وانت عجیب با پیمایش 600 کیلومتری

معرفی پیکاپ برقی Xbus

21 تیر 1400 11:08

یک استارتاپ آلمانی به اسم Electric Brands محصولی متفاوت را به دنیای خودروهای برقی معرفی کرد. این پیکاپ سایز کوچک Xbus نام دارد.

در صورت سفارش مشتری باتری‌های 30 کیلووات ساعتی در دسترس خواهد بود، که حداکثر برد پیمایشی را تا 600 کیلومتر افزایش می‌دهد.بر اساس استانداردهای اتحادیه اروپا، این محصول را نمی‌توان یک خودروی سواری قلمداد کرد. بلکه بر اساس معیار L7E نوع خاصی از وسیله‌نقلیه چهار چرخ به حساب می‌آید. مدل‌هایی که شامل این معیار می‌شوند قابلیت حمل 450 تا 600 کیلوگرم بار را دارند. البته از نظر استانداردهای ایمنی نیز سخت‌گیری کمتری به آن‌ها وارد می‌شود.

ایکس‌باس به صورت استاندارد از باتری‌های 10 کیلووات ساعتی با ظرفیت پیمایش 200 کیلومتر استفاده می‌کند. با این حال شرکت می‌گوید نسخه بالاتری با باتری‌های 30 کیلووات ساعتی هم در صورت سفارش مشتری در دسترس خواهد بود که حداکثر برد پیمایشی را تا 600 کیلومتر افزایش می‌دهد. نکته جالب اینجاست که باتری‌های این محصول به صورت پرتابل هستند و قابلیت جابجایی توسط 2 نفر را دارند.

پیکاپ برقی Xbus

ایکس‌باس چهار موتور کوچک برقی روی هر چرخ دارد که قدرت نهایی‌شان به 75 اسب‌بخار می‌رسد. با این وسیله نقلیه می‌توان به سرعت نهایی 100 کیلومتر برساعتی نیز دست پیدا کرد.

پیکاپ برقی عجیب با پیمایش 600 کیلومتری

الکتریک برندز می‌گوید در ابتدا 600 نمایندگی در سرتاسر اروپا تاسیس خواهد کرد، ولی هدف اصلی آن‌ها ایجاد 1000 دفتر نمایندگی است. شرکت می‌‌گوید قصد دارد علاوه بر مدل پیکاپ، نسخه‌های دیگری در کلاس اتوبوس، کمپرسی و پیکاپ تخت را هم روانه بازار کند. بنابراین تعجبی ندارد که روی این شاسی نسخه‌های کاروان را هم به زودی شاهد باشیم.

از هم‌اکنون امکان سفارش‌گذاری ایکس‌باس با قیمت پایه 17 هزار و 380 دلار وجود دارد، ولی تحویل اولین نسخه‌های آن به اواسط سال 2022 موکول شده است.

دیدگاه کاربران