باما
dark(1033 روز پیش)
خداییش هر کسی 550 میلیون ب این جنازه بی ریخت پول بده بخدا خیلی عقلش کمه 400 میلیون مزدا 3 بخر بخدا هزار می ارزه ب این یا 300 میلیون پژو 2008 بخر، یا النترا، یا سراتو نیو 2018، یا اپتیما، میشه بخری با این پول، من نمیدونم رو چه حسابی 550 میلیون پول این ماشین هس من شخصا بخدا 200 میلیون هم نمیدم ب این ماشین، یا علی.
Ehsan61 (150 روز پیش)
یادش بخیر
Mohammad000 (515 روز پیش)
سلام روزتون بخیر. بعضی دوستان که همین آخرین کامنت ها هستن جوری تعریف میکنن از هیوندای و کیا که انگار اونا اصلا ایرادی ندارن. من خودم هیوندای ix55 دارم سال ۲۰۱۲ وقتی توی تیگو ۵ یکی از دوستام نشستم دیدم من ماشین ملیاردیم نصف امکانات تیگو ۵ شیشصد میلیونی رو نداره که هیچ کیفیت رانندگی ماشینش هم خیلی خوب بود نسبت به چیزی که تصور میکردم. از طرفی تو این شرایط گرونی الان به نظر من این ماشین های چینی توی ایران بهترین گزینه برای خریدن چون هزینه ی نگه داری همین تیگو ۵ که من سوارش شدم نزدیک نصف هیوندای منه و میشه برای مصارف شهری هم استفاده کرد در حالی که من هیوندایم رو حاظر نیستم از پارکینگ خونم در بیارم تا برم سر کار و برای داخل شهر از 206 sd استفاده میکنم . امیدوارم تجربه ام مفید بوده باشه برای دوستان.
Mahammad00 (542 روز پیش)
جناب ناشناس و عرشیا//تیگو و arian.c شما تو تمام کامنت های چری تو باما از این خودرو دارید خوبی میگید و میگید که خودرو های روز دنیا رو نخرید فقط چینی بخرید. کاملا مشخصه که شما خودتون چری یا یه ماشین چینی دارید , البته عرشیا//تیگو که معلومه تیگو داره , بعد فقط روی چینی ها تعصب دارید , همین طور که تیگو7 تو ایران شکست خورد چون قیمتش اندازه 2008 و مزدا3 و النترا و کپچر و تیوولی و جوک و.... بود. تیگو8 قطعا تو ایران هیچ فروشی رو تجربه نخواهد کرد. چون با این قیمتش میشه سانتافه و اسپورتیج و توسان و... خرید که کره ای هستند و سگشون شرف داره به کل چین , لطفا از روی تعصب حمایت الکی از چینی ها هکنین که همشون مصل همن و ثبت شده هستند.
یه ناشناس (760 روز پیش)
چون انقدر تو گوشت خونده شد مزدا و النترا و چند تا لگن دیگه داری میگی وگرنه وگرنه اگه منصفانه بخوام امتیاز بدم خدا شاهده دارم میگم از ۱ تا ۲۰ من به تیگو ۸ نمره ۱۹ رو میدم و به مثلاً پژو ۲۰۰۸ نمره ۵ رو میدم
عرشیا//تیگو (950 روز پیش)
وقتی دوست نداری حرف نزن عوضش مزدا 3 موتورش ضعیف تر از تیگو 8 است و همینطور اپشن
Arian.c (1016 روز پیش)
لطفا اظهار نظر نکنید وقتی در زمینه خودرو سازی چیزی نمیدونین
mobonews(421 روز پیش)
یه سری تا به حال یبار هم سوار ماشین چینی نشدند یا باهاش رانندگی نکردند و همش دارن ازش ایراد میگیرن هم نویسنده هم نظر دهنده ها بعضی ها که کلا از خودرو سازی هیچی نمیفهمن حالا اینا که هیچ طرف بورگوارد رو میگه چینی
ir (388 روز پیش)
بقول شما بورگوارد چینی نیست ؟ آمریکاییه ؟ البته چین ماشین خوب هم داره که به ایرانی جماعت نمیده
JVD(955 روز پیش)
واقعا جای تبریک داره، حالا کاری به نواقص نداریم و پیش داوری نمیکنم چون خودروی چینی نداشتم و تجربه ای هم ندارم. ولی باید آفرین گفت که به این سابقه کم پیشرفت خوبی داشتن ولی ما اوج هنرمون تیبا، ساینا ، کوئیک و .... بوده. یادآوری کنم که خودروسازی کره با سابقه 40 ساله همپای خودروهای روز حرکت میکنه.
Mahammad00 (542 روز پیش)
آقا ماشین چینی رو با ماشین روز اروپایی مقایسه نکن , آرم 2008 شرف داره به کل خودرو سازی چین , هایما از 206 که معلومه بهتره ولی به گرد پای 2008 هم نمیرسه , 2008 با تیگو 7 مقایسه میشه کلی سرتره , هایما که براش آب خوردن هم نیست. در ضمن تا وقتی توی 2008 نشستی دربارش نظر نده
biazanmiri5711 (554 روز پیش)
من ماشین چینی ۹۶ خریدم همه به من میگفتن دیوانه شدی کسی ۹۰ میلیون میده ماشین چینی بعد دیدیم همان ماشین چینی بهترین ماشین مورد علاقه من شد ومن حود ۱۵۰ خودرو چینی بیشتر باتبلیغ فروختیم تمام منطقه کردنشین سنندج کامیاران کرمانشاه با پشتوانه ایرانخودرو هایما اس ۷ توربو بهترین کیفیت رادارد وحمایت ایرانخودرو این ماشین از۹۰ میلیون به یک میلیارد تومان رسیده و من با کیفیت هایما چینی آشنا شدم که یچرخش به ۳ تاپارس و۲۰۰۸ داره که عقب ۲۰۰۸ که مشینی سرت به سقف می خوره
A lone wolf(1163 روز پیش)
منکه تیگو ۷دارم خدایی جواب خودشو تو همه شرایط داده ولی تیگو ۸ رو نمیدونم ولی من در کل راضیم
biazanmiri5711 (554 روز پیش)
آیا تیگو ۷ یا تیگو ۸ من ماشین شاسی بلند می خواهم که دودیفرانسیل باشد ودر کوه وخاکی ودرزمین پرشیب بتواند کارایی خوبی داشته باشد آیا مثل سوزوکی کلاس ۱۰ آیا دارید من ثبت نام کنم
Jax(1165 روز پیش)
۴۵۰ میلون تومان رو میشه باهاش یه ماشین شاسی بهتر خرید... سانتافه هرچند مدل پایینتر ولی با کیفیتی بهتر.
salim (612 روز پیش)
امروز 7 ابان سال 99 هستیم و با این پول بهمون دنا هم نمیدن
Reza babaei (649 روز پیش)
با ۴۵۰ ادم میره تیگو ۸ میخره با امکانات بروز نه سانتافه ی قدیمی که دیگه عمر خودشو کرده
R091854796 (675 روز پیش)
اگه بخوای یه ماشین با کیفیت دسته دوم بخری ولی پولت فقط به ماشین چینی می رسه یه داغون شو هم بهت نمی دن
.nabilooali (733 روز پیش)
الان دیگه نمیشه همین ماشین را گرفت
Habib1357(645 روز پیش)
بله
Habib1357(645 روز پیش)
قیمت ۲۰۰۸ ،۳۵۰ میلیونه اون دورانی که ۳ جفت ۱۰۰ تومن بود خدا بیامرزه
Hamid1352(1164 روز پیش)
آقای نیما حدادی، نویسنده محترم، اگر این ماشین رو هیوندای یا کیا طراحی کرده بود قطعا مینوشتی با طراحی خاص و منحصر به فردی مواجه هستیم اما چون اسم چینی روش اومده از هر طرفش یه ایرادی گرفتی و اغراض در مقاله به چشم میخوره
Reza babaei (649 روز پیش)
دقیقا همینه الان چین بهترین ماشین هارو با بهترین امکانات داره میزنه
یه ناشناس (760 روز پیش)
با نظرتون موافقم چون کلا اکثر ایرانی ها همینند
saeed1395(1039 روز پیش)
450 - 500؟؟؟؟؟؟یه ماشین 1.5 لیتری فقط دفرانسیل جلو کسیکه اینهمه پول بده به اینا به سلامت عقلش باید شک کرد.....فقط یه سرچ توی باما با این قیمتها ببینین چیا میدن بدون افت قیمت و بازار خوب......!!!!!!
R091854796 (675 روز پیش)
یعنی پول ماشین ژاپنی کره ای فرانسوی اندازه ماشین چینیه
یه ناشناس (760 روز پیش)
به کلاس ماشین فکر کن نه به بازارش البته یادم رفته ببخشیدا ----------------- شما اصلا ماشین چینی سوار نشدی از بس که توی گوشتون کره ای ژاپنی و غیره ----- هک شده
R091854796(675 روز پیش)
به نظر شما قیمتش چقدر مثلا قیمتش 1 میلیارده؟؟؟