ترکیبی از فضای کاربردی و عملکرد اسپرت

معرفی فولکس‌واگن گلف واریانت R

18 تیر 1400 10:49

بهترین راه برای رهایی از مشکل فضای محدود هاچ‌بک‌ها، انتخاب یک استیشن با ظاهری جذاب و اسپرت است. به همین خاطر خودروسازان برای تامین رفاه مشتریان، نسخه استیشن برخی از محصولات خود را نیز تولید می‌کنند.

گلف R Variant جدید همه‌ آن چیزی را که از یک هات‌هچ انتظار دارید، برای شما برآورده می‌کند و علاوه بر آن فضای بار بیش‌تری را، معادل 611 لیتر، به ارمغان می‌آورد.گلف، یکی از پرطرفدارترین ساخته‌‌های فولکس‌واگن است و در جدیدترین اقدام آن‌ها نسخه استیشن گلف R را معرفی کرده‌اند تا جایگزینی معقول برای شاسی‌بلندهایی با پرفورمنس بالا باشد. البته ناگفته نماند که فولکس‌واگن، مدل‌های جذاب دیگری را نیز مانند آرتئون، در کلاس استیشن تولید کرده است.

گلف R Variant جدید همه‌ آن چیزی را که از یک هات‌هچ انتظار دارید، برای شما برآورده می‌کند و علاوه بر آن فضای بار بیش‌تری را، معادل 611 لیتر، به ارمغان می‌آورد. البته با جمع شدن صندلی‌های عقب می‌توان به 1642 لیتر دست یافت و حتی با وجود روف‌‌ریل‌، فضای اضافه‌تری نیز در دسترس است.

فضای بار فولکس‌واگن گلف واریانت R

در محفظه بار این خودرو قلاب‌هایی به منظور آویزان کردن کیف و ساک‌ها به همراه یک تور برای حفظ بار، خروجی 12 ولت و یک سوکت 230 ولت، قرار گرفته است. همچنین برای رفاه بیش‌تر سرنشینان، در صندوق بدون دخالت دست و به صورت برقی باز و بسته می‌شود.

 به لطف فاصله‌ی بین دو محور، فضای پای سرنشینان نسبت به نسل قبلی، یعنی Golf R Variant Mk7، افزایش یافته است.

در قسمت پیشرانه و مشخصات فنی نیز فولکس‌واگن همانند نسخه هاچ‌بک عمل کرده و همان پیشرانه بنزینی 2 لیتری توربو، 315 اسب‌بخار قدرت و 420 نیوتن‌متر گشتاور را توسط یک جعبه‌دنده 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه، به هر چهار چرخ می‌فرستد.

طراحی فولکس‌واگن گلف واریانت R

به دلیل افزایش وزن اندک در نسخه استیشن، نسبت به هاچ‌بک، 4.9 ثانیه زمان برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر برساعت (0.2 ثانیه بیش‌تر از نسخه هاچ‌بک) لازم است. اما نهایت سرعت‌ آن‌ها یکسان و برابر 250 کیلومتر برساعت در نسخه استاندارد و 270 کیلومتر برساعت برای پکیج R است.

علاوه‌برآن، یک کیت اضافی نیز با رینگ‌های 19 اینچی، به جای رینگ‌های 18 اینچی استاندارد، و حالت‌های رانندگی Special (نوربورگ‌رینگ) و Drift قابل انتخاب است.

کابین فولکس‌واگن گلف واریانت R

همانند نسخه‌های قبلی، گلف R Variant جدید نیز عموماً برای بازار اروپا طراحی شده است‌ و طبق برنامه، از اواسط ماه اوت در آلمان، انگلستان و سوئیس، به فروش می‌رسد. هنوز جزئیات دقیق قیمت‌گذاری آن مشخص نیست؛ اما احتمالاً کمی از گلف R هاچ‌بک (با قیمت 58,292 دلار در بازار داخلی) گران‌تر باشد. با این وجود، قیمت آن از مرز 59 هزار دلار هم می‌گذرد و به گران‌ترین نسخه‌ گلف که تا به حال تولید شده، تبدیل می‌شود؛ اما باز هم نمی‌تواند با آرتئون شوتینگ‌بریک R، با قیمت 73,136 دلار، رقابت کند.

دیدگاه کاربران